Curl foutmelding https vanop mijn webhosting

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 14:18:01
Quote Anchor link
Beste

1Ik gebruik de functie Curl om e communiceren met sites.
Sommige https sites geven een response maar andere https sites geven een foutmlding zoals hieronder

Quote:
Failed to connect to www[.]elevator-audio[.]co[.]uk port 443: Connection refused


Dit gebeurt wanneer ik het script uitvoer vanop mijn webhost.
Wanneer ik het uitvoer vanop mijn lokale XAMPP installatie werk het wel.

Hebben jullie een idee ?

Bedankt
Hugo
Gewijzigd op 06/11/2020 14:19:06 door Hugo Wachters
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 21:27:16
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 14:35:39
Quote Anchor link
Welke waardes geef je mee aan het cURL-script?
 
Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 15:21:06
Quote Anchor link
Bedankt voor de reactie, Ariën.

Het scriptje is
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$ch
= curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_USERAGENT, $useragent );
curl_setopt($ch, CURLOPT_REFERER, $referrer);
curl_setopt($ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, false);
curl_setopt($ch, CURLOPT_NOBODY, false);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER,true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_ENCODING,"");
curl_setopt($ch, CURLOPT_TIMEOUT, 60);
curl_setopt($ch, CURLOPT_FRESH_CONNECT, TRUE);
$headers = array(
     "Cache-Control: no-cache",
);

curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, $headers);
        
$contents = curl_exec($ch);
?>


$url, $useragent en $referrer worden via een forumulier meegegeven.

Zoals vermeldt xwerkt het met http adressen en soppige https adressen
Bij andere, zoals degenen die in de foutmelding werkt het niet vanop mijn webhosting
Vanop mijn lokale XAMPP installatie werkt het wel.

Bedankt
Hugo

Edit:
Code-tags geplaatst i.p.v. quote-tags die bedoeld zijn voor citeren van tekst.
Gewijzigd op 06/11/2020 15:28:10 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 15:32:45
Quote Anchor link
Goed deze eens toe?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
curl_setopt($ch,CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, false);


Eigenlijk is het beter om deze op true te zetten, en een CA-certificaat mee te geven in je configuratie:
https://www.saotn.org/dont-turn-off-curlopt_ssl_verifypeer-fix-php-configuration/

Maar voor niet-belangrijk gebruik zou het weinig kwaad kunnen. Als er nou transactionele handelingen aan te pas komen, zoals belangrijke requests plaatsvinden zoals betalingshandelingen, dan zou ik die werkwijze zeker toepassen.
Gewijzigd op 06/11/2020 15:35:19 door - Ariën -
 
Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 15:50:47
Quote Anchor link
Bedankt voor het antwoord Ariën

Ik heb het net toegevoegd maar ik krijg spijtig genoeg dezelfde foutmelding voor bijvoorbeeld https[://]www[.]elevator-audio[.]co[.]uk
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 15:58:48
Quote Anchor link
Is het certificaat wel oké? Bij ene bezoek via de browser, wordt daar niet over gestruikeld?
Gewijzigd op 06/11/2020 15:59:11 door - Ariën -
 
Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 16:05:33
Quote Anchor link
De site open zonder foutmeldingen in een browser

En wanneer ik de ssl test uitvoer van ssllabs dan krijg ik een A op de overall test
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 16:18:24
Quote Anchor link
Is het niet zo dat de site je blokkeert om bepaalde redenen? Misschien sta je zo vaak te connecten dat de site je op de zwarte lijst zet.

Het kan ook zijn dat de site gzip'ped is, en dat je een oude cURL hebt. Dat heb ik ook ooit eens gemaakt (tip: Timeout in cURL instellen).
Gewijzigd op 06/11/2020 16:19:22 door - Ariën -
 
Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 16:22:18
Quote Anchor link
Eerlijk gezegd denk ik het niet want ik kreeg de foutmelding van in het begin

Andere tools kunnen wel connecteren met de site.

