div link bg kleur?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »
Danny

Danny

09/03/2009 10:25:00
Quote Anchor link
Hoe laat ik een div (zijn background) een andere kleur aannemen als ik met mijn muis eroverheen ga?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<a href='index.html' class='linkclass'>
<div class='divclass'>
Dit is een knop
</div>
</a>
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 14:44:19
 
Tamara

Tamara

09/03/2009 10:27:00
Quote Anchor link
A:link div, A:visited div{
background: #ddd;
}
A:hover div{
background: #ccc;
}
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tamara
 
PH-MJS

PH-MJS

09/03/2009 10:30:00
Quote Anchor link
met css.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
.linkclass:hover{
background-color: kleur
}
 
Danny

Danny

09/03/2009 10:36:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties!

ik wil idd met css werken, maar

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
.linkclass:hover{
background-color: kleur
}


werkt niet? terwijl

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
A:hover div{
background: #ccc;
}


wel werkt, maar ik wil wel class='linkclass' kunnen gebruiken..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Danny
 
Michael Voeten

Michael Voeten

09/03/2009 10:37:00
Quote Anchor link
let wel op dat dit dan niet in alle browsers werkt, ik adviseer dan toch om met een JavaScript Framwork te gaan werken denk aan jQuery.

Maar proberen staat natuurlijk vrij
voorbeeld jQuery
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$('#divid').hover(this.css('background', '#000'), this.css('background','transparant'));


wat je ook kan doen is de link een style block opgeven met maten, dan heb je een link die je kan aanpassen met maten
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael Voeten
 
Tamara

Tamara

09/03/2009 10:38:00
Quote Anchor link
Danny schreef op 09.03.2009 10:36:
Bedankt voor de reacties!

ik wil idd met css werken, maar

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
.linkclass:hover{
background-color: kleur
}


werkt niet? terwijl

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
A:hover div{
background: #ccc;
}


wel werkt, maar ik wil wel class='linkclass' kunnen gebruiken..


dan maak je er dit van:
A:hover .linkclass{
background: #ccc;
}
 
Mitchell

Mitchell

09/03/2009 10:41:00
Quote Anchor link
Tamara schreef op 09.03.2009 10:38:
dan maak je er dit van:
A:hover .linkclass{
background: #ccc;
}
Let the guru guide you. :)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
a.linkclass:hover div { background-color: #ccc; }


Edit: Eerder is al gemeld dat dit niet in alle browsers werkt, dit klopt ook. IE 6 is stout. Gebruik eventueel javascript om dit te verbeteren of een htc.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
 
Tamara

Tamara

09/03/2009 10:43:00
Quote Anchor link
Mitchell schreef op 09.03.2009 10:41:
Tamara schreef op 09.03.2009 10:38:
dan maak je er dit van:
A:hover .linkclass{
background: #ccc;
}
Let the guru guide you. :)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
a.linkclass:hover div { background-color: #ccc; }


@ Mitchell
hehe, ik dacht even dat .linkclass van de div was :P
niet goed gekeken dus...
 
Michael Voeten

Michael Voeten

09/03/2009 10:43:00
Quote Anchor link
o trouwens het niet niet helemaal W3C om een DIV in je anchor te zetten.

dus ik zou display block gebruiken als je de anchor een specifieke hoogte en breedte mee wilt geven
 
Danny

Danny

09/03/2009 10:48:00
Quote Anchor link
Mitchell schreef op 09.03.2009 10:41:
Tamara schreef op 09.03.2009 10:38:
dan maak je er dit van:
A:hover .linkclass{
background: #ccc;
}
Let the guru guide you. :)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
a.linkclass:hover div { background-color: #ccc; }


Edit: Eerder is al gemeld dat dit niet in alle browsers werkt, dit klopt ook. IE 6 is stout. Gebruik eventueel javascript om dit te verbeteren of een htc.


Ik test het in FF en daar werkt het niet idd.. dus het beste is gewoon javascript te gebruiken?
 
Michael Voeten

Michael Voeten

09/03/2009 10:49:00
Quote Anchor link
Danny, wat wil je precies voor elkaar krijgen dan ?

je wilt een button maken, ?

waarom geef je niet gewoon je anchor een paar styles mee ?
 
