$_GET fictieve pagina genereren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »
Ray de graaf

ray de graaf

29/03/2013 22:44:58
Quote Anchor link
Hallo beste mensen..

Na wat aanwijzing van goede tuts ben ik al een stukje beter in de $_GET geworden
maar ik loop nog ergens tegen aan.

Casus:

ik heb een database met gegevens.. die lees ik uit, en dat gaat goed. het laat de eerste 4 velden in die gevuld zijn in de database. id naam tussenvoegsel en achternaam bijv. nu wil ik dat als je op de naam klikt je een fictieve gegenereerde pagina krijgt waar wel alles op staat.

ik heb dat zo gedaan:

<script>
echo "<tr>
<td><a href=\"$_SERVER[PHP_SELF]&naam=".$list[id]."\">" . $list['id']."</a></td>
<td><a href=\"$_SERVER[PHP_SELF]&naam=".$list[naam]."\">" . $list['naam']."</a></td>
</script>

dit genereert www.site.nl/site.php?naam=degepostenaamofid

hetresulteert in een 404 pagina bestaat niet

hoe los ik dit op?
Gewijzigd op 29/03/2013 22:46:00 door Ray de graaf
 
PHP hulp

PHP hulp

11/05/2024 17:29:29
 
Php knipper

php knipper

29/03/2013 22:59:33
Quote Anchor link
de pagina "site.php" aanmaken
"404 fout is dat de pagina niet gevonden kan worden"
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/03/2013 23:00:59
Quote Anchor link
doe het alstublieft zo:

- gebruik in PHP zoveel mogelijk single quotes
- hou daarbij rekening dat je met single quotes niet kunt escapen
- zet variabelen altijd buiten de quotes en verbind met punten

en dan krijg je dus dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo '<td><a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'&naam="'.$list['id'].'">'.$list['id'].'</a></td>';
?>

let ook op de kleurtjes want je vergeet ook de qoutes bij id en PHP_SELF
Gewijzigd op 29/03/2013 23:03:23 door Frank Nietbelangrijk
 
Ray de graaf

ray de graaf

29/03/2013 23:09:54
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 29/03/2013 23:00:59:
doe het alstublieft zo:

- gebruik in PHP zoveel mogelijk single quotes
- hou daarbij rekening dat je met single quotes niet kunt escapen
- zet variabelen altijd buiten de quotes en verbind met punten

en dan krijg je dus dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo '<td><a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'&naam="'.$list['id'].'">'.$list['id'].'</a></td>';
?>

let ook op de kleurtjes want je vergeet ook de qoutes bij id en PHP_SELF


top dat ziet er alleen al veel mooier uit

de code genereert nu

http://www.site.nl/site.php&naam=

hoe zorg ik er nu dan voor dat ik op

http://www.site.nl/site.php&naam=de_naam_waar_je_op_klikt

kom en daar de inhoud wat allemaal in de DB staat?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/03/2013 23:31:48
Quote Anchor link
hmm ja even een paar stappen terug.

je hebt een pagina waarop je laat zien welke gebruikers er in de database staan.
van ierdere gebruiker laat je slechts een beknopt overzicht zien.

als men op de link van één gebruiker klikt dan wil je dat er een pagina komt die alle gegevens laat zien van
die gebruiker.

Het lijkt mij dan logischer om daar twee apparte php bestanden van te maken.

bijv
userinfo_overview.php en
userinfo_detail.php

in de overview zet je deze koppeling:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="http://www.site.nl/userinfo_detail.php&id=1">Pietje Puk</a>

waarbij 1 de id is en Pietje Puk de naam is.


dan maak je een tweede php bestand, namelijk userinfo_detail.php
daarin doe je:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if(isset($_GET['id'])) {
   echo 'ga hier weer database gegevens opvragen maar dan alleen voor id '.$_GET['id'];
}

?>

de database query die je dan in dat bestand zult gaan maken moet er dan ongeveer zo uitzien:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$query = 'SELECT * FROM mijntabel WHERE id='.$_GET['id'];
 
