database op (remote)server aanroepen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan Douma

Jan Douma

12/10/2005 12:37:00
Quote Anchor link
Ik heb een dynamische website gemaakt en wil deze installeren op mijn remote server (provider).
Hiervoor moet ik een database aanmaken en toegang zien te krijgen met PHP commando's
------------------------------------------------------
Hoe doe ik dit? : de provider zegt dat de database alleen via cpanel is aan te roepen
------------------------------------------------------

Dit commando hieronderis dus niet te gebruiken?
$db= mysql_connect("localhost"," gebruikersnaamphpMyAdmin","wachtwoordphppAdmin")
Een oplossing is om een server te installeren op de remote server? of een andere provider? ( deze is goedkoop die ik nu heb, maar de database aanroepen lukt niet? : budgetwebhosting : de servers staan in Amerika)

jan douma
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 18:17:00
 

20/10/2005 15:29:00
Quote Anchor link
sukkeltje
 
Jan Douma

Jan Douma

20/10/2005 15:48:00
Quote Anchor link
piet:
sukkeltje


zeg Piet dit is niet constructief : werk jezelf in deze branche en verbeeld je je wat?
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

20/10/2005 15:50:00
Quote Anchor link
Je kan databases van buitenaf aanroepen,
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
mysql_connect("ipadresexterneserver", "gebruikersnaam", "wachtwoord")
        or die("Kan geen verbinding maken met de database server");
?>


Echter moet die database wel van buiteaf te bereiken zijn. Soms mag je van de leverancier er alleen lokaal op, of via hun eigen servers. Kijk of je kan telnetten naar poort 3306 van de server.
 
Jan Douma

Jan Douma

20/10/2005 16:08:00
Quote Anchor link
Gelukkig kreeg ik ook al hulp al van de schrijver van het boek om de dynamisch ewebsite aan de praat te krijgen.

http://www.janzerospec.com/boerner2/index.php

Het zijn allemaal kleine weetjes en begrijp niet dat ene Piet op het Forum zo uit de hoogte doet : klootzak

Jan
 
Jan Douma

Jan Douma

20/10/2005 16:10:00
Quote Anchor link
Arjan:


Bedankt !
Jan
 

20/10/2005 16:12:00
Quote Anchor link
@jan: piet is allergisch voor intelligentie ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.