Doorloop site op basis van sitemap vanwege full page cache

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

John Voorst

John Voorst

18/11/2013 11:45:10
Quote Anchor link
Hallo,

Wij gebruiken voor een site full page caching om de site sneller te maken. Het nadeel is dat de cache pas wordt opgebouwt op het moment dat de pagina`s worden geopend. En onze inhoud van de site wordt elke nacht geupdate door een import.

Is het een aanrader om de sitemap na elke update te doorlopen en met curl te openen, zodat de cache wordt opgebouwd vanuit programmeercode? Of is dit een afrader? Hebben jullie betere ideeen? En hoe zouden jullie het doorlopen en openen van de site implementeren?

Toevoeging op 18/11/2013 23:05:15:

Iemand?
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 20:49:40
 
John Voorst

John Voorst

19/11/2013 18:24:34
Quote Anchor link
Hoe kan ik dit bumpen dan?
 
Local Dev

Local Dev

19/11/2013 19:26:15
Quote Anchor link
Welke soort caching gebruik je? Betreft het een eigen server, vps, of shared hosting?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

19/11/2013 19:29:19
Quote Anchor link
Met cURL als client je eigen site bezoeken is stupide. Dat is zoiets als aanbellen bij je eigen huis en wachten tot iemand de deur open doet terwijl je zelf de sleutelbos hebt. Schrijf dan geen cURL-script maar een script dat de cache-updates doorvoert na de import van de data.

Verder zou ik naar client caching kijken als je per 24 uur content vernieuwt. Zelfs een uur kan al enorm helpen, bijvoorbeeld bij nieuwssites.
 
John Voorst

John Voorst

19/11/2013 19:49:55
Quote Anchor link
Ik gebruik een plugin voor magento , heet volgens mij ispeed full page cache. Het gaat om shared hosting. Het cachen verdubbelt mijn webshop ongeveer qua snelheid, dus vandaar dat ik dit eigenlijk graag zou willen.

Client caching, tenminste als ik je goed begrijp, lijkt me juist niet ideaal omdat het om veel verschillende (eenmalige) bezoekers gaat. En wat ik van client caching weet is dat dit vooral interesant is voor terugkerende bezoekers, toch?

Waarom zou cURL een slecht idee zijn? Het klinkt voor mij ook zeker niet als de meest ideale oplossing, maar het is wel de enige werkende oplossing die ik kan bedenken. Ik kan me geen andere manier bedenken namelijk om de cache weer op te bouwen en het zou me heel veel tijd kosten om bij een update de cache aan te passen op basis van de geupdate gegevens.
 
Local Dev

Local Dev

19/11/2013 20:07:43
Quote Anchor link
Zelf ben ik er ook geen voorstander van om een cache op te bouwen dmv met cURL een website te bezoeken, maar net zoals Ward poste, schrijf een script dat de cache updates uitvoert na de update.

Magento is qua performance nogal traag, en bij de gemiddelde shared webhosting aanbieder zou ik dit niet eens durven plaatsen (maar dat is mijn mening).

Ispeed, ken ik niet, maar ik zou eens kijken naar de mogelijkheden van Varnish, dit kan applicaties als Magento gemiddeld 250* versnellen.
Verder zou ik ook eens kijken naar een dedicated of vps server, inplaats van shared hosting.
Gewijzigd op 19/11/2013 20:09:15 door Local Dev
 
John Voorst

John Voorst

19/11/2013 21:07:31
Quote Anchor link
Ok, bedankt voor de heldere reacties.

Wat je noemt ga ik zeker in verdiepen! Bedankt voor de tip.

Ik zit inderdaad shared hosting en dat maakt het wel moeilijk. Het is dan wel een speciaal Magento hosting pakket zoals ze het zelf zeggen, maar dat is vooral veel praatjes ben ik inmiddels achter.

Ik zit al een tijdje naar een dedicated of VPS te kijken. Hebben jullie nog aanraders voor enigzins betaalbare leveranciers hiervan? En hoeveel shops kan je op een beetje VPS draaien? (Voor de toekomst)

Ik zal dat curl misschien toch maar laten zitten, hoewel het wel de enige snel realiseerbare oplossing is waar ik op kan komen. Los van geavanceerdere oplossingen zoals genoemd.

Magento is helaas inderdaad heel zwaar voor een server, maar vind het zelf wel een heel fijn cms voor e-commerce in vergelijking tot andere die ik heb getest.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.