Dreamweaver extensies

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »
Koos-Bert

Koos-Bert

13/06/2006 23:34:00
Quote Anchor link
He mensen,
een collega van mij maakt altijd zijn php-sites volledig met DreamWeaver Extensions.

DreamWeaver Extensions zijn programmatjes in DW waarmee je een DB selecteerd, een tabel of iets dergelijks en zo een heel php programma kan genereren.

Hij heeft zo, zonder al te veel getyp, zonder al te veel moeite een hele php-site in elkaar gestampt.

Natuurlijk vinden jullie als programmeurs dit niks(schat ik in).
Maar wat beweegt jullie als programmeurs om veel al alles met de hand te doen terwijl het ook zo ongelovelijk snel kan? Wat zijn jullie bezwaren hierop en hoe kiijken jullie hier tegen aan?

ik ben namelijk erg benieuwd
 
PHP hulp

PHP hulp

10/05/2024 11:15:08
 
Robert Deiman

Robert Deiman

13/06/2006 23:37:00
Quote Anchor link
@Koos-Bert

Er zijn verschillende redenen om het zelf te doen:

- Je commentaar voor later gebruik van bestanden/ of aanpassen ervan is gemakkelijk

- Je kan zelf de code "schoon" houden, dreamweaver en ook andere programma's voegen vaak onnodige code toe.

- Door zelf te programmeren leer je meer, het programma kan NIET alles genereren, wat je zelf als programmeur wel voor elkaar kan krijgen.
 
Jelle -

Jelle -

13/06/2006 23:39:00
Quote Anchor link
Ik ben het volledig met Robert eens.
 
Koos-Bert

Koos-Bert

13/06/2006 23:43:00
Quote Anchor link
maar als je nou is kijkt naar: http://www.interaktonline.com/
Je kan daar een hoop extensies kopen. Voor een particulier is dat duur, voor een bedrijf is het niet duur. Het zou een hoop tijd besparen. Je hebt ze in alle soorten en maten. Die collega is bv een simpel cms systeem in elkaar aan het prutselen...

Edit: Als je kijkt naar de tijd, het gaat volgens mij echt sneller. En tijd is geld volgens mij..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Koos-Bert
 
Robert Deiman

Robert Deiman

13/06/2006 23:48:00
Quote Anchor link
@Koos-Bert

Als je zelf script en je doet het op de goede manier, kan je snelheidswinst halen in je pagina. Je Leert hier ook niets van als programmeur, wat voor mij 1 van de belangrijkste redenen is dat ik die dingen niet gebruik.

Het is goedkoper, maar niet wat je als programmeur wilt.

"Je huurt als programmeur toch ook niet iemand in om voor jou te programmeren?"
 
Koos-Bert

Koos-Bert

13/06/2006 23:56:00
Quote Anchor link
Ik heb even een voorbeeldje gepikt van die extensionboer:
http://www.interaktonline.com/Products/Dreamweaver-Extensions/MXUserLogin/Overview/
Je ziet hier een filmpje van hoe een login systeem makkelijk kan worden gebouwd... Er zit een heel bedrijf achter zo'nb extension. Ze zullen hem behoorlijk veilig hebben gemaakt(dat weet ik alleen niet zeker), als er wat mis gaat, kan je het bedrijf als het goed is aanspreken...

Jullie moeten me niet verkeerd begrijpen, maar ik wil gewoon meningen horen want ik kan er nog geen mening over geven...
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

14/06/2006 06:33:00
Quote Anchor link
ik vind zelf programmeren veeel makkelijker..

je kan snel even iets aanpassen omdat je weet waar alles staat. Bovendien hebben de meesten zulke inlogsystemen al (zelf geprogrameerd) op hun computer staan, dus het is meestal kopieren, plakken en aanpassen (en dat gaat makkelijk want je weet waar alles staat). Het is niet ongelovelijk moeilijk om zo'n systeem in elkaar te zetten, en zeker geen 49 dollar waard om er een programma voor te kopen dat het makkelijker zou moeten maken.
 
Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

14/06/2006 07:04:00
Quote Anchor link
Een meer doorgewinterde programmeur heeft zijn code toch al redelijk kant-en-klaar op de plank liggen, zelf heb ik een vrij uitgebreid framework dat ik snel toe kan passen en uit kan breiden.

Zoals reeds gezegd is de code van zulke tools vaak niet te overzien of moeilijker op maat te maken, natuurlijk kun je er snel mee ontwikkelen, maar mijn ervaring is dat je het altijd net ff wat anders wilt.

De genoemde 49 dollar zijn het wel waard, het feit dat er een bedrijf achter staat kan ook interessant zijn, maar het blijft automatisch gegenereerde code en daar zit nou eenmaal altijd wat overhead in. Het nadeel van zulke tools is dat als je de code aanpast de tool er vaak niet meer mee overweg kan :)

Je wilt eenmalig een snelle oplossing? Dan kan het interessant zijn. Ga je echter voor schaalbaarheid en optimalisatie dan zou ik zo'n tool links laten liggen.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

14/06/2006 07:40:00
Quote Anchor link
Het komt ongeveer neer op het verschil tussen kant en klaar maaltijden van de Albert Heijn en zelf koken.
 
