Eenvoudig invoerformulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »
Henk Woeltjes

Henk Woeltjes

19/09/2014 15:01:39
Quote Anchor link
Ik heb in mijn cursus de opdracht gekregen een eenvoudig invoerformulier te maken.

Het invoerformulier heb ik succesvol gemaakt, echter de ontvangst moet worden bevestigd in de formulierhandler formhandler.php en dat krijg ik niet werkend. Hij geeft elke keer de volgende melding:

( ! ) Parse error: syntax error, unexpected '{' in C:\wamp\www\formhandler.php on line 3

Hieronderoner de code van formhandler.php


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
if (!$_post['email'] || $_post['email'] =="" ||
  strlen(isset($_post['email']) && $_post['email'] > 30){
 echo '<P>Is je emailadres echt zo lang?</P>';
 }
else {
//Open connection to de database
mysql_connect("localhost", "root", "")
or die("Kan geen contact maken met de database");
   mysql_select_db("test");

   //Insert mail address
   $as_email = mysql_real_escape_string($_post['email']);
   $tr_email = trim($as_email);
   $QUERY = "INSERT INTO mailinglist (ID, Email, Source)
                   VALUES(NULL, '$tr_email',
                   'www.example.com/newsletter_signup.html')
                   "
;
   $result = mysql_query($QUERY);
   if (mysql_affected_rows() == 1) {
       echo '<P>Your information has been recorded.</P>';
   }
else {
   error_log(mysql_error());
   echo '<P>Somthing went wrong with your signup
attempt.</P>'
;
   }
}

?>

</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

- Aar -:
Gelieve in het vervolg bij code de [code][/code]-tags gebruiken.
Hier kan je meer lezen over de mogelijke opmaakcodes.
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 19/09/2014 15:24:45 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 13:11:10
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/09/2014 15:30:29
Quote Anchor link
Waarom controleer je op de lengte van een mailadres?
Gebruik gewoon dit om te kijken of deze geldig is, ongeacht de lengte.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {
// hier al je validaties....

    if(filter_var($_POST['email'], FILTER_VALIDATE_EMAIL)) {
        echo "E-mail is geldig";
     }
else {
         echo "E-mail is ongeldig";
     }
}
else {
    // hier je formulier
}
?>

Gewijzigd op 19/09/2014 15:31:12 door - Ariën -
 
Jan de Laet

Jan de Laet

19/09/2014 15:36:18
Quote Anchor link
Kijk eens goed naar je if statement op regel 2 en 3 en bedenk nog eens goed wat je wilt testen.
En dan met name waar je de haakjes zet.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

19/09/2014 15:38:10
Quote Anchor link
Vreemde manier om je input op te vangen.

Wat denk je hiermee te bereiken?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
strlen(isset($_post['email']) && $_post['email'] > 30)
?>

strlen is een functie die het aantal tekens in een string voor je optelt. Daar geef jij nu een vergelijking mee.

Hoe het beter kan: (ik ken je studieboek niet natuurlijk)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?
// eerst kijken we of de pagina wel in de POST methode is aangeroepen. Anders kunnen we geen enkele $_POST[..] verwachten.
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{

    /* nu ga ik er gewoon klakkeloos van uit dat $_POST['email'] bestaat omdat:
      a. Deze pagina zeker in de POST methode is aangeroepen, en
      b. Het formulier (<form>) ALTIJD een invoerveld bevat met de naam 'email'
    */


    if(strlen($_POST['email']) > 30)
        echo '<p>Is je emailadres echt zo lang?</p>';
}

?>
Gewijzigd op 19/09/2014 15:42:45 door Frank Nietbelangrijk
 
Henk Woeltjes

Henk Woeltjes

19/09/2014 15:52:11
Quote Anchor link
Dit voorbeeld komt letterlijk uit het studie boek (PHP6 en MySQL, DE ECHTE WILEY BIBLE) en het gaat inderdaad om een veld waarbij een email adres moet worden ingevoerd.
De code van het formulier is:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>

