Basing hulp, bestaat dit?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »
Peter freak

Peter freak

21/05/2015 18:11:19
Quote Anchor link
Ik ben aan het stoeien om een PSD om te zetten naar bootstrap. Gaat best moeizaam met mijn beperkte basing skills, maar het gaat. Constant meten in PS, aanpassen in html/css. Een megaklus. Nu heb ik een trucje ontdekt. Als body background gebruik ik het designs, zodat ik daar weer overheen de website kan opbouwen. Door backgrounds in mijn werk een opacity mee te geven, kan ik het design er nog doorheen zien. Werkt geweldig, maar soms ook verwarrend. Want nu helemaal makkelijk zou zijn, is als er een tool zou bestaan waarbij ik geen opacity meer hoef mee te geven. Ik zou het design eigenlijk over mijn werk heen moeten kunnen projecteren, waarbij ik de transparantie met een druk op de knop kan aanpassen.
Mij wepdeveloper tool moet nog wel blijven werken. Als ik het design als een shadowbox over mijn werk projecteer, werkt mij "display style information" niet meer goed.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben die dit bedacht heeft. Helaas kan ik echter geen tool vinden die dit voor mij oplost. De vraag is nu, heeft iemand zoiets moois ooit ergens gezien?
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 10:35:31
 
Daan Slagter

Daan Slagter

21/05/2015 20:25:36
Quote Anchor link
Ik heb hier nooit aan gedacht maar ik ga dit zeker onthouden, klinkt heel slim om je ontwerp als achtergrond in te stellen.
 
Peter freak

Peter freak

21/05/2015 20:35:25
Quote Anchor link
Werkt echt erg handig.
Maar nu nog een manier om het design eenvoudiger over je creatie heen te projecteren. Hoe verder je geraakt, hoe lastiger het wordt om te onderscheiden wat design is, en wat creatie. En om het helemaal af te maken, zou je het design verticaal moeten kunnen schuiven over je creatie. Erg handig als je eerst de header en footer zou willen doen.
 

21/05/2015 20:40:56
Quote Anchor link
Meten in PS?
Wat ik weet van stijlmensen die ik eerder heb ontmoet is dat een PSD eerst omgezet wordt naar een gerasterd formaat. Door de lagen in PS aan en uit te zetten worden de verschillende exportbestanden (jpg,gif,png etc.) aangemaakt voor de verschillende items van de layout. Waar die precies komen te staan staat van te voren niet vast, omdat resoluties van apparaten en browservensters onderling per definitie verschillen. Want als de resolutie van te voren vast zou staan hoef je de layout (meestal) niet in verschillende lagen te verdelen met HTML en CSS, dan kan je volstaan met een ongelaagde setting.
Als je toch nog wilt (of moet) meten dan zou het kunnen helpen om de verschillende items te inspecteren met de debugging tools van je browser, je kunt dan de plaats waar ze staan meteen aanpassen. Het scheelt de nodige pageloads en wachttijd. Gebruik een UHD-scherm of een dual-monitor indeling zodat je zowel PS als de browser tegelijk kunt zien. Scheelt weer wisselen tussen vensters.
Gewijzigd op 21/05/2015 20:41:51 door
 
Peter freak

Peter freak

21/05/2015 21:35:16
Quote Anchor link
Omzetten naar een gerasterd formaat? Waarom zou ik dat willen?
Ik moet toegeven dat ik het PSD naar html omzetten zelf heb aangeleerd, dus wellicht is mijn werkwijze fout. Een PSD is 1:1, dus er hoeft niets geschaald te worden. De PSD moet 1:1, pixel op pixel omgezet worden naar html. Door lagen te selecteren kun je de afbeeldingen uit de PSD filteren en appart opslaan. Maar op een zeker moment moet er toch html/css geschreven worden om de afbeeldingen en teksten op zijn plaatst te krijgen. En dat is waar mijn oplossing om de hoek komt kijken.
 

22/05/2015 09:19:19
Quote Anchor link
Je wilt het doorgaans rasteriseren omdat je dat met de geëxporteerde items toch moet doen wil het weergegeven kunnen worden in een standaard-browser, die snappen het PSD-formaat niet, of Gimp of wat dan ook. Uiteraard moet je nooit je master PSD rasteriseren, dan raak je data kwijt.

Maar als het omzetten naar HTML/CSS erg veel tijd kost of vaker terugkomt, dan is dat proces een goede om te automatiseren. Wat dan mogelijk een optie zou kunnen zijn is om elke laag met transparantie te exporteren naar bijvoorbeeld het PNG-formaat. (lossless, ondersteunt alpha). Je kunt dan die bestanden met een stukje PHP automatisch bijsnijden, en de coordinaten van het bijsnijden gebruiken om meteen de bijbehorende HTML en CSS te genereren. Dan zou je het ook nog volledig kunnen automatiseren als je bv. die geëxporteerde lagen een volgnummer geeft in de bestandsnaam, zodat je eenvoudig de CSS z-index kan bepalen.

Voor automatisch bijsnijden hoef je niet eens ingewikkelde code te schrijven. Je kunt vanaf boven, links, rechts en onder alle beeldpuntjes op een lijn aflopen om te bepalen of er voldoende irrelevante informatie in zit zodat die kan worden gedumpt.

Om je vraag te beantwoorden; nee ik heb zo'n tool nog niet gezien, maar ik kan me niet voorstellen dat je die tool niet zelf in een uurtje kunt schrijven.

Enig manco aan deze opzet zou kunnen zijn dat je tekstlagen niet wilt rasteriseren vanwege meertaligheid. Maar voor die lagen zou je een uitzondering kunnen inbouwen. Hangt er vanaf hoeveel tekst er in je ontwerp zit.

Oh kijk, er zijn al meerdere tooltjes beschikbaar op het www, oa. http://www.psdtoweb.de
Maar let wel: "layer effects and adjustment layers need to be rasterized"
Gewijzigd op 22/05/2015 12:42:37 door
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.