Door ajax-request loopt IE vast

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Igor

Igor

14/11/2009 16:51:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem.

In een database heb ik een stuk of 1200 emailadressen staan. Deze wil ik graag in een groot overzicht kunnen weergeven. Dus wat dacht ik: ik doe een ajax-request die een phpbestand de database laat uitlezen en in de pagina neerzet.

Met 100 of 200 emailadressen ging het nog wel. Maar nu inmiddels met 1200 lijkt de request dusdanig lang te duren, dat Internet Explorer (7/8) vastloopt! "Het programma reageert niet meer...".

Ik maak gebruik van een templateparser (smarty) die o.a. de opgehaalde emailadressen uit de database in een tabel weergeeft. Ik weet niet of dat die vertraging kan veroorzaken?

Weet iemand wat het probleem is, en hoe dat ik het eventueel kan oplossen?
Moet ik een limiet zetten van bijvoorbeeld 100 emailadressen per pagina?

Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 19:39:19
 
S -

S -

15/11/2009 06:42:00
Quote Anchor link
Ik denk dat je zelf al met het antwoord bent gekomen. Kijk even hoelang de query er over doet door alleen het php script te draaien. 1200 e-mail adressen laden is volgens mij best veel voor AJAX, maar ik heb geen idee hoeveel het aan kan. Daarnaast lijkt het me helemaal niet overzichtelijk om 1200 e-mails weer te geven. Waarom doe je ze niet op alfabet. Je klikt op A en je krijgt alle e-mail adressen die beginnen met A.

Bij nader inzien.. het is altijd handig om een maximum in te stellen. Wat als je 10.000 e-mail adressen hebt. Of 1000 die met een A beginnen. 100 lijkt me meer dan genoeg. Het kan er ook aan liggen dat je 1200 e-mail adressen in 1 keer wilt weergeven. Je voegt dan ineens een grote lap tekst in de browser. Probeer het anders eerst alleen te laden en nog niet weer te geven. Je zei dat de request er lang over doet, in dat geval zit ik fout en heeft de browser of systeem er niet veel mee te maken.
 
Mark L

Mark L

15/11/2009 10:25:00
Quote Anchor link
Ik zou inderdaad pagination doen, met bijvoorbeeld 100 email adressen op 1 pagina. Ook zou ik dan een zoekfunctie erbij doen.. En zou ik het niet met AJAX doen, maar gewoon meesturen bij het laden van de pagina.
 
Daan Onbekend

Daan Onbekend

15/11/2009 13:20:00
Quote Anchor link
Als je het echt zo graag wilt zou je ook een script kunnen proberen die via ajax steeds 100 adressen ophaalt en daarmee te pagina vult.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.