<head>
<title>Listing 17-1</title>
<style type="text/css">
<!--
Body, P {color:black; font-family: verdana;
font-size: 10 pt}
H1 {color: black; font-family: arial; font-size: 12 pt}
-->
</style>
</head>
<body>
<table border=0 cellpading=10 width=100%>
<tr>
<td bgcolor=#f0f8ff" align=center valign=top width=17%>
</td>
<td bgcolor=#ffffff" align=left valign=top width=83%>
<H1>Newsletter sign-up form</H1>
<P>Vul hier je e-mailadres in en wij sturen je onze wekelijkse nieuwsbrief.</P>
<form method="post"action="formhandler.php">
<input type="text"size=25 name="email">
<br><br>
<input type="submit"name="submit" value="submit">
</form>
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/09/2014 15:55:10
Quote Anchor link
Als die code uit dat boek komt, lijkt me dat boek meer geschikt voor de open haard.
Wat een fouten zeg..... ;-)
 
G P

G P

19/09/2014 16:07:35
Quote Anchor link
Zoals de code er nu staat (in de eerste post) ontbreekt er een 2 ronde haakje na "> 30" daarom dat de foutmelding ook zegt dat { onverwacht is
 
Henk Woeltjes

Henk Woeltjes

19/09/2014 16:42:34
Quote Anchor link
-Aar-
Je hebt gelijk, eigenlijk kan de hele cursus PHP & MySQL van de LOI in de open haard. Maar ik heb er wel bijna € 500,- aan betaald en het is de enige schriftelijke cursus PHP & MySql dus ik maak 'm toch maar even af alhoewel ik me afvraag of ik er iets aan zal hebben.

G P
Dank voor je hulp. Ik heb dat ronde haakje er bij geplaatst echter nu geeft hij de volgende foutmelding:

( ! ) Notice: Undefined variable: _post in C:\wamp\www\formhandler.php on line 21
Call Stack
# Time Memory Function Location
1 0.0016 374104 {main}( ) ..\formhandler.php:0
 
Pipo Clown

Pipo Clown

19/09/2014 17:32:31
Quote Anchor link
En dit gaat nog steeds over de code uit je openingspost, daar is niets aan verandert ?

Ik zie daar namelijk helemaal geen enkele variabele op regel 21.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/09/2014 17:52:04
Quote Anchor link
Controleer of je POST-variabelen bestaan!
 
Henk Woeltjes

Henk Woeltjes

19/09/2014 17:57:10
Quote Anchor link
Sorry Pipo, dat moet zijn regel 2
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/09/2014 18:00:30
Quote Anchor link
Henk, heb je al onze reacties gelezen, want wij hebben het steevast over $_POST.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

19/09/2014 18:30:16
Quote Anchor link
Henk Woeltjes op 19/09/2014 16:42:34:
-Aar-
Je hebt gelijk, eigenlijk kan de hele cursus PHP & MySQL van de LOI in de open haard. Maar ik heb er wel bijna € 500,- aan betaald en het is de enige schriftelijke cursus PHP & MySql dus ik maak 'm toch maar even af alhoewel ik me afvraag of ik er iets aan zal hebben.


Voor dat bedrag kun je aardig wat boeken kopen of één a twee dagen privéles nemen..
Maar ik denk dat je ondanks dit grapje er toch best iets aan zult hebben. Alleen neem je nu niet alles meer voor zoete koek aan hoop ik :-)
 
Henk Woeltjes

Henk Woeltjes

19/09/2014 19:51:33
Quote Anchor link
-Aar- ik ben er nu uit. Ik had $_post met kleine letters geschreven moet dus $_POST zijn. Ik ben er uit, dank jullie wel voor jullie goede hulp. Ik hoop met jullie hulp toch nog iets goeds uit de LOI cursus te halen. Ik zal me dus vast nog wel een keer melden. Fijne avond allemaal.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.