Ray de graaf

ray de graaf

29/03/2013 23:37:56
Quote Anchor link
Op die fiets was ik het nu ook aan het proberen, het word me zo wel allemaal wat helderder! super bedankt! ik ga het eff aanpassen



Toevoeging op 29/03/2013 23:48:01:

Ray de graaf op 29/03/2013 23:37:56:
Frank Nietbelangrijk op 29/03/2013 23:31:48:
hmm ja even een paar stappen terug.

je hebt een pagina waarop je laat zien welke gebruikers er in de database staan.
van ierdere gebruiker laat je slechts een beknopt overzicht zien.

als men op de link van één gebruiker klikt dan wil je dat er een pagina komt die alle gegevens laat zien van
die gebruiker.

Het lijkt mij dan logischer om daar twee apparte php bestanden van te maken.

bijv
userinfo_overview.php en
userinfo_detail.php

in de overview zet je deze koppeling:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="http://www.site.nl/userinfo_detail.php&id=1">Pietje Puk</a>

waarbij 1 de id is en Pietje Puk de naam is.


dan maak je een tweede php bestand, namelijk userinfo_detail.php
daarin doe je:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if(isset($_GET['id'])) {
   echo 'ga hier weer database gegevens opvragen maar dan alleen voor id '.$_GET['id'];
}

?>

de database query die je dan in dat bestand zult gaan maken moet er dan ongeveer zo uitzien:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$query = 'SELECT * FROM mijntabel WHERE id='.$_GET['id'];


Op die fiets was ik het nu ook aan het proberen, het word me zo wel allemaal wat helderder! super bedankt! ik ga het eff aanpassen




ik heb nu het volgende:

du URL:

<script>
overzicht.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo '<td><a href="profiel.php?titel=' . $list['titel'] . '">'.$list['titel'].'</a></td>';
?>

</script>

<script>

profiel.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<?php
include("config/connect.php");




if(isset($_GET['titel']))
{

   $query = mysql_query("SELECT * FROM events WHERE  titel='".mysql_real_escape_string($_GET['titel'])."' LIMIT 1");
   if(mysql_num_rows($query) < 1)
      die('Niks met titel '.$_GET['titel'].' gevonden!');
 
   $event = mysql_fetch_array($query);
 
    
  
  
  
echo" Datum: $event[datum] <br />";
echo" Titel: $event[titel] <br />";
echo" Locatie: $event[locatie] <br />";
echo" Plaats: $event[plaats] <br />";
echo" Provincie: $event[provincies] <br />";
echo" Land: $event[land] <br />";
echo" Genre: $event[soort] <br />";
echo" Open van: $event[deuropen] <br />";
echo" Open tot: $event[deurdicht] <br />";
echo" Ticket: $event[prijs] <br />";
echo" Leeftijd: $event[leeftijd] <br />";

}

else
{
 echo'helaas';
}


?>

</script>

nu krijg ik dus nog te zien.. HELAAS

ik heb het idee dat ik er zo bijna ben maar hoop dat je me toch nog ff wil helpen ;) leerzaam zo op vrijdagavond :)
Gewijzigd op 29/03/2013 23:53:55 door ray de graaf
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

30/03/2013 09:09:17
Quote Anchor link
ik snap niet dat je helaas te zien krijgt want je snelkoppeling ziet er gewoon goed uit. profiel.php zou dus gewoon in de if(isset($_GET['titel'])) moeten gaan.

wat zie je in je adresbalk (bij profiel.php)?
en wat gebeurt er als je handmatig in je adresbalk intypt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
www.jouwsite.nl/profiel.php?titel=komkommer

en op enter drukt?

Toevoeging op 30/03/2013 09:24:05:

nog even een ander punt:
waarom werk je niet met het id in plaats van titel?
want: wat nou als er twee events in de database staan met exact dezelfde titel?
 
