Crontab

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

16/01/2009 16:26:00
Quote Anchor link
Zojuist was ik bezig met het opzetten van een crontab voor de user arjan, alleen krijg ik deze niet werkend. Als ik als arjan op ssh ben ingelogd en ik voer exact dezelfde commando uit, dan pakt hij hem wel en doet precies wat ik wil. Wat doe ik fout? Niet schrikken dat hij op elke minuut staat, maar ik wil hem eerst gewoon werkend hebben. Straks gaat wil ik hem hebben dat hij per 15 minuten dit doet, hoe moet ik dat instellen?

Cronjob: * * * * * /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.sh
==execute.sh (Owner: arjan, Chmod: 0700)==
php /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.php

execute.php heeft dezelfde chmod en owner rechten, daar loopt tevens een MySQL verbinding door. Nogmaals, dit werkt via SSH wel (dus via Putty), maar wanneer ik dit bijdezelfde user in de crontab instel werkt hij niet. Hopelijk kunnen jullie mij uit de brand helpen.

PHP hulp

PHP hulp

12/07/2025 08:14:58

TJVB tvb

TJVB tvb

16/01/2009 16:31:00
Quote Anchor link
je wilt een sh bestand uitvoeren?
Dan moet je meestal eerst het absolute path naar sh meegeven
Meestal is dat /bin/sh

Dus:
* * * * * /bin/sh /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.sh (Owner: arjan, Chmod: 0700)==php /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.php

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

16/01/2009 16:35:00
Quote Anchor link
Nee, helaas werkt dat niet met /bin/sh ervoor. Hoe kan ik dat fixen en evt per kwartier instellen?

TJVB tvb

TJVB tvb

16/01/2009 16:36:00
Quote Anchor link
per kwartier is */15 * * * *
Ik vindt alleen je params wel prachtig, ik weet niet hoe dat via cronjob draait

- SanThe -

- SanThe -

16/01/2009 16:37:00
Quote Anchor link
Je hebt in jouw post 2 commando's. Over welke heb je het?
/home/arjan/cronjobs/load2db/execute.sh
of
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

16/01/2009 16:40:00
Quote Anchor link
De cronjob

- SanThe -

- SanThe -

16/01/2009 16:46:00
Quote Anchor link
Arjan Schuurman schreef op 16.01.2009 16:40:
De cronjob

Cronjob is een 'job' die uitgevoerd wordt door het programma 'cron'. Ik heb het over de twee commando's die je door kan geven aan het programma 'cron' via de 'crontab' (is cron table).

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

16/01/2009 16:48:00
Quote Anchor link
Ik had de cronjob, dus de daak, dit gegeven:
* * * * * /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.sh

Maar gezien dat niet werkte en TJVB zei er /bin/sh er voor moest zetten, heb ik dat gedaan:
* * * * * /bin/sh /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.sh

Dat werkt alleen ook niet. De inhoud van execute.sh is:

- SanThe -

- SanThe -

16/01/2009 16:51:00
Quote Anchor link
En als je op de (ssh) prompt dit ingeeft, werkt dat?

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

16/01/2009 17:20:00
Quote Anchor link
Ja, ik heb op root en arjan account de volgende commandos geprobeerd en werkte goed.

en

/home/arjan/cronjobs/load2db/execute.sh

- SanThe -

- SanThe -

16/01/2009 17:37:00
Quote Anchor link
Dan zet je die toch in de crontab.
* * * * * php /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.php

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

16/01/2009 21:19:00
Quote Anchor link
Ook al geprobeerd, die heeft juist geen effect, sorry van vage post hiervoor. Gewoon in Putty onder account 'arjan' en 'root' werkt hij wel gewoon, maar zodra ik er een cronjob van maakt doet hij het niet :/. Ergens een error log te vinden?

- SanThe -

- SanThe -

16/01/2009 21:49:00
Quote Anchor link
Zo dan (is één regel):
* * * * * php /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.php > /home/arjan/scriptlog.txt 2>&1

Dan zet ie de output en/of errors in /home/arjan/scriptlog.txt
Die kan je bekijken met 'cat /home/arjan/scriptlog.txt'.

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

16/01/2009 23:41:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 16.01.2009 21:49:
Zo dan (is één regel):
* * * * * php /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.php > /home/arjan/scriptlog.txt 2>&1

Dan zet ie de output en/of errors in /home/arjan/scriptlog.txt
Die kan je bekijken met 'cat /home/arjan/scriptlog.txt'.

* * * * * /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.php > /home/arjan/scriptlog.txt 2>&1

Doet niets, staat niets in scriptlog (0777) verandert niets in de database terwijl het script, als ik hem handmatig uitvoer via putty, goed werkt.

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

17/01/2009 01:23:00
Quote Anchor link
Ok, ik heb hem nu werkend, je was php vergeten in de command, dus:

Nu krijg ik deze error in scriptlog.txt:

PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in /home/arjan/cronjobs/load2db/execute.php on line 4

Hipska BE

Hipska BE

17/01/2009 11:40:00
Quote Anchor link
In de commandline php zit blijkbaar geen mysql support. Heb je php versie 5, dan kan je MySQLi of PDO proberen als alternatief!

Maar het cronjob probleem is ondertussen toch opgelost..

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

17/01/2009 12:53:00
Quote Anchor link
Cronjob is min of meer opgelost, gezien hij geen MySQL pakt :/. We gebruiken momenteel PHP 5 en CentOS. Is het niet op te lossen door het commando iets aan te passen?

Hipska BE

Hipska BE

17/01/2009 13:35:00
Quote Anchor link
Nee, je kan php opnieuw installeren met mysql support ge-activeerd, of overschakelen op het nieuwere MySQLi (werkt met dezelfde MySQL database, maar zijn veiligere functies)

Gerard M

Gerard M

17/01/2009 16:30:00
Quote Anchor link
Quote:
In de commandline php zit blijkbaar geen mysql support. Heb je php versie 5, dan kan je MySQLi of PDO proberen als alternatief!

Afhankelijk van de installatie wil PHP voor CLI nog wel eens een andere php.ini gebruiken. Zoek dus de bijbehorende .ini op en voeg de mySQL entries toe.

Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

17/01/2009 18:31:00
Quote Anchor link
Gerjo schreef op 17.01.2009 16:30:
Quote:

Afhankelijk van de installatie wil PHP voor CLI nog wel eens een andere php.ini gebruiken. Zoek dus de bijbehorende .ini op en voeg de mySQL entries toe.

De crontab werkt idd nu, maar het gekke is dat MySQL wel werkt voor de websites die er opstaan. Maar goed, ik zal dan eens MySQLi proberen.

TJVB tvb

TJVB tvb

17/01/2009 20:29:00
Quote Anchor link
Heb je al gekeken of ze dezelfde php.ini gebruiken? (je commandline en website)

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.