de "ORDER BY id DESC" in mysql

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Woffer

woffer

24/10/2005 20:06:00
Quote Anchor link
Hey hey allemaal !

Ik heb een klein probleempje bij het oproepen van het laatste forumbericht op m'n site uit de mysql database.
Dit is de functie die ik gebruik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$que
= "SELECT tid,id,message,nom FROM replys WHERE tid = '" . $row[id] . "' ORDER BY id DESC LIMIT 1";
$ques = mysql_query($nsql);
while ($mqkl = mysql_fetch_array($ques))
{

echo "<tr><td></td><td style=\"padding-left:10px;\"><font style=\"font-size:77%;\"> <u>Dernier message:</u><br> " . htmlentities(stripslashes($mqkl['message'])) . "";
}

?>


Maar bij de uitvoering van dit commando blijken zowel de ORDER BY en de LIMIT niet te werken. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de WHERE in het oproepen van de gegevens uit de database.
Maar hoe moet ik dan mijn laatste forumbericht van een bepaalde topic oproepen ???

PS: de variabele 'tid' staat voor het nummer van de topic
Gewijzigd op 24/10/2005 20:17:00 door Woffer
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 22:08:32
 

24/10/2005 20:17:00
Quote Anchor link
$que = "SELECT tid,id,message,nom FROM replys WHERE tid = '" . $row[id] . "' ORDER BY id DESC LIMIT 1";
$ques = mysql_query($nsql);

Eerst $que en dan $nsql?

hoor dat niet dit te zijn:
$que = "SELECT tid,id,message,nom FROM replys WHERE tid = '" . $row[id] . "' ORDER BY id DESC LIMIT 1";
$ques = mysql_query($que);
 
Woffer

woffer

24/10/2005 20:20:00
Quote Anchor link
Miljaar hoe kan ik nu zo ongelooflijk stom zijn.
Dat was idd het probleem.... (de $nsql is een andere query in m'n script)

NE DIKKE MERCI !!!
Gewijzigd op 24/10/2005 20:21:00 door woffer
 

24/10/2005 20:21:00
Quote Anchor link
ey, dat heeft iedereen wel hoor
klein stomme foutjes ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.