$_POST array

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Niels

Niels

01/06/2009 19:09:00
Quote Anchor link
Hoi Allemaal,

Ik ben bezig met een experimentje dat ik in een later project wil gaan gebruiken. Ik krijg het alleen niet werkend, het probleem is als volgt:

Ik wil graag een dynamisch formulier construeren, dit formulier wordt doorgestuurd naar een .php pagina waar het verwerkt zal worden. Omdat ik van tevoren niet weet hoe het formulier eruit ziet wil ik dit automatisch door php laten verwerken. Met andere woorden wil ik de array $_POST uit elkaar trekken zodat ik de waardes zinvol kan verwerken in een script.

Als ik print_r($_POST); gebruik komt daar een string uit maar ik kan deze niet verwerken, scheiden e.d. Heeft één van jullie misschien een oplossing om de $_POST array uit elkaar te trekken?

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 00:31:45
 
Midas

Midas

01/06/2009 19:14:00
Quote Anchor link
Wat bedoel je precies met uit elkaar trekken? Met een foreach kan je de array echo'en.
 
Niels

Niels

01/06/2009 19:17:00
Quote Anchor link
Ik zie zoiets voor me als:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$array
= $functie($_POST);

echo($array[1]);
?>


En dat $functie gaat het om dus. Beetje te volgen?
 

01/06/2009 19:27:00
Quote Anchor link
Te volgen, ja Op te lossen, volgens mij niet.
 
Thom nvt

Thom nvt

01/06/2009 19:28:00
Quote Anchor link
waarom niet gewoon zo?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
print_r($_POST);
?>


en waarom zou je het in een nieuwe array zetten als $_POST al een array is?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thom nvt
 
Niels

Niels

01/06/2009 19:30:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met de foreach functie.

Als ik het volgende doe:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
foreach($_POST as $value){
    print($value);
}

?>


Krijg ik de gegevens uit de $_POST geprint. Maar hoe ken ik ze toe aan een variabele want als ik het volgende doe:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
foreach($_POST as $value){
    print($value[1]);
}

?>


... is de output slechts twee letters van de input.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niels
 
Niels

Niels

01/06/2009 19:32:00
Quote Anchor link
print_r($_POST) geeft:

Array ( [account] => accountname [password] => password [login] => )
 

01/06/2009 19:36:00
Quote Anchor link
Niels 2 berichten achter elkaar plaatsen, zonder dat iemand anders heeft gereageerd is bumpen. Bumpen is niet toegstaan op dit forum,.

En waarom doe je niet met id
dus bijv. zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$id
= 1;
foreach($_POST as $value){
    $waarde[$id] = $value;
$id++;
}

?>


Niet getest overigens
 
Thom nvt

Thom nvt

01/06/2009 19:37:00
Quote Anchor link
is dat de data die je moet hebben? (lijkt me wel)
dan kun je simpelweg dit doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
foreach($_POST as $value){
     echo $value;
}

?>

en als je het echt perse in een andere array wilt omzetten (lijkt mij totaal nutteloos, maarja)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
foreach($_POST as $value){
$array[] = $value;
}

?>


EDIT: Danny, dat is niet nodig.
PHP maakt automatish een nieuwe key, of nog beter, een nieuwe array aan als je het zo doet als ik.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thom nvt
 
Niels

Niels

01/06/2009 19:39:00
Quote Anchor link
Excuses.

Volgens mij heeft dat geen zin want hij pakt niets. Bijv:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
session_start();

foreach($_POST as $key => $value){
    print($value[5]);
}

?>


Geeft als output "no".

Terwijl de input "accountname" en "password" is.
 
Jelmer -

Jelmer -

01/06/2009 19:40:00
Quote Anchor link
Bedoel je niet meer iets als
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php

foreach($_POST as $key => $value) {
   echo 'voor ' . $key . ' heb je ' . $value . ' ingevuld<br>';
}

?>
 
Thom nvt

Thom nvt

01/06/2009 19:42:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
session_start();

foreach($_POST as $key => $value){
    print($value[5]);
}

?>

dat is logisch. $value is geen array maar een string, integer of wat je ook in die variabele hebt geprakt.
 
Niels

Niels

01/06/2009 19:45:00
Quote Anchor link
Ik heb nu iets hoopvols:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
session_start();

foreach($_POST as $value){
    $array[] = $value;
        
    print($array[1]);
}

?>


De output is dan "passwordpassword". Hoezo twee keer?
 
Thom nvt

Thom nvt

01/06/2009 19:51:00
Quote Anchor link
doe het eens zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
session_start();

foreach($_POST as $value){
    $array[] = $value;
}

print_r($array);
?>

en post het resultaat.
 
Niels

Niels

01/06/2009 19:53:00
Quote Anchor link
Het resultaat is dan:

Array ( [0] => accountname [1] => password [2] => )
 
Thom nvt

Thom nvt

01/06/2009 19:55:00
Quote Anchor link
en is accountname en password dan de waarde die je liever niet post? (begrijpelijk)
 

01/06/2009 19:56:00
Quote Anchor link
Volgens mij is het gewoon wat Jelmer zegt.
$_POST is al een array, dus die hoef je niet opnieuw in een array te stoppen.
Je kunt ook multidimensionele array's door foreach halen.
 
Thom nvt

Thom nvt

01/06/2009 19:58:00
Quote Anchor link
Quote:
en als je het echt perse in een andere array wilt omzetten (lijkt mij totaal nutteloos, maarja)

dat was ik :P
maar ben het er helemaal mee eens.
 
Niels

Niels

01/06/2009 19:58:00
Quote Anchor link
Nou het gaat niet om accountname en password, ik gebruik dit scriptje puur om het te testen.

Wat ik graag zou willen is dat ik de input (accountname en password) allebei in een variabele kan stoppen. Dus dat de output van:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo($array[0]);
?>


... accountname is.
 
Thom nvt

Thom nvt

01/06/2009 20:00:00
Quote Anchor link
<zeurstand>
Dat zeggen Karl en ik net.
$_POST is al een array!
</zeurstand>
Je kunt gewoon dit doen.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo $_POST[0];
?>
 

01/06/2009 20:02:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
echo $_POST['account']; // Zo nu heb je een variabele.
echo $_POST['password']; // Hier ook.
?>
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.