Divs uitlijnen
Ik ben bezig aan een header van een webpagina wat er ongeveer zo uitziet:
http://img267.imageshack.us/img267/6552/headerbt8.gif
Dat hele zooitje wat je op het plaatje ziet moet ook nog eens gecentreerd komen te staan op de webpagina.
Hoe doe ik dit? Er bestaat niet zoiets zoals float: center..
Bedankt!
http://img267.imageshack.us/img267/6552/headerbt8.gif
Dat hele zooitje wat je op het plaatje ziet moet ook nog eens gecentreerd komen te staan op de webpagina.
Hoe doe ik dit? Er bestaat niet zoiets zoals float: center..
Bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door RT
Gesponsorde koppelingen:
Een gecentreerd 'container' divje maken, en daar al je andere divjes in plaatsen.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<style type="text/css">
div#container {
position: absolute;
left: 50%;
width: 600px;
height: 100px;
margin-left: -300px;
background-color: #000000;
display: block;
}
</style>
div#container {
position: absolute;
left: 50%;
width: 600px;
height: 100px;
margin-left: -300px;
background-color: #000000;
display: block;
}
</style>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Gerard M
Zo kan het ook (oftewel: Snel en Simpel):
edit:
@ Gerjo: Wat doet dat overbodige spul er allemaal tussen?!..:P
edit:
@ Gerjo: Wat doet dat overbodige spul er allemaal tussen?!..:P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bart Tuma
@Bart Tuma
Die van mij werkt al met een copy/paste, die van jouw moet je nog een height geven, en een kleurtje anders zie je hem niet ;)
Dat terzijde, werkt jou 'slik' methode ook met alle browsers/recente versies?
Die van mij werkt al met een copy/paste, die van jouw moet je nog een height geven, en een kleurtje anders zie je hem niet ;)
Dat terzijde, werkt jou 'slik' methode ook met alle browsers/recente versies?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Gerard M
Ja, hehe een 'Container div' hoeft niet 'Percé' een achtergornd te hebben want hetgaat erom dat alle div worden gecentreerd.
En je hoe niet percé een height opgeven, dit kun je ook binnen de binnenligende div's doen.
Ja ik heb nog niemand horen klagen dat mijn website's niet gecentreerd is. En die methode van mij, die heb ik van dit forum als tip gekrgen in die tijd dat ik dat vroeg....
En je hoe niet percé een height opgeven, dit kun je ook binnen de binnenligende div's doen.
Ja ik heb nog niemand horen klagen dat mijn website's niet gecentreerd is. En die methode van mij, die heb ik van dit forum als tip gekrgen in die tijd dat ik dat vroeg....
En nog eens iets Gerjo he, waarom zet je een display:block in de Div? Een div is reeds een block element, dat heeft dus totaal geen meerwaarde.