Ray de graaf

ray de graaf

30/03/2013 12:58:48
Quote Anchor link
Hallo ik begrijp het ook niet zo goed, komt het niet omdat de query al zijn output heeft gegeven?
<script>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo '<td><a href="profiel.php?titel=' . $list['titel'] . '">'.$list['titel'].'</a></td>';
?>

</script>
2 x $list['titel'] kan dat of is hij na de eerste keer leeg?

Ik zal me volledige script later even laten zien, ik ben nu aan het werk!

bedankt tot zover! fijne Pasen
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

30/03/2013 13:46:39
Quote Anchor link
Heb je geprobeerd wat Frank daarnet zei?

Frank Nietbelangrijk op 30/03/2013 09:09:17:
ik snap niet dat je helaas te zien krijgt want je snelkoppeling ziet er gewoon goed uit. profiel.php zou dus gewoon in de if(isset($_GET['titel'])) moeten gaan.

wat zie je in je adresbalk (bij profiel.php)?
en wat gebeurt er als je handmatig in je adresbalk intypt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
www.jouwsite.nl/profiel.php?titel=komkommer

en op enter drukt?


En nee, je waarde van de query blijft in de variable staan, totdat je m zelf leegt of een andere variable aan toewijst.

Weet je zeker dat je SQL query klopt in profiel.php ? Hij geeft geen resultaten terug blijkbaar.
Gewijzigd op 30/03/2013 13:50:52 door Dennis WhoCares
 
Ray de graaf

ray de graaf

30/03/2013 14:15:41
Quote Anchor link
ik heb de volgende code:

events.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
<?php
include ("config/connect.php");
        

$letter = $_GET['letter'];
$aantal_events = 25;


if(isset($_GET['sorteren']))
{

    switch($_GET['sorteren'])
    {
        case
"datum": $sorteer = "datum"; break;
        case
"titel": $sorteer = "titel"; break;
        case
"land": $sorteer = "land"; break;
        case
"provincies": $sorteer = "provincies"; break;
        case
"plaats": $sorteer = "plaats"; break;
        case
"locatie": $sorteer = "locatie"; break;

        default:
$sorteer = "datum"; break;
    }
}

else
{
    $sorteer = "datum";
}


if (isset($_GET['type']) && ($_GET['sorteren']))
{

    $type = $_GET['type'];
    if ($type == "ASC")
    {

        $type = "DESC";
    }

    else
    {
        $type = "ASC";
    }
}

else
{
    $type = "ASC";
}



$sql = "SELECT COUNT(*) AS `totaal` FROM `events` WHERE `titel` LIKE '".addslashes($letter)."%'";
$res = mysql_query ($sql) or die (mysql_error ());
$list = mysql_fetch_assoc($res);
$aantal = $list['totaal'];

if(isset($_GET['id']) && (is_numeric($_GET['id'])))
{

    $id = $_GET['id'];
}

else
{
    $id = 0;
}


echo "<center>"."<a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?letter=tekens\">#</a>&nbsp;|&nbsp;";

for ($i = 65 ; $i < 91 ; $i++)
{

    echo "<a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?letter=".urlencode(chr($i))."\">".chr($i)."</a>&nbsp;|&nbsp;";
}


echo "<a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."\">Alles</a>\n<br />\n<br />\n<hr\n><br />\n";

if($letter == "tekens")
{

    $sql = "SELECT *, date_format(datum,'%d-%m-%Y') AS formatdatum FROM `events` WHERE `titel` NOT REGEXP '^[a-z]' ORDER BY ".$sorteer." ".$type." LIMIT ".addslashes($id).", ".$aantal_events."";
}


else
{
    $sql = "SELECT *, date_format(datum,'%d-%m-%Y') AS formatdatum FROM `events` WHERE `titel` LIKE '".$letter."%' ORDER BY ".$sorteer." ".$type." LIMIT ".addslashes($id).", ".$aantal_events."";
}



