bestelformulier
Is het mogelijk om in HTML-bestelformulier (in mijn geval voor een concert van een amateurgezelschap) met PHP een emailfunctie te maken zodat de mensen die kaarten hebben besteld direkt een email krijgen toegestuurd met aanvullende informatie?
Gesponsorde koppelingen:
Ja hoor, dat is mogelijk, wat wil je verder eigenlijk weten?
Dit is net alsof je bij de slager vraagt of hij gehakt verkoopt...
Of bij een autohandelaar om te vragen of hij auto's verkoopt....
Punt is duidelijk, laatste twee offtopic reacties zijn overbodig. Laat de TS gewoon zijn vraag verduidelijken...
Dit is prima mogelijk. Ik raad aan PHPMailer te gebruiken en niet de PHP functie mail(). Met PHPMailer kun je heel makkelijk:
- Via SMTP AUTH protocol versturen, dit moet je zeker doen om de mail correct aan te laten komen!
- HTML mail versturen
- Bijlagen toevoegen
Ik vind het in elk geval de ideale class voor geautomatiseerd mailen
http://phpmailer.worxware.com/
- Via SMTP AUTH protocol versturen, dit moet je zeker doen om de mail correct aan te laten komen!
- HTML mail versturen
- Bijlagen toevoegen
Ik vind het in elk geval de ideale class voor geautomatiseerd mailen
http://phpmailer.worxware.com/
Ik ben sinds een half jaar bezig met het bouwen van een website, wat ik me zelf zo'n beetje heb aangeleerd, dus alles zoeken op internet, hoe alles werkt, je kan je voorstellen dat ik niet alles begrijp. Ik doe eigenlijk het meeste met HTML, met wat CSS-scripts, maar PHP is vrij nieuw voor mij.
Die PHP-mailer is nu even te hoog gegrepen voor mij, lijkt me als ik het even bekijk.
Als ik dus een HTML-pagina heb, kan ik dan gewoon een stukje PHP-script in de webpagina bouwen? Zodat de email-functie werkt?
Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik dan die hele HTML-code hier plaats? Zodat je kan zien wat ik bedoel.
Die PHP-mailer is nu even te hoog gegrepen voor mij, lijkt me als ik het even bekijk.
Als ik dus een HTML-pagina heb, kan ik dan gewoon een stukje PHP-script in de webpagina bouwen? Zodat de email-functie werkt?
Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik dan die hele HTML-code hier plaats? Zodat je kan zien wat ik bedoel.
Misschien is het handig om dan eerst eens een beginnershandleiding door te lezen / leren?
En anders hiervan een vacature maken?
En anders hiervan een vacature maken?
Ik krijg toch het idee dat ik hier niet helemaal op de goede plek zit om geholpen te worden, dit is toch meer voor de gevorderde PHP-er, denk ik. Maar bedankt voor alle reacties.
Gerard Schipper op 11/10/2010 15:26:22:
Ik krijg toch het idee dat ik hier niet helemaal op de goede plek zit om geholpen te worden, dit is toch meer voor de gevorderde PHP-er, denk ik. Maar bedankt voor alle reacties.
Niet per se. Wij verwachten wel dat jij ook inzet hebt, dus dat je bijvoorbeeld al code hebt. Wij gaan dus niet de code voor je voorzeggen. Dan is het een vacature.