Een veld checken op auto_increment

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Martijn Versluis

Martijn Versluis

24/10/2008 18:45:00
Quote Anchor link
Ik gebruik mysql_fetch_field() om de eigenschappen van een veld te checken. Maar hoe kun je checken of een veld op auto_increment is ingesteld?
 
PHP hulp

PHP hulp

10/05/2024 17:10:19
 
Noppes

Noppes

24/10/2008 19:00:00
Quote Anchor link
Pure verspilling van resources

Query de data dictionary dat geeft veel zinnigere info dan _fetch_field
 
Martijn Versluis

Martijn Versluis

24/10/2008 19:34:00
Quote Anchor link
Ik heb even gegoogled... maar ik kan niet vinden hoe ik de data dictionary opvraag....
 
Noppes

Noppes

24/10/2008 19:35:00
Quote Anchor link
Dan heb je niet goed genoeg gezocht.

De meeste data dictionary tabellen kan je benaderen met een ordinaire select of show
 
Jelmer -

Jelmer -

24/10/2008 20:19:00
Quote Anchor link
Ik denk dat noppes graag wil opscheppen met een duur woord voor bijvoorbeeld de "information_schema" nep-database die in MySQL 5 zit. Hierin kan je dit soort informatie redelijk gemakkelijk opvragen. Ook kan je "SHOW COLUMNS FROM tabel" gebruiken. Maar of het nu sneller is dan mysql_fetch_field, ik denk niet noemenswaardig.
 
Bo az

Bo az

24/10/2008 21:15:00
Quote Anchor link
Of het sneller is, is inderdaad de vraag, maar waarschijnlijk heb je wel meer aan information_schema. Je kan er namelijk erg veel gegevens uit halen en het mooie is dat bijna alle database systemen het ondersteunen. Je leert dus een keer iets en kan dat zelfde trucje vervolgens vaker toepassen, database en programmeertaal onafhankelijk wat van fetch_field niet te zeggen is. Ik twijfel er wel aan of je een auto_increment uit information_schema kan halen, volgens mij is dit niet standaard, bij SQL Server kan je dit (wat dan identity heet) er niet uit halen.
 
Ano Niem

Ano Niem

24/10/2008 22:19:00
Quote Anchor link
"en het mooie is dat bijna alle database systemen het ondersteunen. "

Waar haal je dat vandaan? Volgens het volgende stukje zijn MS, MySQL en PostgreSQL de enige die het gebruiken. Het is de standaard; helaas houdt niet iedereen zich aan de standaard :P

http://troels.arvin.dk/db/rdbms/#cli-table_description
 
Bo az

Bo az

24/10/2008 22:26:00
Quote Anchor link
Oh, ook precies de drie waar ik mee gewerkt heb, wat een toeval. Maar waarom verbaasd het me niet dat het niet zo standaard is?

In ieder geval een handige link omdat ook de punten waar afgeweken wordt worden beschreven.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.