domein verhuizing, ic-hosting werkt niet mee

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/05/2017 15:15:19
Quote Anchor link
@Roland:

Ik heb even een opzetje voor je in elkaar gezet (zie PM).
Misschien helpt het.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 12:04:31
 
Willem vp

Willem vp

30/05/2017 19:19:23
Quote Anchor link
Bart V B op 30/05/2017 12:58:34:
Volgens mij schrijven ze zelf op 1 mei dat ze problemen hebben met domein tokens.

Jep, dat staat er. Maar er staat niet dat ze problemen hebben met (reageren op) email. Zelfs als ze ernstige problemen met tokens zouden hebben zouden ze op zijn minst het fatsoen kunnen hebben om te reageren op hun email (of welk ander communicatiemedium dan ook).

Dit is typisch het gedrag van bedrijven waarvan je drie maanden later hoort dat ze 'ineens' failliet zijn.
 
- Roland -

- Roland -

31/05/2017 12:58:29
Quote Anchor link
Heb contact gehad met sidn en zij zeggen dat ic-hosting voor hun 'geen partij is' en verwijzen mij door naar de registrar.

Dat maakt het niet makkelijker.
Het is :
Domain Robot
Maximilianstr. 6
REGENSBURG
Duitsland
 
Willem vp

Willem vp

31/05/2017 13:14:43
Quote Anchor link
Dat is hetzelfde bedrijf als PSI-USA. Als je naar hun website (zie mijn eerdere bericht) gaat, vind je bij de contactgegevens een Duits telefoonnummer. Wellicht dat een telefoontje daar naartoe helpt.
 
Bart V B

Bart V B

31/05/2017 13:15:06
Quote Anchor link
Dus het gaat nog steeds om een .com domein?
Dan had je het antwoord al op pagina 1 staan door Willem vp.

Want als het wel over een .nl domein gaat dan kan sidn.nl wel meewerken aan een oplossing.
 
- Roland -

- Roland -

31/05/2017 14:07:11
Quote Anchor link
(het is deze maal een .nl)

Klopt
Heb contact gehad met sidn en zij zeggen dat ic-hosting voor hun 'geen partij is' en verwijzen mij door naar de registrar.

Domain Robot 0049941595590 [email protected]

heb gebeld en zij gaan me verhuis formulieren toesturen....... (althans ik heb eerst een ticketnummer ontvangen) dus weer even kijken wat komt
Gewijzigd op 31/05/2017 14:10:09 door - Roland -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/05/2017 14:11:12
Quote Anchor link
Ik neem aan dat je hen ook al verteld hebt over de halsstarrige medewerking van IC-Hosting? ;-)
 
Willem vp

Willem vp

31/05/2017 16:35:19
Quote Anchor link
> Want als het wel over een .nl domein gaat dan kan sidn.nl wel meewerken aan een oplossing.

In dit geval begrijp ik wel dat SIDN dat niet doet. IC-hosting is geen registrar en doet dus niet rechtstreeks zaken met SIDN. Het is niet geheel onlogisch dat ze dus willen dat je eerst probeert de rechtstreekse leverancier van IC aan te spreken; ook voor .nl-domeinen is dat trouwens PSI-USA.

Vergelijk het met wanneer ik een probleem zou hebben met een vakkenvuller van mijn lokale Albert Heijn-filiaal: ik spreek dan eerst zijn chef aan en ga niet meteen herrie schoppen bij Dick Boer.
 
- Roland -

- Roland -

01/06/2017 11:39:24
Quote Anchor link
Ik krijg nu deze reactie .... via ticket-bericht


many thanks for your enquiry.
Please send us the so-called domain transfer letter (also KK request)
signed by the domain owner. You certainly get a template upon
request from your new provider. You also can send us a formless email or
fax, signed by the domainowner and declaring that the
registrant of the mentioned domain would like to transfer it. For
security reasons, we will also need a copy of the owners ID to comparison.
You are welcome to send the documents as a .pdf or .jpg by e-mail,
alternatively by fax.


Best regards,

xxxxxxxx
Team Domain Services



"the so-called domain transfer letter (also KK request)" maar ?? is dat een standaard formulier ? was leuk geweest als ze dat dan meegestuurd hadden

weet/kent iemand dat formulier (vind niet zo snel op internet)
 
Ivo P

Ivo P

01/06/2017 11:46:17
Quote Anchor link
1 minuut googlen:
https://www.bloombox.de/cms/upload/pdf/bb-kk.pdf

Toevoeging op 01/06/2017 11:47:52:

en dan de verwijzing naar bloombox.de aanpassen naar waar je domein heen moet.

Toevoeging op 01/06/2017 11:51:03:

ik heb trouwens de indruk dat dit met name voor .de domeinen bedoeld is
 
Willem vp

Willem vp

01/06/2017 13:30:14
Quote Anchor link
> is dat een standaard formulier ? was leuk geweest als ze dat dan meegestuurd hadden

In het antwoord wordt ook aangegeven dat een formulier niet eens nodig is: 'You also can send us a formless email'. Een email met een verklaring dat je de domeineigenaar bent en het verzoek doet het domein te verhuizen moet voldoende zijn.

Zowel met als zonder formulier moet je nog wel een kopie van je legitimatiebewijs meesturen. Neem daarbij de voorzorgsmaatregelen in acht die de Rijksoverheid aanbeveelt.


Toevoeging op 01/06/2017 13:38:29:

@Ivo
Als ik Wikipedia goed begrijp, is het KK-formulier inderdaad typisch iets voor .de-domeinen, maar wordt het door de providers ook wel ge/misbruikt voor andere TLDs.
Gewijzigd op 01/06/2017 13:39:05 door Willem vp
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.