Class dompdf not found

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer .NET, C# voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Utrecht! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer. Werk jij graag aan verschillende projecten en ga je graag klanten op bezoek? Dan is dit de ideale functie voor jou! Binnen deze functie

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »
Daan Slagter

Daan Slagter

10/03/2015 21:25:11
Quote Anchor link
Hoi,

Ik zit al een aantal dagen met het volgende probleem te worstelen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php
ini_set('display_errors',1);  
error_reporting(E_ALL);
require_once("include/config.php");
session_start();

$_POST['id'] = "";

if(isset($_POST['id'])){
    //Als ik het hier plaats werkt het wel.
    require_once("include/Mollie/initialize.php");
    
    if($payment->status == "paid"){
        
//vanaf hier
            ob_start();
        require_once('factuur.php');
        $pdf_html = ob_get_contents();
        ob_end_clean();
        
        require_once('include/dompdf/dompdf_config.inc.php');
        
        $dompdf = new DOMPDF();
        $dompdf->load_html($pdf_html);
        $dompdf->render();
        $pdf_content = $dompdf->output();
//tot hier

        require_once('include/swift/swift_required.php');

        while($msgorder = mysql_fetch_object($sqlorder)){
            
            $mailer = new Swift_Mailer(new Swift_MailTransport());
    
            $message = Swift_Message::newInstance()
               ->
attach(Swift_Attachment::newInstance($pdf_content, 'file.pdf', 'application/pdf'));
        }
    }
}

else{
    echo("Error melding");
}

?>


Het gedeelte (vanaf hier - tot hier) werkt niet als het op de huidige plaats in het script staat, staat het op de plaats (//Als ik het hier plaats werkt het wel). dan werkt het wel goed.
Maar op de plaats waar het nu staat geeft het de melding Class dompdf not found, en daar moet het komen te staan.

Kan het komen doordat ik de mollie class include en de dompdf class?
Ik hoop dat de uitleg duidelijk is.

ps. ik heb een deel van de code weggelaten.
Gewijzigd op 10/03/2015 21:25:42 door Daan Slagter
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 03:48:46
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2015 21:28:48
Quote Anchor link
je includeert niet de DOMPDF-class. Ik zie alleen een dompdf_config.inc.php.
 
Daan Slagter

Daan Slagter

10/03/2015 21:32:21
Quote Anchor link
Dat is volgens mij het enige bestand wat ik moet includeren. Als ik op deze website kijk bij de voorbeelden is dat ook het enige bestand wat wordt geincludeert. http://www.digitaljunkies.ca/dompdf/faq.php

En als ik het boven de mollie class plaats werkt het wel.
Gewijzigd op 10/03/2015 21:33:50 door Daan Slagter
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2015 21:34:54
Quote Anchor link
Wel apart, maar dan zet je die include toch boven je mollie-class?
 
Daan Slagter

Daan Slagter

10/03/2015 21:37:18
Quote Anchor link
Dat werkt dus ook niet dat heb ik ook al geprobeer dan krijg ik ook de melding Class dompdf not found.
 
Goto Learn

Goto Learn

11/03/2015 01:10:17
Quote Anchor link
Edit: Ik las even niet goed.

Het werkt in de root, omdat coding van dompdf_config.inc.php daarop afgesteld is, dus als je hem verplaatst naar een ander map, zul je dus ook paths naar functions/classes moeten wijzigen in dompdf_config.inc.php.
Gewijzigd op 11/03/2015 01:12:07 door Goto Learn
 
Daan Slagter

Daan Slagter

11/03/2015 13:11:38
Quote Anchor link
Dus ik moet de class van dompdf in dezelfde map zetten als waar het bestand staat?

EDIT:

Ook dat werkt niet
Gewijzigd op 11/03/2015 13:16:43 door Daan Slagter
 
Goto Learn

Goto Learn

11/03/2015 13:27:11
Quote Anchor link
Nee, je moet de paths wijzigen naar classes/functions of laat hem gewoon in de root.
 
Daan Slagter

Daan Slagter

11/03/2015 13:28:08
Quote Anchor link
Waar vind ik de paths? Ik kan die niet vinden in het dompdf_config.inc.php.
 
Goto Learn

Goto Learn

11/03/2015 13:34:11
Quote Anchor link
Jawel hoor. Kijk naar define() in je dompdf_config.inc.php
 
Daan Slagter

Daan Slagter

11/03/2015 13:34:53
Quote Anchor link
Daar staat onder andere dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
/**
 * The root of your DOMPDF installation
 */

define("DOMPDF_DIR", realpath(dirname(__FILE__)));

/**
 * The location of the DOMPDF include directory
 */

define("DOMPDF_INC_DIR", DOMPDF_DIR . "/include");

/**
 * The location of the DOMPDF lib directory
 */

define("DOMPDF_LIB_DIR", DOMPDF_DIR . "/lib");

/**
 * The location of the DOMPDF font directory
 *
 * Note this directory must be writable by the webserver process (or user
 * executing DOMPDF from the CLI).  *Please note the trailing slash.*
 */

define("DOMPDF_FONT_DIR", DOMPDF_DIR . "/lib/fonts/");

?>
 
Ivo P

Ivo P

11/03/2015 14:00:53
Quote Anchor link
zo te zien, zou dit moeten blijven werken, mits je de configfile niet lostrekt uit de directory waarin de rest van de files staan.

dus als jouw config vanuit de zip bleek te staan in

/some/dir/dompdf/dompdf_config.inc.php, dan daar laten staan en in je script dus ook het path opgeven naar die config file.

van daaruit moet vervolgens ook class.dompdf.php oid. gevonden kunnen worden (en die files moeten uiteraard ook geupload worden naar de server)
 
Daan Slagter

Daan Slagter

11/03/2015 14:11:30
Quote Anchor link
Ja dat is precies wat ik dus nu heb, en het werkt ook als het gedeelte in de eerste post (//vanaf hier - //tot hier) staat op de plaats(//Als ik het hier plaats werkt het wel.) maar niet op de plaats waar het nu staat en dat is wel de plaats waar het moet komen. Omdat ik eerst moet kijken of er betaald is voordat ik een factuur genereer.
 
Goto Learn

Goto Learn

11/03/2015 14:30:23
Quote Anchor link
Ik zou hem lekker in de root laten. Zoals ik het hier ziet:

https://github.com/dompdf/dompdf

Staat config file normaal in de root en je hebt hem verplaatst naar include/dompdf/
Dan zit de kans er ook in dat je de path moet wijzigen.
 
Daan Slagter

Daan Slagter

11/03/2015 14:31:42
Quote Anchor link
Wat bedoel je met de root? Ik heb deze map zo geupload naar m'n server verder niets veranderd

Toevoeging op 11/03/2015 17:27:45:

Ik heb mijn code nu helemaal gestript:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
require_once("include/Mollie/initialize.php");

ob_start();
require_once('factuur.php');
$pdf_html = ob_get_contents();
ob_end_clean();

require_once("include/dompdf/dompdf_config.inc.php");

$dompdf = new DOMPDF();
$dompdf->load_html($pdf_html);
$dompdf->render();
$pdf_content = $dompdf->output();
?>


Het blijft dezelfde error als ik de mollie class weghaal werkt het zet ik die terug krijg ik de error class dompdf not found.

Toevoeging op 11/03/2015 18:01:13:

Bedankt allemaal voor de antwoorden, ik heb het probleem uiteindelijk opgelost door de nieuwste dompdf te uploaden en toen werkte het wel.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.