dreamweaver en includen van een php script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Creator90

creator90

08/08/2006 12:09:00
Quote Anchor link
Ik heb een vraag over het includen van een php script

Is het mogelijk in dreamweaver waneer je een bestand included , het resultaat in je scherm kan zien.

Bv ik heb een los menu gemaakt, genaamd menu.php. Dit included ik in de hoofdpagina. Graag wil ik nu het menu links zien. (nu zie je alleen een php icoon) Is dit mogelijk of zijn hier andere oplossingen voor
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 03:55:00
 
Creator90

creator90

09/08/2006 07:55:00
Quote Anchor link
BLijkbaar kan het niet
 
Bas

Bas

09/08/2006 08:11:00
Quote Anchor link
creator90:
Ik heb een vraag over het includen van een php script

Is het mogelijk in dreamweaver waneer je een bestand included , het resultaat in je scherm kan zien.

Bv ik heb een los menu gemaakt, genaamd menu.php. Dit included ik in de hoofdpagina. Graag wil ik nu het menu links zien. (nu zie je alleen een php icoon) Is dit mogelijk of zijn hier andere oplossingen voor


Het ligt er aan. Als je bestand menu.php alleen maar uit PHP-codes bestaat zie je inderdaad een PHP tekentje. Bestaat je menu.php uit HTML-only of Text-only dan moet ie t wel doen. Bij mij doet ie dat in principe wel. Anders ff kijken bij de instellingen
 
DirkJan Heinen

DirkJan Heinen

09/08/2006 09:01:00
Quote Anchor link
heb je er ooit aan gedacht dat je mischien eerst software moet instaleren(apache) zodat jou computer ook php ondersteund??
 
Lissy Pixel

Lissy Pixel

09/08/2006 09:51:00
Quote Anchor link
PHP is serverside dus wanneer je bijv .XAMP of PHPdev installeerd heb je een locale server en kan je direct "zien" wat je hebt geprogrammeerd. Het kan afwijken van wanneer je je script upload naar een webserver omdat de instellingen van een server kunnen afwijken van je locale server.

Suc6 in iedergeval !!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.