Dns Forwarding op eigen server !

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Geert-Jan

Geert-Jan

22/12/2007 21:52:00
Quote Anchor link
Hoi ,
Ik heb een domein bij mijndomein met een emailpakket
Nu is het mogelijk om het naar mijn server te laten doorsturen
Maar nu heb ik dit ingesteld krijg ik een 404 error
Not Found
The requested URL / was not found on this server.
Mischien moet ik nog een paar mappen aanmaken op mn server ?
Wie o Wie kan me helpen
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 23:59:43
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

22/12/2007 21:57:00
Quote Anchor link
Hallo Geert-Jan,

Ik heb het zelf ook geforward naar mijn eigen server staan.
Maar hoe heb je het nu staan dan als ik vragen mag ?

Groetjes
 
Geert-Jan

Geert-Jan

22/12/2007 22:05:00
Quote Anchor link
Heb jij ook een DNS forward gedaan ?
 
Frank -

Frank -

22/12/2007 22:11:00
Quote Anchor link
DNS forward stelt niks voor, even een ip-adres invullen waar jouw server is te vinden en klaar ben je. Maar dan moet er op dit adres wél een webserver staan te luisteren en moeten er wel de juiste scripts zijn neergezet. Anders krijg je inderdaad een fraaie 404.

Wanneer jij de server via het ip-adres direct benadert en dan ook het gewenste bestand aanroept, wat is dan het resultaat?
 
Geert-Jan

Geert-Jan

22/12/2007 22:14:00
Quote Anchor link
Maar ik roep toch ook geen bestand op ?
 
Frank -

Frank -

22/12/2007 22:19:00
Quote Anchor link
Niet? Er zal toch iets van index.php of index.html moeten staan, dat is 99 van de 100x toch echt het geval. Of hoe had jij dan gedacht dat de homepage moet worden getoond? Geen file, geen website, zo eenvoudig is het.
 
Geert-Jan

Geert-Jan

22/12/2007 22:26:00
Quote Anchor link
Ja maar als ik dan naar www.mijndomeinnaam.nl ga dan hoef ik toch niet persee te typen www.mijndomeinnaam.nl/index.php
Dat is toch duidelijk ?
 
Frank -

Frank -

22/12/2007 22:31:00
Quote Anchor link
Dat hoeft inderdaad niet, de server moet zo zijn ingesteld dat deze automatisch index.php pakt. index.php moet dus aanwezig zijn en door Apache of ISS worden aangeroepen.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

22/12/2007 22:31:00
Quote Anchor link
Dan wordt er, afhankelijk van de instellingen in je httpd.conf, wel degelijk geprobeerd om een index.php/.html/.htm te laden.
 
Geert-Jan

Geert-Jan

22/12/2007 22:34:00
Quote Anchor link
Hij doet het al ik moest gewoon even de server de tijd geven om de database te updaten :D
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Geert-Jan
 
Geert-Jan

Geert-Jan

23/12/2007 11:26:00
Quote Anchor link
mod-edit::
Bumpen

Twee of meer keer achter elkaar in je eigen topic posten, voordat andere forumleden gereageerd hebben, heet "bumpen".
Omdat het opdringerig overkomt is bumpen pas na 24 uur toegestaan.
Bumpen kan een reden zijn voor de admins en mods om een topic te sluiten.
Gebruik het Afbeelding knopje om je tekst aan te passen indien nodig.

En is het nu ook mogelijk om subdomeinen te maken ?
Ik heb al een aantal dingen geprobeert maar ik kom er niet uit :(
Is dit trouwens wel mogelijk ?
Quote:
Maar nu wil toch wel eens even weten waar staat dat je niet mag bumpen want in het regelement staat dat er geen regels zijn .

Maar wat moet ik wijzigen dan in httpd.conf ?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Geert-Jan
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/12/2007 11:31:00
Quote Anchor link
Uiteraard. Zorg in ieder geval dat je DNS instellingen goed staan (sub.domein.nl moet wel naar je server verwijzen) en gebruik Virtual Hosts in Apache om een root aan het subdomein te koppelen.

Zie ook deze link voor meer informatie.
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

23/12/2007 11:37:00
Quote Anchor link
Een subdomein maak je aan in je DNS, als je daar geen beschikking tot hebt zou je het met .htaccess op kunnen lossen. Het enige wat je hoeft te doen is een DNS A record aan te maken, deze de naam van je subdomein geven en vervolgens als destination je server IP opgeven. in Apache moet je dan zoals Blanche al zegt even in httpd.conf aangeven dat hij een bepaalde root moet gebruiken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.