Battle on the scripts?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

E vH

E vH

08/11/2023 11:59:44
Quote Anchor link
Even in de koffiehoek, n.a.v. deze reactie: https://www.phphulp.nl/php/forum/topic/omrekenen-coordinaten-visa-versa/104816/4/#760864

Volgens mij zijn er hier een paar actieve gebruikers die volgens mij al jaren meelopen en ook de nodige ervaring hebben.

Als ik zeg: PHP Battles, gaat er dan een belletje rinkelen?
Mooie tijden als je het mij vraagt!

Ik zat net even door de php scripts te bladeren en heel veel is gedateerd, maar ook ongedocumenteerd.
Stel wij zouden als uitgangspunt nemen: Een gastenboek, vroeger helemaal hot. Vandaag de dag: Wie gebruikt dat nog?!
Maar het zal je verbazen hoeveel "gastenboeken" er nog gebruikt worden in 2023.

Is het een idee ( om maar even wat geks te zeggen ), om bijvoorbeeld simpele functies / systemen opnieuw te maken on the fly d.m.v. een battle? Zien jullie dat zitten?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 01:17:06
 
Ad Fundum

Ad Fundum

08/11/2023 17:12:24
Quote Anchor link
Battles zegt me niets, maar een initiatief om iets te doen is wel leuk.

Misschien inderdaad een thema uitkiezen zoals een gastenboek en dan een datum roepen waarna een winnaar wordt uitgekozen via stemmen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2023 23:53:23
Quote Anchor link
Of een script maken die nog niet bestaat. Dat lijkt me ook een uitdaging...
 
Ad Fundum

Ad Fundum

10/11/2023 12:31:16
Quote Anchor link
Ik zou willen opperen om een eigen implementatie te maken van de session functies.
Je kunt $_SESSION vervangen met een eigen implementatie waarmee je meteen DI afdwingt.
Het is dan niet de bedoeling om dezelfde functies exact na te maken, maar zelf functies te verzinnen voor sessiebeheer, dat daarmee eenvoudiger en overzichtelijker wordt. Met opslag in de database. En dan kijken wie het meest simpele en efficiëntste script kan maken. (Ik denk dan in de richting van mijn meest recente scriptje)

Het is een hele leerzame excercitie omdat je daarmee overzicht krijgt van hoe sessies werken.
Je komt de nodige security-gerelateerde zaken tegen (zie ook de OWASP Session Management Cheat Sheet).

Of heeft iemand een ander idee?
Gewijzigd op 10/11/2023 12:36:23 door Ad Fundum
 
Ivo P

Ivo P

10/11/2023 14:57:11
Quote Anchor link
Een functie of een class die een taak doet, is een betere insteek voor een "competitie" dan iets als "een gastenboek".

Met een gastenboek kun je weken bezig zijn:
ofwel maak je een simpel "post een rij berichtjes onder elkaar in plaintext" ofwel maak je een heel forum incl. reacties op reacties met quote-vorig-bericht en upload images / link naar externe urls etc.

Ik zie niets in zo'n gastenboek competitie.

Een opdracht als Ad oppert, kan wel leerzaam zijn. Al denk ik zelf niet daar aan mee te doen.
Daar heb ik wel genoeg werkgelateerde uitbreidingen die ik nog kan maken.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

10/11/2023 22:50:10
Quote Anchor link
Ivo P op 10/11/2023 14:57:11:
Een functie of een class die een taak doet, is een betere insteek voor een "competitie" dan iets als "een gastenboek".

Een enkele class of functie? Wat stel je voor?
 
Ivo P

Ivo P

11/11/2023 13:16:28
Quote Anchor link
kan beide.

ik heb recent gewerkt aan een class die meest uit static functies bestaat die allerhande controles uit kan voeren op Nederlandse kentekens.

maar een leuke functie kan ook natuurlijk.

maar zelf probeer ik functies klein te houden. Die doen 1 taak.

en dus niet de functie "post reactie in forum en stuur mail aan deelnemers van topic en plaats bericht op Twitter "
 
Ad Fundum

Ad Fundum

12/11/2023 09:26:08
Quote Anchor link
Twitter is niet meer, het heet nu X of Y ofzo. :-)

Ik vind het idee van een enkele klasse prima te combineren met het idee van sessies.
Maar misschien heeft iemand nog een ander idee dat leuker is?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.