Enters vervangen door <br>?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Tot jouw takenpakket behoort onder andere: Webapplicaties ontwerpen, bouwen, testen en implementeren in .NET/C#.; Ontwikkelen, implementeren en beheren van maatwerkapplicaties; Onderhouden en beheren van standaardpakketten; Onderzoeken en beoordelen van nieuwe technieken. Hier ga je werken Als .NET ontwikkelaar kom je te werken bij een grote semioverheidsinstelling in Nijmegen. De organisatie staat garant voor het leveren van onderwijs en les- en onderzoeksmateriaal voor duizenden betrokkenen. De organisatie wil bijdragen aan een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. Binnen de teams hangt een open en collegiale cultuur met veel aandacht voor een prettige en sociale werksfeer.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »
Alex Zijlstra

Alex Zijlstra

15/09/2010 15:44:34
Quote Anchor link
Goedemiddag!

Ik ben voor mijn profielwerkstuk bezig met het maken van een eigen CMS. Één van de functies van dit CMS is het weergeven van artikelen die in de database staan. Echter, deze enters worden niet goed weergegeven op de website. Dat is eigenlijk logisch, want ik heb er geen <br> in staan.

Als het formulier wordt ingevuld met enters, dan wordt het wel zo opgeslagen in de database, dit heb ik al uitgevonden met de <pre> tag. Nu wil ik graag alle enters die dus in de database staan vervangen met een <br>. De meest logische manier lijkt me dit om op het Ascii nummer van de Enter te zoeken in de tekst, en deze via php te vervangen met <br>.

Ik kom echter niet uit de replace string van php die http://php.net/manual/en/function.str-replace.php gegeven staat. Mijn vraag
is dan ook of iemand mij kan helpen die string toe te passen op de volgende pagina:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
require_once('includes/DbConnector.php');
// Create an object (instance) of the DbConnector
$connector = new DbConnector();

// Execute the query to retrieve articles
$result = $connector->query('SELECT ID,title,thearticle,datetime FROM cmsarticles ORDER BY ID DESC LIMIT 0,5');

while ($row = $connector->fetchArray($result)){
$datetime = $row['datetime'];
  $y=substr($datetime, 0, 4);
  $m=substr($datetime, 5, 2);
  $d=substr($datetime, 8, 2);
  $h=substr($datetime, 11,2);
  $i=substr($datetime, 14,2);
  
// Get an array containing the results.
// Loop for each item in that array

echo '<p><h1>';
echo $row['title'];
echo '</h1>';
echo '<b><h5>Geplaatst op: ';
echo $d;
echo '-';
echo $m;
echo '-';
echo $y;
echo ' om ';
echo $h;
echo ':';
echo $i;
echo '</h5></b><width="30" style:" font="Calibri">';
echo $row['thearticle'];
echo '</pre><br><a href="../../../viewArticle.php?id='.$row['ID'].'">';
echo 'Lees meer...';
echo '</a> </p>';

}


Alvast bedankt!
Gewijzigd op 15/09/2010 16:35:27 door Alex Zijlstra
 
PHP hulp

PHP hulp

02/06/2024 04:11:36
 
Jeroen Jansen

Jeroen Jansen

15/09/2010 15:48:51
Quote Anchor link
kijk anders eens naar de functie nl2br
 

15/09/2010 16:18:07
Quote Anchor link
Zo ongelooflijk ingewikkeld is het toch niet?
Leer toch eens zoeken.
Zie strings.

Verder hoop ik echt dat je deze bagger niet gaat inleveren.
 
Niek s

niek s

15/09/2010 16:34:22
Quote Anchor link
LOL @
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
  $y=substr($datetime, 0, 4);
  $m=substr($datetime, 5, 2);
  $d=substr($datetime, 8, 2);
  $h=substr($datetime, 11,2);
  $i=substr($datetime, 14,2);


Alex, bij deze verwijs ik je hier naar toe. (aangenomen dat je MySQL gebruikt)

- Is "connector" niet een rare naam om je database class te noemen, als het meer doet als alleen connecten naar de database ?
- Om enters om te zetten in "html enters", nl2br
- code inspringen
 
Alex Zijlstra

Alex Zijlstra

15/09/2010 17:17:58
Quote Anchor link
@ Karl Karl, ik vind het fijn dat je zo vriendelijk hebt gereageerd! Ik denk wel dat je mijn vraag niet goed had begrepen.. Ik wilde weten hoe ik het moest toepassen, een link naar een lijst waarin de string staat die ik nodig heb is niet veel hulp. Als jij het trouwens bagger vind, zou ik graag de punten horen waarvan jij vind dat ik ze moet aanpassen! :)

@ Niek s
Bedankt! Ik zal binnenkort even kijken naar de link over de data. Het werkt nu in ieder geval, en dat is het belangrijkste, dat het handiger kan, daar kijk ik niet raar van op ;)

Ik heb de nl2br pagina bekeken, en is het juist dat ik &row['thearticle'] gewoon als string kan gebruiken? Wat moet ik vervolgens met het tweede deel over xhtml?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
string nl2br ( string $string [, bool $is_xhtml = true ] )


Alvast bedankt!
 