Mitchell

Mitchell

09/03/2009 10:49:00
Quote Anchor link
MikeY schreef op 09.03.2009 10:43:
o trouwens het niet niet helemaal W3C om een DIV in je anchor te zetten.

dus ik zou display block gebruiken als je de anchor een specifieke hoogte en breedte mee wilt geven
Klopt, je mag officieel niet een block in een inline element zetten, dit valideert niet. Wat hij zou kunnen doen is er een span van maken en die een display:block; geven. Of gelijk van zijn link een block maken.
 
Danny

Danny

09/03/2009 10:53:00
Quote Anchor link
@MikeY: ik wil een button maken idd met een rollover zeg maar..

Ik heb het inmiddels al opgelost hoor! dit heb ik nu gedaan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
/* CSS */
a:hover div.divclass
{
    color: #ff0000;
    background-color: #cccccc;
    text-decoration: none;
        
}

<!-- HTML -->
<a href='index.html' class='linkclass'>
<div class='divclass'>
Dit is een knop
</div>
</a>


werkt zowel in FF als in IE :)
 
Michael Voeten

Michael Voeten

09/03/2009 11:04:00
Quote Anchor link
waarom heb je die div er instaan ?

dat is totaal niet w3c

maar werkt het ook in ie6 ?
 
Mitchell

Mitchell

09/03/2009 11:13:00
Quote Anchor link
MikeY schreef op 09.03.2009 11:04:
waarom heb je die div er instaan ?

dat is totaal niet w3c

maar werkt het ook in ie6 ?
Achja, als we zouden kijken welke "grote" websites wel allemaal niet valideren, kregen we een lang was lijstje.

Het lijkt me niet dat het werkt in IE6, maar achja.. Who cares?
 
Michael Voeten

Michael Voeten

09/03/2009 11:22:00
Quote Anchor link
haha 30% van de bezoekers ?
 
Mitchell

Mitchell

09/03/2009 11:27:00
Quote Anchor link
MikeY schreef op 09.03.2009 11:22:
haha 30% van de bezoekers ?
Des te langer dat wij het blijven ondersteunen, des te langer blijft het bestaan. Ik vind persoonlijk dat de gebruiker gedwongen moet worden om naar een nieuwere browser over te stappen en anders krijgt de gebruiker de webpagina gewoon niet goed te zien. Eigen schuld, dikke bult. :)

Edit: Ik geloof trouwens niet dat IE6 nog 30% van marktwaarde heeft, misschien net iets boven 10%.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
 
Michael Voeten

Michael Voeten

09/03/2009 11:29:00
Quote Anchor link
daarom hebben ze deze pagina in de wereld gebracht

http://fronteers.nl/_tmp/ie6-upgrade/

hier is wel jQuery voor nodig
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<!--[if lte IE 6]>
  <iframe id="ie6info" src="http://fronteers.nl/_tmp/ie6-upgrade/" frameborder="no" style="height: 81px; width: 100%; border: none; position:absolute; z-index: 99999; overflow: none;" scrolling="no"></iframe>
  <script type="text/javascript">
    $(document).ready(function(){
      window.setTimeout(function(){
        $('#ie6info').slideUp('slow',function(){$('#ie6info').remove()});
      },8000);
    });
  </script>
<![endif]-->
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

09/03/2009 11:33:00
Quote Anchor link
Die hover is toch maar een klein grafisch detail. Of je nu IE6 of 7 of Firefox gebruikt de werking blijft hetzelfde.
 
Mitchell

Mitchell

09/03/2009 11:35:00
Quote Anchor link
Ik denk ook dat het te maken heeft met wat voor doelgroep je aanspreekt, ikzelf spreek vaak met mijn websites de wat jongere mensen aan, die vaak al een nieuwere browser hebben, dus krijg ik van de 10.000 bezoekers misschien maar van 1 de klacht dat de website er niet uitziet en dat ze die melding van overstappen irritant vinden.

Zo'n zelfde soort script heb ik pas geleden ook geschreven, maar bij die van mij werd de rest van de pagina "onklikbaar" en zwart met een opacity. :)
 
Michael Voeten

Michael Voeten

09/03/2009 11:47:00
Quote Anchor link
lol,

nee onze doelgroep gaat tussen de 100.000 tot 500.000 bezoekers per dag
en 30% daarvan gebruik nog steeds ie6

iemand met SQL kennis kijken even naar mijn vraag
http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?cat=12&id=61987&lasttopic=1
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.