Database met een tabel die order heet doet lastig

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Gerben=flash

gerben=flash

28/04/2009 12:12:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een database met daarin een tabel die order heet.

Wanneer ik de volgende code uitvoer:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$ophalen = mysql_query("SELECT * FROM = 'order'") or die(mysql_error());


geeft hi de volgende foutmelding

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'order' at line 1


Ik vermoed dat dit komt omdat ORDER ook een functie is maar ik zou niet weten
wat ik hier aan kan doen. (het veranderen van de naam van de tabel is geen optie)

groeten,
Gerben
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 16:04:44
 
RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

28/04/2009 12:15:00
Quote Anchor link
probeer SELECT * FROM order

en probeer geen * te gebruiken
 
TJVB tvb

TJVB tvb

28/04/2009 12:16:00
Quote Anchor link
Een tabel met de naam order is niet verstandig ( je geeft zelf al aan waarom) maar dat is hier je probleem.
De opbouw is: SELECT * FROM `order`
Neem anders wat tutorials over SQL door.
 
Gerben=flash

gerben=flash

28/04/2009 12:24:00
Quote Anchor link
heey... de oplossing van rvw had ik al geprobeerd maar dat wou niet. De oplossing van TJVB is wel gelukt! Dankjewel!
 
RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

28/04/2009 12:24:00
Quote Anchor link
ow wacht lol sorry had niet eens gekeken naar de naam van de tabel...
het veranderen van de naam is altijd en optie en zo ik ZEKER AANRADEN!
 
Hipska BE

Hipska BE

28/04/2009 12:25:00
Quote Anchor link
Order is een gereserveerd woord in SQL;

Je MOET hem dus een nieuwe naam geven. Ook al lijkt dat voor jou geen optie, het MOET wel!

Tip: je kan hem "orders" of "bedrijfsnaam_order" laten heten.
 
Gerben=flash

gerben=flash

28/04/2009 12:30:00
Quote Anchor link
hallo,

het probleem is dat ik de database niet heb ingericht en het een zeer uitgebreide database is. maar de oplossing van TJVB door de `` toe te voegen werkt dus dan los ik het gewoon zo op.

Tog bedankt!
 
Hipska BE

Hipska BE

28/04/2009 12:36:00
Quote Anchor link
Als jij een applicatie wenst te maken die van dag op dag plots niet meer zou werken, is dit idd een oplossing.

Het is echter tegen de regels van SQL om deze naam aan een tabel of veld te geven. Dat MySQL en/of phpMyAdmin dit toelaten is eerder een bug in beide programma's. En stel nu dat MySQL dit eindelijk eens gaat oplossen, dan heb jij plots een hele tabel met data die niet meer bestaat of bereikbaar is.

Als die database een grote en zeer uitgebreid is, zal hij wel niet zo overdreven groot zijn als jij denkt. + ik vrees voor de SQL kennis van de persoon die de database ontworpen heeft, en daarmee ook uw applicatie.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

28/04/2009 12:47:00
Quote Anchor link
Gerben, als je mijn reactie goed leest zie je al dat het geen aanrader is. En als je toch nog bezig bent met het ontwikkelen raadt ik je met klem aan het te wijzigen. Alle eventuele problemen die je hierdoor nog tegen kunt komen kosten meer tijd dan nu de tabel naam wijzigen.
 
Gerben=flash

gerben=flash

28/04/2009 13:04:00
Quote Anchor link
okey, hmm dat wordt een lastge opgave. Het systeem is toch best groot. http://www.opencart.com

Bedankt voor jullie advies!
 
TJVB tvb

TJVB tvb

28/04/2009 13:20:00
Quote Anchor link
Pak een ide, doe een zoek door alle bestanden, dan hoef je alleen nog te kijken of je niks mist. Met de automatische testen moet dat geen probleem zijn ;)
 
Hipska BE

Hipska BE

28/04/2009 16:32:00
Quote Anchor link
Ik heb even je database model bekeken..

Hij is inderdaad leuk van grootte, maar hij is brak.
Er kunnen 1001 dingen mislopen in je database zodat je in no time een corrupte database zal hebben. (Het begint al bij het phpmyadmin dump file)

Ik zou dit nooit mijn klanten durven leveren.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.