[CSS] display:block?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Tot jouw takenpakket behoort onder andere: Webapplicaties ontwerpen, bouwen, testen en implementeren in .NET/C#.; Ontwikkelen, implementeren en beheren van maatwerkapplicaties; Onderhouden en beheren van standaardpakketten; Onderzoeken en beoordelen van nieuwe technieken. Hier ga je werken Als .NET ontwikkelaar kom je te werken bij een grote semioverheidsinstelling in Nijmegen. De organisatie staat garant voor het leveren van onderwijs en les- en onderzoeksmateriaal voor duizenden betrokkenen. De organisatie wil bijdragen aan een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. Binnen de teams hangt een open en collegiale cultuur met veel aandacht voor een prettige en sociale werksfeer.

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Ervaren Full stack developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house functie bij een bedrijf met enorme groeipotentie? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging vol afwisseling en gezelligheid? Dan ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres! Wij zijn in omgeving Breda op zoek naar een ervaren full stack developer. Je gaat werken voor een zeer gewilde werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een plekje in het jonge IT team, work hard, play hard is hier duidelijk het motto! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van webapplicaties. Je bent

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »
JeffreyG

JeffreyG

11/05/2007 17:09:00
Quote Anchor link
ik ben bezig met een tabelloze website aan het maken en nu heb ik een probleempje bij mijn menu waar ik niet uit kom

dit is zegmaar de opbouw
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<div id="menu_balk">
   <div id="menu_item"><a class="menu">Menu</a></div>
   <div id="menu_item"><a class="menu">Menu</a></div>
   <div id="menu_item"><a class="menu">Menu</a></div>
   <div id="menu_item"><a class="menu">Menu</a></div>
   <div id="menu_item"><a class="menu">Menu</a></div>
</div>


bij de eerste gaat het goed, bij de tweede en daarna niet...
om één of andere rede zet hij alles onder elkaar ipv naast elkaar
dit terwijl ik vaste waardes heb opgegeven voor breedte en hoogte en een display:block;
en er zouden nog makkelijk tien van die menu_items in de menu_balk passen
ik heb al overal margin en padding op 0 gezet, dus daar ligt het ook niet aan

als ik dat display:block; verwijder uit de CSS, dan laat hij wel alles naast elkaar zien, maar dan pakt hij natuurlijk niet die vaste waardes...

can somebody help me?
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 13:57:28
 
DDragonz

DDragonz

11/05/2007 17:15:00
Quote Anchor link
Ik hoop dat je gewon engels kan (dat neem ik aan):

display: block means that the element is displayed as a block, as paragraphs and headers have always been. A block has some whitespace above and below it and tolerates no HTML elements next to it, except when ordered otherwise (by adding a float declaration to another element, for instance).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DDragonz
 
Ponzi

Ponzi

11/05/2007 17:18:00
Quote Anchor link
Volgens mij kan je beter gebruik maken van een lijst. Op deze website vind je bij de horizontale lijsten wat je zoekt.

Als je het trouwens wil doen gelijk nu dan zal je "display: inline;" moeten gebruiken. Eigenlijk doe je het beter met een <span></span>-element dan.
 
JeffreyG

JeffreyG

11/05/2007 17:20:00
Quote Anchor link
dus als ik dat goed begrijp moet ik float:none; opgeven...

geprobeerd... helaas, werkt niet... iemand een idee hoe het dan wel moet?

Edit:
ik zal dat met die list even proberen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door JeffreyG
 
DDragonz

DDragonz

11/05/2007 17:22:00
Quote Anchor link
Nhe, jha maar eens naar http://www.quirksmode.org/css/display.html daar zie je op een overzichtelijke manier alle display waardes en in welke browsers ze kunnen worden gebruikt. Met none krijg je gewoon helemaal niks.
 
JeffreyG

JeffreyG

11/05/2007 17:33:00
Quote Anchor link
heb dat van die list geprobeerd... werkt net zo goed als dat het eerst deed... kan gewoon de breedte niet opgeven zonder een display:block; mee te geven...
 
JeffreyG

JeffreyG

11/05/2007 17:48:00
Quote Anchor link
ik ben aan het proberen geen display:block te gebruiken, maar dan kom ik een ander probleem tegen
ik kan dan geen padding opgeven... in IE reageerd hij op geen van allen en in FF pakt hij de bovenste padding niet... iemand hiervoor een oplossing?
 
Winston Smith

Winston Smith

11/05/2007 18:01:00
Quote Anchor link
Ik gebruik voor een horizontaal menu nooit block eigenlijk.

Altijd een float: left; in combinatie met width bijvoorbeeld. Zoek daar eens op.
 

11/05/2007 18:04:00
Quote Anchor link
Beetje offtopic maar als je een menu maakt is het eigenlijk beter om:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<ul>
    <li><a href="iks.dee">Menu item 1</a></li>
    <li><a href="boris.niek">Menu item 2</a></li>
    <li><a href="kebab.schaap">Menu item 3</a></li>
</ul>

Kijk eens op http://www.gigadesign.be hier staan een aantal voorbeeld menu's dacht ik (even zoeken)


edit: @Ponzi hieronder - sorry jouw linkje niet aangeklikt ;-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
Ponzi

Ponzi

11/05/2007 18:05:00
Quote Anchor link
@ Webmakerij: dat zij ik toch :-) ?
 
JeffreyG

JeffreyG

11/05/2007 18:14:00
Quote Anchor link
padding van geen van alle werkt goed bij mij, de items overlappen elkaar...

edit: zal even mijn stukje CSS plaatsen...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
#menu {
    width:970px;
    height:30px;
    margin:5px 0;
    padding:0;
    background-image:url(../images/bg_menu.jpg);
    background-repeat:repeat-x;
    background-position:bottom;
    color:#FFFFFF;
    font-weight:bold;
    text-transform:uppercase;
    display:block;
    list-style:none;
    }
    
    #menu li a, #menu li a:visited {
        list-style:none;
        width:90px;
        height:15px;
        padding:8px 5px 7px;
        margin:0;
        position:relative;
        background-image:url(../images/bg_menu.jpg);
        background-repeat:repeat-x;
        border-right-color:#21836F;
        border-right-style:solid;
        border-right-width:2px;
        background-position:bottom;
        color:#FFFFFF;
        text-decoration:none;
        text-align:center;
        }
    
    #menu li a:hover, #menu li a:active {
        list-style:none;
        width:90px;
        height:15px;
        padding:10px 5px 5px;
        margin:0;
        position:relative;
        background-image:url(../images/bg_menu.jpg);
        background-repeat:repeat-x;
        border-right-color:#21836F;
        border-right-style:solid;
        border-right-width:2px;
        background-position:top;
        color:#FFFFFF;
        text-decoration:none;
        text-align:center;
        }

en mijn HTML...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<ul id="menu">
    <li><a href="#">news</a></li>
    <li><a href="#">media</a></li>
</ul>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door JeffreyG
 
JeffreyG

JeffreyG

11/05/2007 18:43:00
Quote Anchor link
probleem is opgelost, ik moest float:left; gebruiken, en dan kan ik wel display:block; neerzetten (dus zoals Kasper zei)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.