Eris -

Eris -

14/06/2006 08:18:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
    sleep(1);

    function
check_pass($data){
        if($data['user'] == "eris" && sha1($data['password']) == sha1('test')){
//normaal gecodeeerd. even een voorbeeld...
            $_SESSION['login'] = 1;
            echo 'U bent met succes ingelogd.<br /> <meta http-equiv="refresh" content="2;url=/admin/index.php" />';
            
        }
else{
            echo 'Gebruikersnaam / wachtwoord zijn niet juist<br />';
            sleep(4);
    }
    }

    echo '';
    $form->setMask(
    '<tr><td>%title%</td><td>%field% %error%</td></tr>',
    true, # dont repeat this mask
    true # FH does not have to set the <table> tag!
    );
    //set username field
    $form->textField('Gebruikersnaam','user',FH_VARIABLE,null,null,'class="user"');
    $form->PassField('Wachtwoord','password',FH_PASSWORD,null,null,'class="key"');
    // submitbutton
    $form->submitButton('Verzenden','submit');
    // set the handler
    
    $form->onCorrect('check_pass');
    $tabs = array(1 => 'user', 2 => 'password', 3 => 'submit');
    // set the tabs
    $form->setTabIndex($tabs);
    // flush the form..
    $form->flush();
?>


Ik weet niet wat sneller is... Volgens mij red ik ben ik dat...

Dit maken kost ongeveer 5 min. Helemaal vanaf scratch. Ik heb 3 standaard scripts klaar liggen die ik zo gebruik
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Eris -
 
Eris -

Eris -

14/06/2006 08:23:00
Quote Anchor link
Robert:
"Je huurt als programmeur toch ook niet iemand in om voor jou te programmeren?"


Dan ben jij een van de weinige... Veel opdrachten worden uit besteed aan andere mensen wegens tijd gebrek...
 
Eris -

Eris -

14/06/2006 08:26:00
Quote Anchor link
Jan:
Het komt ongeveer neer op het verschil tussen kant en klaar maaltijden van de Albert Heijn en zelf koken.


Zelf koken is veel lekerder maar de AH maaltijden zijn veel sneller klaar...
 
Emile Verbunt

Emile Verbunt

14/06/2006 08:34:00
Quote Anchor link
klopt maar voor klanten geef je het beste ;)
je wil toch niet slecht overkom ?
 
Aoi

Aoi

14/06/2006 08:54:00
Quote Anchor link
Ik denk dat dit wel een goede oplossing is als je een klein bedrijfje hebt en je wilt bv een intranet opzetten.
Als je dan een programeur inhuurt ben je meer kwijt als dat je nu kwijt zou zijn.

Maar voor websites die bv. om de maand moeten worden onderhouden is het niet erg makkelijk in gebruik.

En trouwens zelf programeren is leuker want:
- Je kan echt zeggen kijk dat is van mij
- Als je er niet uitkomt is deze website er nog die je helpt.
PHPhulp for president <3
 
Robert Deiman

Robert Deiman

14/06/2006 09:12:00
Quote Anchor link
Eris:
Robert:
"Je huurt als programmeur toch ook niet iemand in om voor jou te programmeren?"


Dan ben jij een van de weinige... Veel opdrachten worden uit besteed aan andere mensen wegens tijd gebrek...


Ik bedoel het ook niet zo, maar je gaat toch ook niet als je als programmeur de opdracht hebt om iets te maken, (wetende dat je het OOK moet onderhouden) het helemaal door iemand anders laten maken.

Een bedrijf besteed dingen uit, de programmeur die het bedrijf heeft aangewezen niet!
 
Jelle -

Jelle -

14/06/2006 10:05:00
Quote Anchor link
@ Eris
Even over iets heel anders:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
'<tr><td>%title%</td><td>%field% %error%</td></tr>',

Dit zie je wel vaker (%title%)
Maar hoe werkt dit idee en hoe verander je die tekst dus?
Kan je een voorbeeldje en/of tutorial geven?
Grtz !
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelle -
 
Eris -

Eris -

14/06/2006 10:08:00
Quote Anchor link
Dit is neem ik aan een str_replace() of een preg_replace()

Voor gebruik van Formhandler zie de tutorials :) (De "class" achter het voorbeeld) (Het is echt tijd besparend)
 
Jelle -

Jelle -

14/06/2006 10:32:00
Quote Anchor link
Oke ty!
 
Koos-Bert

Koos-Bert

14/06/2006 11:13:00
Quote Anchor link
leuk dat jullie zo hebben gereageerd. Vooral van dat "Het komt ongeveer neer op het verschil tussen kant en klaar maaltijden van de Albert Heijn en zelf koken." vond ik een leuke vergelijking.
En het klopt inderdaad dat je voor specefieke zaken een echte programmeur nodig hebt en je niet alles kan genereren. Ik was bijna in een mineur geraakt als aanstaand programmeur...
Bedankt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.