$sVar gedoe
Hallo,
bij sommige scripts zie ik dat variabelen aangeduid zijn met een kleine letter ervoor, bijvoorbeeld $sVariabele. Nu vraag ik me af waar die kleine letter voor is, ik kan me zo voorstellen dat dit het type variabele aangeeft, in dit geval string.
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Pim.
bij sommige scripts zie ik dat variabelen aangeduid zijn met een kleine letter ervoor, bijvoorbeeld $sVariabele. Nu vraag ik me af waar die kleine letter voor is, ik kan me zo voorstellen dat dit het type variabele aangeeft, in dit geval string.
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Pim.
Gesponsorde koppelingen:
Pim, je vat meteen de koe bij de horens.. het wordt inderdaad vaak gebruikt om het type variabele aan te geven:
$iInteger, $dDouble, $sString enzovoort.. is voor jezelf gemakkelijk werken, omdat je altijd weet met welk type variabele je te maken hebt.
$iInteger, $dDouble, $sString enzovoort.. is voor jezelf gemakkelijk werken, omdat je altijd weet met welk type variabele je te maken hebt.
Tnx! Ik probeer voor mezelf een zo duidelijk mogelijke standaard te creeren, zodat het debuggen makkelijk wordt, bijvoorbeeld hoofdlettergebruik, tabs, plaatsen van accolades e.d.
Ik vind dat zelf een beetje onnuttig, het is wel handig.
Ik kan ook zonder dat wel duidelijk werken.
Han
Han
Han:
Ik vind dat zelf een beetje onnuttig, het is wel handig.
Han
Han
Mee eens. maar ik wist dit nog niet voor ik begon.. maar ik geef gewoon altijd logische namen aan de vars.. bijv
$voornaam =, $straathuisnr= enzovoort.. dan weet ik ook meteen wat voor type het is enzo.. :) Maar als je het nog aan moet leren, dan kan het ook wel met die letter voor de naam van de var.
Ik doe het zonder. Feitelijk heb ik nog nooit scripts gezien waarmee met dat gewerkt wordt. Maakt je script juist onoverzichtelijk. Plus dat 'breezahvariabelen' een beetje grotere kans op notices geven en dus malfunction van je script.
Hoofdletter gebruik in Variabelen maakt niet uit.
jawel. $var is altijd nog anders dan $vAr
Sebastiaan:
jawel. $var is altijd nog anders dan $vAr
Klopt.. maar wat werd bedoeld is dat je wanneer je consequent de hoofdletters typt er niets aan de hand is.. wanneer je zelf geen fouten maakt dan werkt het..
maar inderdaad is de kans op fouten wel veel groter :)
Variablen Zijn Hoofdletter gevoelig...
Robert:
Daarom wilde ik het niet weten hoor :) ik programmeer al behoorlijk lang php, meestal OOP, maar was er gewoon benieuwd naar... als je grote systemen bouwt, is het niet altijd duidelijk wat voor gegevens in een var horen te staan, daarvoor is dit handig :)Maar als je het nog aan moet leren, dan kan het ook wel met die letter voor de naam van de var.
Helemaal mee eens Pim! Dat is ook heel handig.
Ik gebruik Hongaarse notatie, hoewel ik er misschien niet 100% aan voldoe.
Al mijn variabelen starten met een type-aanduiding, bijv. strName of blnResult. Ook de tabel- en veldnamen voldoen aan die regel, bijv. tblUsers of intUserID.
Dat voorkomt, naar mijn mening, dat je per ongeluk een tekst in een databaseveld met de naam 'waarde' probeert te stoppen, terwijl dat veld een integer moet bevatten.
Als voorbeeld geef ik hieronder 2 queries (de eerste hanteer ik dus zelf).
Bovendien is dat handig als je na een maand je code weer eens terug ziet.
Ik gebruik Hongaarse notatie, hoewel ik er misschien niet 100% aan voldoe.
Al mijn variabelen starten met een type-aanduiding, bijv. strName of blnResult. Ook de tabel- en veldnamen voldoen aan die regel, bijv. tblUsers of intUserID.
Dat voorkomt, naar mijn mening, dat je per ongeluk een tekst in een databaseveld met de naam 'waarde' probeert te stoppen, terwijl dat veld een integer moet bevatten.
Als voorbeeld geef ik hieronder 2 queries (de eerste hanteer ik dus zelf).
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
mysql_query("INSERT INTO tblText (strName, intValue) VALUES ('$strName', '$intValue')");
mysql_query("INSERT INTO tekst (naam, waarde) VALUES ('$naam', '$waarde')");
?>
mysql_query("INSERT INTO tblText (strName, intValue) VALUES ('$strName', '$intValue')");
mysql_query("INSERT INTO tekst (naam, waarde) VALUES ('$naam', '$waarde')");
?>
Bovendien is dat handig als je na een maand je code weer eens terug ziet.
Gewijzigd op 09/12/2005 20:47:00 door Burdy