Back in Time

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/03/2021 16:06:33
Anchor link
Hehe, brings back memories. Zo'n soort muziekprogramma had ik volgens mij ook.

Ik herinner me nu ineens Kawasaki SYnthesizer ... een soort virtueel keyboard. Dan kon je zelf muziek maken.

 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 10:28:24
 
Thom nvt

Thom nvt

12/03/2021 07:05:27
Anchor link
MP3 werkte eigenlijk alleen lekker op Pentium MMX processoren of op héle snelle 486-DX4 processoren zoals die van Cyrix.
En dan allemaal MP3 bestandjes (en een lading virussen) binnentrekken via KaaZaa/LimeWire/EMule en in WinAmp laden. Moet wel zeggen dat ik dat niet mis, Spotify is wat dat betreft écht een uitkomst.

Ook op de C64 en in QBasic op DOS nog wel wat deuntjes gemaakt maar dat kon natuurlijk nooit op tegen de fantastische demo's die er waren.
C64 SID tunes worden ook nog steeds gebruikt in "moderne" muziek zoals "Ayo Technology" van 50 Cent. En natuurlijk Kernkraft 400 van Zombie Nation wat een sample uit het spel "Lazy Jones" gebruikt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/03/2021 11:02:40
Anchor link
KaZaa ... dat ken ik nog wel. Dat was toen ook inderdaad ineens een enorme hype. Haha. Toch grappig hoe de techniek zich heeft ontwikkeld. Een Commodore 64 met 64k intern geheugen, diskettes waar nog geen 2 mb op paste, internet dat in de beginjaren via de telefoon niet vooruit te branden was. Maar toch was het allemaal leuk.

Het is wel bijzonder als je daarover nadenkt. Door al die ontwikkelingen is er nu overal internet en zijn computers razendsnel (hoewel we daar over 20 jaar waarschijnlijk anders over zullen denken). Ook draadloze netwerken zijn overal. Internet via wifi, mobiel bellen. "Hoezo een mobiele telefoon, wat een onzin om buitenshuis te bellen" zeiden veel mensen destijds. Nu is het allemaal heel normaal en zijn we zwaar afhankelijk geworden van al die computers en (draadloze) netwerken.
 
Paul Ulje

Paul Ulje

16/03/2021 15:35:53
Anchor link
Leuk om al die enthousiaste nostalgische reacties te lezen. Ik had niet gedacht dat hier zoveel bejaarden zouden zitten... :-) Om bij te dragen, mijn eerste computer waar ik serieuze kantoor- en statistiekprogramma's op en voor maakte was de Sharp MZ700, 64 kB geheugen, met cassettebandjes inderdaad. Beschikte wel over een serieuze Z80-assembler en een Pascalcompiler. Oh, ik moet gaan, de zuster komt me halen voor mijn middagdutje. :-)
Gewijzigd op 16/03/2021 15:43:48 door Paul Ulje
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/03/2021 16:14:15
Anchor link
>> Oh, ik moet gaan, de zuster komt me halen voor mijn middagdutje. :-)

:D

>> mijn eerste computer waar ik serieuze kantoor- en statistiekprogramma's op en voor maakte was de Sharp MZ700

Die ken ik persoonlijk niet, maar ik vind het toch altijd 'vet' hoe die apparaten er toen uitzagen. Nu is het allemaal eenheidsworst, maar toen zag ieder apparaat er anders en uniek uit.

Sharp MZ700:

Afbeelding

Deze had ik, de Commodore 64:

Afbeelding

Een maatje van mij in die tijd had een MSX. Ik herinner me dat die er ook wel 'gaaf' uitzag. Wat ik me er met name van herinner is dat het toetsenbord zwart was, en dat de toetsen platter waren dan die van mijn Commodore 64. Ik denk dat het deze is geweest, maar weet het niet 100% zeker:

Afbeelding
Gewijzigd op 16/03/2021 16:15:17 door Ozzie PHP
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/11/2023 08:54:53
Anchor link
.
 

Pagina: « vorige 1 2

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.