Contact script niet werkzaam op nieuwe server.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mike vaan op de Hook

Mike vaan op de Hook

17/06/2015 22:43:14
Quote Anchor link
Mijn contactscript dat ik voorheen altijd gebruikte werkt niet meer op mijn nieuwe server. Ik heb het script op drie verschillende server gezet en wat blijkt? Op twee werkt het script niet en 1tje wel. Verschil is PHP versie dacht ik dus.. even gecontroleerd en wat blijkt:

http://www.domein1.nl (PHP Version 5.3.3-7+squeeze25) - Werkt wel

http://www.domein2.nl (PHP Version 5.3.27) - Werkt niet

http://www.domein3.nl (PHP Version 5.3.29-1~dotdeb.0) - Werkt niet

Op de nieuwste versie werkt hij wel, op de iets oudere niet.. terwijl het script toch al menig jaar oud is. Het enige verschil wat ik tussen de drie servers kan zien is dat de postmaster bij het domein wat wel werkt geregisteerd staat op de naam van de provider ([email protected]) en de andere twee op dat van het domein zelf ([email protected] en [email protected]). Nu weet ik niet of dit er iets mee te maken heeft of dat het een andere instelling is ?

Wie kan mij hiermee helpen?

Het script:

Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?
//Vars
$mijnemail = "[email protected]";
$onderwerp = "E-mail via website (http://www.domein.nl)";
$ip = $REMOTE_ADDR;  
$error = "<hr><p>U heeft niet alles ingevuld</b><br><br><a href=\"javascript:history.go(-1)\" data-ajax=\"false\">Klik hier om terug te gaan.</a></p>";
$verzonden = "<hr><p>Beste meneer/mevrouw $achternaam,<br><br>Wij zulllen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.<br><br>Met vriendelijke groet,<br><br></p>";
$submit_verzenden = "Versturen";
$submit_wissen = "Wissen";


//Verzenden
if($submit) {
if ($achternaam == "" || $telefoonnummer == "" || $bericht == "") {  
echo "$error";
}
else {
mail("$mijnemail", "$onderwerp", "
Naam: $achternaam
E-mail adres: $email
Telefoonnummer: $telefoonnummer
Bericht:

$bericht

Ip adres: $ip"
, "from: $achternaam");
echo "$verzonden";
}
}
else {
?>
</p>
</div>
</section>

<section id="CommentForm">
<h2>Stuur ons een e-mail</h2>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?
//Formulier
echo "<form method='POST' action='contact.php' data-ajax='false'>
                        <input type='text' name='achternaam' size='45' class='contact' placeholder='Achternaam *'>
                        <input type='text' name='email' size='45' class='contact' placeholder='E-mail adres'>
                        <input type='text' name='telefoonnummer' size='45' class='contact' placeholder='Telefoonnummer *'>
                        <textarea name='bericht' cols='30' rows='10' placeholder='Bericht *'></textarea>
                        <input data-theme='a' type='submit' value='$submit_verzenden' name='submit' />
                    </form>"
;  
                    
}

?>
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 14:42:02
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/06/2015 22:47:54
Quote Anchor link
Op domein 2 staat register_globals nog aan?! Controleer dit via phpinfo().

Het is goed dat dit normaliter niet werkt, want werken met register_globals aan is een recipe for disaster.

Werk met superglobals zoals $_POST en $_GET.

Tijd om dit script te herzien (en je serverinstellingen te controleren, lol).
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2015 00:19:50
Quote Anchor link
Dit is wel een heel oud script, van maar liefst 13 jaar oud als het niet meer is. Als je dit uit een boek hebt, dan raad ik aan om deze direct weg te gooien.

Tegenwoordig gebruiken we de super-globals zoals $_POST, $_GET, $_COOKIE, $_SERVER om onderscheid in de variabelen te brengen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.