En op mijn lokale Xampp installatie blijft het lukken
Zou het ergens een setting kunnen zijn ?
Of een versie van 1 of andere library ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 16:44:31
Quote Anchor link
Opeens kan een blokkade erop zitten. Dus controleer dat eens.
Wat doen die andere tools dan? En draaien die op dezelfde server?
Draai je wel een recente cURL op je webhosting?
Gewijzigd op 06/11/2020 16:45:16 door - Ariën -
 
Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 16:46:47
Quote Anchor link
> Het kan ook zijn dat de site gzip'ped is, en dat je een oude cURL hebt. Dat heb ik ook ooit eens gemaakt (tip: Timeout in cURL instellen).

bedankt voor de tip.
Ik heb reeds gezet en redelijk hoog 60sec
En als hij zou timeouten geeft het een andere fout.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 17:02:09
Quote Anchor link
60 seconden is wel heel extreem. 10 seconden lijkt me vrij gangbaar.
 
Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 17:02:21
Quote Anchor link
Van de andere tools heb ik spijtig geen informatie. Het zijn tools om de header status en de redirects op te vragen van een site.

> Opeens kan een blokkade erop zitten. Dus controleer dat eens.
Wat doen die andere tools dan? En draaien die op dezelfde server?
Draai je wel een recente cURL op je webhosting?

Op mijn host heb ik PHP 7.3 met libcurl 7.64.0

Het rare is dat mijn Xammp installatie is PHP 7.2.32 maar versie van libcurl is 7.67.0

Ik kan blijkbaar wel upgraden naar php 7.4 op mijn hast maar ik denk niet dat ik de libcurl apart kan upgraden.

Misschien moet ik de vraag eens stellen aan de server




Toevoeging op 06/11/2020 17:04:59:

- Ariën - op 06/11/2020 17:02:09:
60 seconden is wel heel extreem. 10 seconden lijkt me vrij gangbaar.


Ja, das waar. Maar ik ben een tool aan het schrijven om sites te testen over de hele wereld en heb al gemerkt dat sommige site extreem traag reageren. Met 30 seconden kreeg ik nog verschillende sites die timeouten.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 17:14:31
Quote Anchor link
Test eens i.p.v. de hostname het IP van die site.
 
Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 17:36:49
Quote Anchor link
Zal ik dan ook de poort 443 zetten in curl ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 17:38:39
Quote Anchor link
Probeer eens beiden. Dus poort 80 en 443
 
Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 17:54:22
Quote Anchor link
Het geeft spijtig genoeg dezelfde foutmelding bij poort 80 en poort 443
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 18:36:04
Quote Anchor link
Dan is er een blokkade op die server.
- DNS speelt dus geen rol
- HTTPS problemen kan je ook uitsluiten

Vraag de serverbeheerder van die site eens. Die heeft jouw IP blijkbaar geblokkeerd.
Gewijzigd op 06/11/2020 18:37:51 door - Ariën -
 
Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 18:56:15
Quote Anchor link
Bedankt, ARiën, ik zal het verder onderzoeken.

Nog eens, bedankt.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

08/11/2020 15:29:53
Quote Anchor link
Waarom zou je deze site willen benaderen via cURL? Het ziet er uit als een portfolio site/pagina? Wat doe je uiteindelijk met de opgevraagde informatie? Ben je aan het webscrapen ofzo?
 
Hugo Wachters

Hugo Wachters

03/08/2021 20:13:27
Quote Anchor link
> Waarom zou je deze site willen benaderen via cURL? Het ziet er uit als een portfolio site/pagina? Wat doe je uiteindelijk met de opgevraagde informatie? Ben je aan het webscrapen ofzo?

Sorry voor de late reactie
Ik was een tool aan het schrijven voor gebruikers die problemen met hun site kunnen runnen en eventuele problemen detecteert en ook de HTML weergeeft van die site met bepaalde informatie gehighlight.
I ben dus niet aan d-het scrapen, waarom zou ik dat doen ?

> aan ARiën, ik denk dat ik het me jouw hulp werkende heb gekregen voor de meeste sites. Nog eens bedankr
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.