$query = mysql_query($sql);
if(mysql_num_rows($query) == 0)
{

    if(isset($_GET['letter']))
    {

        echo "</table>
        <p style=\"text-align: center;\">Er zijn geen events gevonden met de letter "
.$_GET['letter']."</p>";
    }

    else
    {
        echo "</table>
        <p style=\"text-align: center;\">Er zijn nog geen events toegevoegd!</p>"
;
    }
}

else
{
?>

    <table border="1" cellpadding="1" cellspacing="0" width="100%" align="left">
        <tr>
             <td><h4><a href="events2.php">Datum</a></h4></td>
              <td><h4><a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']."?letter=".urlencode($letter)."&sorteren=titel&type=".urlencode($type);?>">Titel</a></h4></td>
               <td><h4><a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']."?letter=".urlencode($letter)."&sorteren=titel&type=".urlencode($type);?>">Locatie</a></h4></td>
                <td><h4><a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']."?letter=".urlencode($letter)."&sorteren=titel&type=".urlencode($type);?>">Plaats</a></h4></td>
                 <td><h4><a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']."?letter=".urlencode($letter)."&sorteren=titel&type=".urlencode($type);?>">Provincie</a></h4></td>
             <td><h4><a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']."?letter=".urlencode($letter)."&sorteren=locatie&type=".urlencode($type);?>">Land</a></h4></td>
            
        </tr>
        <tr><br><br>
             <td align="center">&nbsp;</td>
             <td align="center">&nbsp;</td>
             <td align="center">&nbsp;</td>
             <td align="center">&nbsp;</td>
             <td align="center">&nbsp;</td>
             <td align="center">&nbsp;</td>
        </tr>
<?php

 $id
= $_GET['id'];

    while($list = mysql_fetch_assoc($query))
    {

        
    
    
echo "<tr>";
    
        
echo '<td><a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'&id="'.$list['formatdatum'].'">'.$list['formatdatum'].'</a></td>';
echo '<td><a href="profiel.php?id=' . $list['titel'] . '">'.$list['titel'].'</a></td>';
echo '<td><a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'&id="'.$list['locatie'].'">'.$list['locatie'].'</a></td>';
echo '<td><a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'&id="'.$list['plaats'].'">'.$list['plaats'].'</a></td>';
echo '<td><a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'&id="'.$list['provincies'].'">'.$list['provincies'].'</a></td>';
echo '<td><a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'&id="'.$list['land'].'">'.$list['land'].'</a></td>';
      
echo "</tr>";

}
  
    
    
    
    echo "<tr>
            <td>&nbsp;</td>
            <td>&nbsp;</td>
            <td>&nbsp;</td>
            <td>&nbsp;</td>
            <td>&nbsp;</td>
            <td>&nbsp;</td>
        </tr>
    </table></center>
    <hr>"
;
    
    $paginas = $aantal / $aantal_events;
    if($paginas > 1)
    {

        echo "
        <p style=\"text-align: center;\">
        <br />
        Pagina's &nbsp;"
;
        for ($i = 0; $i < $aantal; $i += $aantal_events)
        {

            $pagina = $i / $aantal_events + 1;
            echo "<a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?letter=".urlencode($letter)."&id=".urlencode($i)."&sorteren=".urlencode($_GET['sorteren'])."&type=".urlencode($_GET['type'])."\">".$pagina." | </a> ";
        }
    }
}



    ?>
    


en profiel.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<?php
include("config/connect.php");




if(isset($_GET['titel']))
{

   $query = mysql_query("SELECT * FROM events WHERE  id='".mysql_real_escape_string($_GET['id'])."' LIMIT 1");
   if(mysql_num_rows($query) < 1)
      die('Niks met id '.$_GET['id'].' gevonden!');
 
   $event = mysql_fetch_array($query);
 
