Cookieprobleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »
D B

D B

31/08/2014 21:19:58
Quote Anchor link
Ik probeer op mijn website in een cookie het id van een persoon op te slaan.
Als ik mijn formulier invul word er netjes een cookie aangemaakt.
Als ik deze echter uitlees zie ik niet terug wat hierin weggeschreven werd.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' && isset($_POST['submit'])){
    echo $id; //Uit de POST gehaald... geeft 29 terug
    setcookie("id",$id);
}

?>


Ergens onder in mijn HTML lees ik deze uit met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?
print_r($_COOKIE); //Geeft Array ( [_ga] => GA1.2.1327290029.1409511335 )
if ( $_COOKIE['id'] != '' ) { $id = $_COOKIE['id'];}
    echo $id; //Geeft niets terug
?>


Kan iemand mij vertellen wat ik hier verkeerd doe?
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 22:59:41
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/08/2014 21:36:17
Quote Anchor link
Als je een setcookie() uitvoert, is deze pas na een refresh van je pagina actief.
 
D B

D B

31/08/2014 21:48:23
Quote Anchor link
Dat had ik inderdaad ook ergens gelezen.

Maar als ik hem refresh lijkt het wel of hij de cookie niet meer kan vinden, terwijl de cookie er wel degelijk is.

De pagina waar ik dit op doe wordt geinclude, kan het hier wat mee te maken hebben?
Als ik het namelijk op een losse pagina uitprobeer lijkt het wel te werken.
Gewijzigd op 31/08/2014 21:48:42 door D B
 
- SanThe -

- SanThe -

31/08/2014 21:48:32
Quote Anchor link
D B op 31/08/2014 21:19:58:
Ergens onder in mijn HTML lees ik deze uit met:


Van php.net:
Cookies will not become visible until the next loading of a page that the cookie should be visible for. To test if a cookie was successfully set, check for the cookie on a next loading page before the cookie expires. Expire time is set via the expire parameter. A nice way to debug the existence of cookies is by simply calling print_r($_COOKIE);.
 
D B

D B

31/08/2014 21:54:31
Quote Anchor link
Ja daar had ik al aan gedacht SanThe, maar wat ik bedoel te schrijven is dat ik in hetzelfde php bestand de cookie ook weer uitlees (nadat ik de pagina opnieuw geopend heb.)

Dus iets van

if ( POST ) { setcookie }
else { lees de cookie uit }
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/08/2014 21:57:08
Quote Anchor link
Staat er geen output (zoals HTML) voor je setcookie()?

Als je dan nog een errors onderdrukt, dan wordt het even lastig debuggen, omdat je geen "Headers already sent"-melding krijgt.
 
D B

D B

31/08/2014 22:06:10
Quote Anchor link
Aar: Dat is inderdaad het probleem. Nu zit ik even hardop aan een oplossing te denken....

Als ik mijn formulier submit naar een andere pagina, deze even de cookie laat setten en dan op 1 of andere manier weer terug zien te komen. (met een meta refresh) , of zou je het anders aanbevelen?

Ik heb namelijk meerdere stappen in mijn formulier zitten, als er namelijk 2 dezelfde namen voorkomen vraagt hij als 2de de geboortedatum. Hoe zou ik dit dan het beste weer terugkoppelen in mijn refresh? (want een session blijft niet bestaan of wel?
Gewijzigd op 31/08/2014 22:41:36 door D B
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/08/2014 22:36:23
Quote Anchor link
Hoelang wil je de data tijdelijk bewaren, want dan zou een sessie wel kunnen voldoen.
Na 28 minuten inactiviteit wordt deze weer verwijderd.
 
D B

D B

31/08/2014 22:49:02
Quote Anchor link
Het uiteindelijke resultaat (id) moet lang opgeslagen blijven.

Maar mijn formafhandeling doe ik nu in hetzelfde geinclude php bestand als waar het form in staat. Maar dan krijg ik dus een header already send, als ik daar de setcookie in zet. Hoe kan ik dit dan afhandelen dat ik die cookie toch kan setten, want dat moet dus eigenlijk op een pagina die even tussendoor geladen wordt of op de indexpagina, nog boven de html gebeuren?

Toevoeging op 31/08/2014 23:54:44:

Ik heb het nu zo aangepast dat de setcookie bovenin mijn index wordt geladen, hij lijkt nu ook te werken,
als ik namelijk mijn gegevens invul en ik kijk in de print_r($_COOKIE) zie ik hem nog niet staan. Vernieuw ik de pagina met F5 zie ik hem wel.

Maar, als ik de browser helemaal sluit lijkt het alsof de cookie weer verdwijnt....
Volgens mij staan mijn instellingen niet zo dat hij telkens cookies verwijdert, dus misschien dat jullie me nog aan een oplossing kunnen helpen.

Voor een test:
http://www.zscwesterhoven.nl/
Voornaam: zsc
Achternaam: westerhoven
 
- SanThe -

- SanThe -

01/09/2014 00:24:37
Quote Anchor link
- SanThe - op 31/08/2014 21:48:32:
Van php.net:
.... Expire time is set via the expire parameter. ....


Lees nou eens wat er op php.net staat.

Ook van php.net:
expire

The time the cookie expires. This is a Unix timestamp so is in number of seconds since the epoch. In other words, you'll most likely set this with the time() function plus the number of seconds before you want it to expire. Or you might use mktime(). time()+60*60*24*30 will set the cookie to expire in 30 days. If set to 0, or omitted, the cookie will expire at the end of the session (when the browser closes).
 
D B

D B

01/09/2014 16:50:53
Quote Anchor link
Natuurlijk :)

Bedankt voor het meedenken Aar en SanThe!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.