Cookie login vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »
Ki ma

ki ma

02/01/2013 22:49:29
Quote Anchor link
Beste PHP'ers,

Ik had even een vraagje..

Ik ben momenteel bezig met cookies tbv login.
Maar nu zit ik te denken op wat voor manier ik dit moet doen.

Want om maar een voorbeeld te nemen, Facebook:
Of ik nu inlog via mijn telefoon of via mijn computer. Hij kan mij op beide apparaten herkennen.

Is dit misschien doordat er een aparte code in de cookie staat?
Voorbeeld:
SQL:
email - wachtwoord - cookie_code

Iemand logt in met zijn wachtwoord.
In de cookie zet ik dan de ge-encrype cookie_code.

Wanneer ik dan de volgende dag terug kom kan het script mij herkennen aan de cookie_code en mij dus direct laten inloggen.

Werkt dit zo of moet ik het heel anders zien, het lijkt mij niet de veiligste manier..
Ik hoor graag jullie mening.
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 23:08:45
 
Php knipper

php knipper

03/01/2013 00:30:47
Quote Anchor link
je vraagt je dus af hoe een ingelogd blijven cookie werkt?

in een databas een tabel maken
timestamp_laatsteinlog | id_gebruiker | cookie_data | cookie_verval

iedere keer dat de persoon inlogt via de code verwijder je de cookie en zet je die er opnieuw in (om zo iedere keer 30 dagen of zo na laatste login te laten vervallen.

je vraagt het id van de gebruiker waar de cookie_data gelijk is aan die van de cookie en je kijkt ook even of de echte cookie nog niet vervallen is met cookie_verval (hackers) (let ook op brute force hack is zo mogelijk dus werk daar een systeem achter.)

je kan enkel een cookie zetten helemaal bovenaan je pagina (nog geen output)
Gewijzigd op 03/01/2013 00:32:08 door php knipper
 
Ki ma

ki ma

03/01/2013 00:52:30
Quote Anchor link
Ah ok.
Er staat dus wel een soort van wachtwoord / id op de user zijn computer om hem te identificeren.

Maar als iemand anders de cookie zou stelen dan zou hij ook "inloggen" op je website zonder een wachtwoord in te voeren..
 
No One

No One

03/01/2013 09:15:28
Quote Anchor link
vandaar dat je even moet kijken naar browserfingerprinting...bijv ip in combinatie met wat browser informatie ;)
 
Ki ma

ki ma

03/01/2013 13:07:08
Quote Anchor link
Okj, maar dan zit je weer met te probleem dat je maar op 1 apparaat tegelijk ingelogd kan zijn..
 
No One

No One

03/01/2013 13:13:29
Quote Anchor link
nee hoor...alleen dat dat zelfde koekje niet gebruikt kan worden ergens anders...voor iedere sessie wordt een koekje aangemaakt...je kan dan prima ingelogt zijn op twee machines...dat is ook de standaardwerking..wil je dat niet, dan pas moet je gaan rommelen met set_session_save_handler om de sessie info in de db te zetten en te verwijderen indien de gebruiker ergens anders inlogt ;)
 
Erwin H

Erwin H

03/01/2013 13:13:56
Quote Anchor link
Wat ik gebruik is een cookie met daarin een hash en een uniek id. Diezelfde hash en id sla ik op in de database, waarbij dan ook het user_id staat. Als de gebruiker terugkomt naar de site check ik dat cookie tegen de database en komen hash en id overeen, dan log ik de user in. Tegelijk maak ik een nieuw record aan met nieuwe hash en nieuw id, cookie wordt ook opnieuw geplaatst.
Komen ze niet overeen, dan verwijder ik het cookie en is de gebruiker dus niet ingelogd.

Omdat de hash en id niet in de users tabel staan, kan een gebruiker meerdere sessies op die manier open houden over verschillende apparaten.

Edit: in combinatie met dat browserfingerprinting kan je het gevaar van stelen van cookies dan nog verminderen.
Gewijzigd op 03/01/2013 13:15:18 door Erwin H
 
Moose -

Moose -

03/01/2013 13:18:08
Quote Anchor link
Waarom niet werken met sessies?
 
No One

No One

03/01/2013 13:27:05
Quote Anchor link
@Not Moose..omdat je dan niet ingelogt blijft als je je browser sluit?
 
Pascal Wetzels

Pascal Wetzels

12/04/2013 14:14:53
Quote Anchor link
Ik gebruik session bij mijn login, maar heb vaak dat ik soms na enige tijd opnieuw moet inloggen, ondanks ik de browser niet gesloten heb.
wordt een sessie na enige tijd vanzelf verwijderd of alleen naa het sluiten van de browser?
 
- SanThe -

- SanThe -

12/04/2013 14:27:17
Quote Anchor link
Meestal sluit de session als de browser wordt gesloten. Maar je kan ook de lifetime instellen in php.ini.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.