    
  
  
 echo" Datum: $event[id] <br />";  
echo" Datum: $event[datum] <br />";
echo" Titel: $event[titel] <br />";
echo" Locatie: $event[locatie] <br />";
echo" Plaats: $event[plaats] <br />";
echo" Provincie: $event[provincies] <br />";
echo" Land: $event[land] <br />";
echo" Genre: $event[soort] <br />";
echo" Open van: $event[deuropen] <br />";
echo" Open tot: $event[deurdicht] <br />";
echo" Ticket: $event[prijs] <br />";
echo" Leeftijd: $event[leeftijd] <br />";

}

else
{
 echo'helaas';
}


?>
Gewijzigd op 30/03/2013 15:29:41 door ray de graaf
 
Php knipper

php knipper

30/03/2013 14:39:25
Quote Anchor link
zou je in de plaats van <script></script> [code*][/code*] (zonder dat * teken ) willen gebruiken, dat werkt wel ;)
kun je hier anders eens een voorbeeld van geven. (werkende url of zo )
Gewijzigd op 30/03/2013 14:40:16 door php knipper
 
Ray de graaf

ray de graaf

30/03/2013 15:30:34
Quote Anchor link
Php knipper op 30/03/2013 14:39:25:
zou je in de plaats van <script></script> [code*][/code*] (zonder dat * teken ) willen gebruiken, dat werkt wel ;)
kun je hier anders eens een voorbeeld van geven. (werkende url of zo )


aangepast! draai het nu nog ff lokaal dus dat word lastig!
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

30/03/2013 15:31:04
Quote Anchor link
Als je zover komt dat je
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="profiel.php?id=' . $list['titel'] . '">'.$list['titel'].'</a>

Kunt klikken, staat er dan, zodra je erop geklikt heb dan bovenin de browser
profiel.php?id= ---- een of andere titel ---- ?
 
Erwin H

Erwin H

30/03/2013 15:45:48
Quote Anchor link
Heel vreemd.... In je isset controleer je op $_GET['titel'], maar in je query gebruik je $_GET['id'] en ook in je links heb heb je id staan. Zou daar soms het probleem zitten....
 
Ray de graaf

ray de graaf

30/03/2013 16:06:10
Quote Anchor link
ik moet zeggen dat ik het net aangepast heb van titel naar id ivm bovengenoemde feedback. daar komt dat door.. ik heb hier op me werk alleen kladblok dus dat is een beetje lastig kijken.

echo '<td><a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'&id="'.$list['formatdatum'].'">'.$list['formatdatum'].'</a></td>';
geeft: http://www.site.nl/overview.php&id=

echo '<td><a href="profiel.php?id=' . $list['titel'] . '">'.$list['titel'].'</a></td>'
geeft http://www.site.nl/profiel.php&id=denaamvandetitelwaarjeopklikt

dan opent profiel.php en krijg ik 'helaas'
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

30/03/2013 16:10:51
Quote Anchor link
Je controlleerd je of $_GET['titel'] is gezet... maar dat is dus &id= (meegegeven vanuit events.php)
Dat je overigens de waarde van titel geef.

Als je toch bij de 'titel' wilt blijven en met de $_GET['id'] wat je gewoon een waarde van titel geeft.
Verander je profiel.php zo:

profiel.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
if(isset($_GET['id']))   /////HIER dus
{
   $query = mysql_query("SELECT * FROM events WHERE  titel='".mysql...... ////En HIER


voorheen

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
if(isset($_GET['titel']))   /////HIER dus
{
   $query = mysql_query("SELECT * FROM events WHERE  id='".mysql...... ////En HIER
Gewijzigd op 30/03/2013 16:39:27 door Dennis WhoCares
 
- SanThe -

- SanThe -

30/03/2013 16:14:53
Quote Anchor link
&id moet ?id zijn in de link.
 
Ray de graaf

ray de graaf

31/03/2013 18:50:44
Quote Anchor link
- SanThe - op 30/03/2013 16:14:53:
&id moet ?id zijn in de link.


dat maakt voor nu even niet zoveel uit! met bovenstaande feedback is het gelukt! eenieder bedankt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.