divs instead off tables

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 14:13:33
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik heb een misschien hele domme vraag.
Zelf kan ik best goed CSS enkel struikel ik nog wel is over de divjes.
Maar tables, wil het gewoon NOOIT meer gebruiken.

Nu heb ik een vraagje.
Hoe doe ik dit netjes in divjes, dus hetzelfde resultaat, en waar moet ik rekening mee houden?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<tr>
    <td width="30%">Titel</td>
    <td width="70%">Beschrijving</td>
</tr>
<tr>
    <td width="30%">Blaat</td>
    <td width="70%">Blaatdieblaat</td>
</tr>
<tr>
    <td width="30%">Blaat</td>
    <td width="70%">Blaatdieblaat</td>
</tr>
Gewijzigd op 28/11/2010 14:14:07 door Tim Kampherbeek
 
PHP hulp

PHP hulp

12/05/2024 04:52:00
 
Synaps Framework

Synaps Framework

28/11/2010 14:36:07
Quote Anchor link
Wat heb je al geprobeerd?
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 14:46:00
Quote Anchor link
vanalles, krijg het wel voor elkaar maar ziet er dan niet netjes in elk browser uit
 
Synaps Framework

Synaps Framework

28/11/2010 14:47:35
Quote Anchor link
Plaats eens wat je al hebt gedaan.
 
Milo S

Milo S

28/11/2010 14:56:57
Quote Anchor link
Verander tr is voor div en td voor bijvoorbeeld span. Haal dat width gebeuren weg, maak een goede css en klaar is kees.
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 15:04:33
Quote Anchor link
milo, dat snap ik ook maar mijn vraag hoe doe ik dit CORRECT!
 
Milo S

Milo S

28/11/2010 15:10:41
Quote Anchor link
Als je dit snapt, laat dan zien wat je hebt. HTML + CSS dan kunnen wij je vertellen of je dit correct doet. Ik kan toch niet ruiken wat je hebt?

Daarbij vraag je toch echt letterlijk "Hoe doe ik dit netjes in divjes", dus iets minder schreeuwen en beter op je vraagstelling letten.

Vertel wat je hebt en we kunnen je weer hebben.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/11/2010 15:16:51
Quote Anchor link
Divjes zijn nooit en te nimmer een vervanging voor tabellen.
het ligt er juist aan wat er in de tabel voor informatie staat. Als het prijzen zijn, of specificaties van iets dan kan je hiervoor prima tabellen gebruiken.

Semantisch gezien is het gewoon verantwoord....
Gewijzigd op 28/11/2010 15:17:41 door - Ariën -
 
Milo S

Milo S

28/11/2010 15:18:20
Quote Anchor link
@ Aar; daar geef ik je 100% gelijk in, maar volgens mij gaat het Tim hier om het punt, opmaken van de tabel. Zelf gebruik ik dan ook liever div + span + css.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/11/2010 15:21:15
Quote Anchor link
Quote:
Maar tables, wil het gewoon NOOIT meer gebruiken.

Dan moet je geen specificaties van iets of prijslijsten publiceren ;-)

Quote:
@ Aar; daar geef ik je 100% gelijk in, maar volgens mij gaat het Tim hier om het punt, opmaken van de tabel.

Hij wil tabellen nooit meer gebruiken. Iets wat als onzin klinkt... :)
 
Milo S

Milo S

28/11/2010 15:24:02
Quote Anchor link
@ Aar, daar heb je een punt! Maar alsnog geef ik hem wel gelijk wat opmaak betreft.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/11/2010 15:25:20
Quote Anchor link
Jup, opmaak kan prima met CSS.
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 15:45:17
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<div>
    <span>Titel</span>
    <span>Beschrijving</span>
</div>
<div>
    <span>Titel</span>
    <span>Beschrijving</span>
</div>

nu wil ik dat die eerste span dus bijv 100px is en de tweede de rest van de div.
Nu heb ik overal al een class ingezet en geprobeert het een aantal px te geven maar haalt niks uit.
 
Milo S

Milo S

28/11/2010 15:58:25
Quote Anchor link
Je moet ook class namen meegeven.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<div class="row">
    <span class="cel">Titel</span>
    <span class="cel">Beschrijving</span>
</div>
<div class="row">
    <span class="cel">Titel</span>
    <span class="cel">Beschrijving</span>
</div>


en dan aanroepen met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
div.row {
breedte enzo
}
div.row span.cel {
breedte enzo
}
Gewijzigd op 28/11/2010 15:59:06 door Milo S
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 16:00:57
Quote Anchor link
ik weet wel hoe CSS werkt milo.

Het gaat mij erom hoe weergeef ik dit allemaal correct, want op deze manier werkt het niet perfect.
 
Milo S

Milo S

28/11/2010 16:07:11
Quote Anchor link
Als je zo goed weet hoe CSS werkt, dan weet je ook wel dat je float, width en height als bijna enige eigenschappen nodig heb...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
div.row {
    width: 700px;
    height: 25px;
    
    float: left;
    clear: right;
}
    span.cel_small {
        width: 200px;
        height: 25px;
        
        float: left;
    }
    span.cel_big {
        width: 500px;
        height: 25px;
        
        float: left;
    }


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<div class="row">
    <span class="cel_small">Titel</span>
    <span class="cel_big">Beschrijving</span>
</div>
<div class="row">
    <span class="cel_small">Titel</span>
    <span class="cel_big">Beschrijving</span>
</div>


Dit werkt gewoon net als een tabel, dus wat is het probleem?
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 16:09:56
Quote Anchor link
Heb het al anders gedaan.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
div.row {
    width: 400px;
    margin-top: 1px;
}
span.cel {
    width: 150px;
    display: block;
    float: left;
    height: 18px;
    padding-top: 3px;
}
span.cel2 {
    width: 100px;
    height: 18px;
}
 
Milo S

Milo S

28/11/2010 16:14:38
Quote Anchor link
Dat komt op het zelfde neer? Dus wat was het probleem? Neem mijn css, gooi bij de row div ook nog even line-height: 25px; en alles is ook nog eens netjes uitgelijnd.
Gewijzigd op 28/11/2010 16:15:22 door Milo S
 

28/11/2010 16:16:38
Quote Anchor link
Wat voor data sla je nu dan op?
Want met divs en spans tabellen 'emuleren' is ook weer verkeerd.

Het het is met één f, niet met twee, nu heb je de titel: divs in plaats uit tabellen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.