default properties?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/04/2014 19:46:49
Quote Anchor link
Hey guys,

Ik heb een class User met een getName functie en een setName functie. Wat moet volgens jullie de getName functie teruggeven op het moment dat setName nog niet is gebruikt om een naam op te geven?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
class User {

  private $name;

  public function getName() {
    return $this->name;
  }


  public function setName($name) {
    $this->name = $name;
  }
 
}

?>

De twee meest voor de hand liggende opties lijken mij dat de getName functie null returnt (zoals hierboven), of dat de getName functie een lege string returnt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
class User {

  private $name = '';

  public function getName() {
    return $this->name;
  }


  public function setName($name) {
    $this->name = $name;
  }
 
}

?>

Heeft een van beide opties de voorkeur (en zo ja waarom) of maakt het helemaal niks uit en is het een kwestie van persoonlijke smaak?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 01:43:07
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/04/2014 19:53:05
Quote Anchor link
Null vanwege de speciale betekenis: geen waarde.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/04/2014 19:57:26
Quote Anchor link
Oké. Zo doe ik het zelf ook. Ik had verwacht dat er misschien ook mensen zijn die juist alles initialiseren. Geef jij dan in je commentaar bij de getName functie aan dat deze óf een string teruggeeft, óf null?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/04/2014 20:10:11
Quote Anchor link
Aan het initialiseren van klassen kunnen we beter een nieuw topic besteden, want dat is soms bittere noodzaak en soms juist een hel ;-)

>> Geef jij dan in je commentaar bij de getName functie aan dat deze óf een string teruggeeft, óf null?

Strikt genomen moet je volgens PSR-4 dan inderdaad @return string|null en dergelijke gebruiken. Je wilt immers weten of er uitsluitend een string uitkomt (@return string) of eventueel ook een null (@return string|null). Bovendien kan je methode een null nog met '' retourneren als string.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/04/2014 20:14:28
Quote Anchor link
>> Bovendien kan je methode een null nog met '' retourneren als string.

Oké.. maar dit willen we dus niet toch? Als ie niet is geset, dan wordt het dus gewoon null. Right?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/04/2014 20:22:42
Quote Anchor link
Als we het, zoals eerder deze week, hebben over tussenvoegels/voorvoegsels in achternamen, is er misschien toch wel een verschil tussen:

• null voor: er is geen tussenvoegsel ingesteld en

• '' voor: deze achternaam heeft geen tussenvoegsels.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/04/2014 20:28:52
Quote Anchor link
Oké, maar als iemand geen tussenvoegsel ingeeft, zou je kunnen zeggen a) deze naam heeft geen tussenvoegsel of b) deze persoon heeft geen tussenvoegsel ingevuld. Dat weet je niet. Dus lijkt het me geen probleem om die op null te laten (even afgezien van wat je er in de database mee doet).

Maar de "regel" is dus dat wanneer een property geen default value heeft en de property niet geset is, er null wordt gereturned, als in "deze property is niet geset/onbekend"?
 
P-ter AA

P-ter AA

16/04/2014 11:36:48
Quote Anchor link
In andere programmeertalen wordt er altijd null teruggegeven als een variabel geen waarde heeft. Ik houd dit bij PHP ook altijd aan.

PHP wijkt hierin af van andere programmeertalen. In bijvoorbeeld C# of Java is het onmogelijk om een lege string terug te krijgen als een variabel geen waarde heeft. In zo'n programmeertaal krijg je een null pointer exception i.p.v. een lege string als je met een lege of niet bestaande variabel werkt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/04/2014 11:41:34
Quote Anchor link
Oké, thanks. Dus gewoon null aanhouden. En in het verlengde daarvan (ik had hier onlangs op het forum een vraag over) hoe sla jij lege waardes op in de database? Ook als null?
 
P-ter AA

P-ter AA

16/04/2014 11:49:13
Quote Anchor link
Dit hangt af van de soort data. Wanneer een veld/kolom verplicht is, geef ik deze een default waarde. De prijs van een product bijvoorbeeld geef ik het type DECIMAL(6,2) en een default value van 0,00.

Maar velden die niet verplicht zijn geef ik inderdaad altijd de waarde null. Ik vind dat zelf netter. Daar is de null waarde in MySQL immers voor bedoelt. Daarnaast gaan string functies in MySQL zoals CONCAT() volgens mij anders met null waardes om dan strings (VARCHAR of TEXT), maar dat weet ik niet zeker.

Overigens vind ik IS NULL netter staan in je query dan = "", maar dat is persoonlijk.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/04/2014 11:54:21
Quote Anchor link
Allright, thanks. Ik ben zelf ook gewend om met NULL te werken, maar er zijn ook mensen die overal per se een niet-null waarde in de database willen hebben staan.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

16/04/2014 13:53:26
Quote Anchor link
>> De prijs van een product bijvoorbeeld geef ik het type DECIMAL(6,2) en een default value van 0,00.

Dat is een goed voorbeeld van een lastige keuze: met 0.00 als standaardwaarde verlies je het onderscheid tussen producten waarvan de prijs nog niet bekend is en gratis producten. Om te voorkomen dat er per ongeluk producten cadeau worden gedaan, zou ik hier toch kiezen voor een nullable kolom en een DEFAULT NULL.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/04/2014 13:58:27
Quote Anchor link
Daar heb je een punt Ward. Kan me herinneren dat zoiets een paar jaar geleden eens is gebeurd. Het exacte hoe en wat herinner ik me niet meer. Maar het ging erom dat mensen iets voor 0 euro konden kopen, en dat gebeurde dan ook massaal. Daar sta je dan als ondernemer :-s Hahaha...
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

16/04/2014 14:18:55
Quote Anchor link
Maurice vB op 16/04/2014 11:49:13:
Overigens vind ik IS NULL netter staan in je query dan = "", maar dat is persoonlijk.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Execute:

> SELECT '' IS NULL AS waarofniet



+ --------------- +

| waarofniet      |

+ --------------- +

| 0               |

+ --------------- +

1 rows

Dan is er één of andere druiloor een formulier aan het verwerken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$this
->db->set('product_price', (float) $post->getFieldValue('price'));
?>
 
P-ter AA

P-ter AA

16/04/2014 15:33:51
Quote Anchor link
Ward van der Put op 16/04/2014 13:53:26:
>> De prijs van een product bijvoorbeeld geef ik het type DECIMAL(6,2) en een default value van 0,00.

Dat is een goed voorbeeld van een lastige keuze: met 0.00 als standaardwaarde verlies je het onderscheid tussen producten waarvan de prijs nog niet bekend is en gratis producten. Om te voorkomen dat er per ongeluk producten cadeau worden gedaan, zou ik hier toch kiezen voor een nullable kolom en een DEFAULT NULL.


Klopt, ik wilde even snel een voorbeeld geven, maar je hebt inderdaad een punt. Ook in dit geval kun je beter NULL gebruiken. Bedankt voor de aanvulling!

@Ger van Steenderen: Als je de set method zo maakt dat hij rekening houdt met lege waardes, kan dat toch prima? Als het framework er maar op gemaakt is.
Gewijzigd op 16/04/2014 15:34:50 door P-ter AA
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.