Niek s

niek s

15/09/2010 17:33:00
Quote Anchor link
Waarom wil je er een & voor zetten?

gewoon:

echo '<een tag><andere html>' . nl2br($row['article']) . '</andere html></een tag>';
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

15/09/2010 17:56:58
Quote Anchor link
Het lijkt me overigens dat je je <br> alvast in je database wil opslaan. Anders ga je elke keer dat je een pagina aanroept die klote \n vervangen. Intensief, zeker als je het ook meteen goed kan doen :)
 
Yea Rupie

Yea Rupie

15/09/2010 18:16:00
Quote Anchor link
Merijn Venema op 15/09/2010 17:56:58:
Het lijkt me overigens dat je je <br> alvast in je database wil opslaan. Anders ga je elke keer dat je een pagina aanroept die klote \n vervangen. Intensief, zeker als je het ook meteen goed kan doen :)


Het lijkt me niet?

Zet gewoon het originele bericht in de database, als je even snel in de database wil kijken zie je tenminste al die HTML er niet in.
 

15/09/2010 19:08:12
Quote Anchor link
Alex Zijlstra op 15/09/2010 17:17:58:
@ Karl Karl, ik vind het fijn dat je zo vriendelijk hebt gereageerd! Ik denk wel dat je mijn vraag niet goed had begrepen.. Ik wilde weten hoe ik het moest toepassen, een link naar een lijst waarin de string staat die ik nodig heb is niet veel hulp. Als jij het trouwens bagger vind, zou ik graag de punten horen waarvan jij vind dat ik ze moet aanpassen! :)

Nee hoor, ik heb je vraag goed begrepen. Jij begrijpt mij niet, of wilt er niet de moeite voor doen. Zoals je zelf kan zien in je eerste post zit je een beetje raar te klooien met string replace. Als je gewoon de strings pagina had bekeken, dan had je zo nl2br kunnen vinden. Of je had natuurlijk wat zoekwerk kunnen verrichten, je bent heus niet de enige / eerste met dit probleem.
Verder is mijn hulp enorm. Je moet eens leren zelf dingen te verzinnen, dan kopiëren. Daar leer je namelijk niks van. Zeker met zulke enorm simpele dingen.

Zoals al eerder aangegeven suggereert de naam van je DB object dat je DB object vast niet correct in elkaar steekt. Dat ding maakt toch wel gebruik van PDO / mysqli?
Ook zoals eerder vermeld heb je gewoon datum / tijd functies als je gebruik maakt van databases. Daarvoor hoef je dus geen rare trucjes uit te halen.
Zeventien regels echo wijst er overduidelijk op dat je geen gebruik maakt van een template engine o.i.d. Dat betekend dus dat je voor jezelf meer werk verschaft want het onderhoud is ingewikkelder omdat je op meerdere plekken 'design' hebt. Ook is het nog eens onoverzichtelijk ('Waar komt die tag nou vandaan?').
Verder hoor je een p-tag niet te gebruiken om de andere tags te gebruiken. Ook dingen als <b> zijn ouderwets, gebruik CSS, ook al moet je dat eerst nog leren (zie font). Heb jij overigs de tag width uitgevonden?
Als je geen html / css kan, moet je ook geen php doen. Eerst html / css leren voordat je met php gaat beginnen (of je moet in dos willen werken ofzo).


Alex Zijlstra op 15/09/2010 17:17:58:
Ik heb de nl2br pagina bekeken, en is het juist dat ik &row['thearticle'] gewoon als string kan gebruiken? Wat moet ik vervolgens met het tweede deel over xhtml?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
string nl2br ( string $string [, bool $is_xhtml = true ] )


Alvast bedankt!

Wat belet jou om wat te testen? Je gaat toch niet die variabele by reference aanroepen? Die ampersand is toch een typo?
Voor je xhtml vraag, zie: nl2br.

Merijn Venema op 15/09/2010 17:56:58:
Het lijkt me overigens dat je je <br> alvast in je database wil opslaan. Anders ga je elke keer dat je een pagina aanroept die klote \n vervangen. Intensief, zeker als je het ook meteen goed kan doen :)


Nee, je wilt je data zo origineel mogelijk houden. Misschien wil je het later wel ophalen met javascript, of in flash ofzo, dan heb je niks meer aan die enters. Je doet dus gewoon die nl2br (en alle andere dingen als htmlentities) pas nadat je je data uit de database hebt gehaald.
Waar baseer jij op dat nl2br intensief is? Zo'n database verbinding, en objecten zijn veel intensiever.
 
Niek s

niek s

15/09/2010 21:22:08
Quote Anchor link
Nou ik denk dat inderdaad nl2br de meest intensieve functie is van PHP, hij moet namelijk wel alle(!) enters vervangen door html-versie d'r van: <br> of <br />!

</sarcasm>
 
Alex Zijlstra

Alex Zijlstra

22/09/2010 08:45:23
Quote Anchor link
Excuses voor het late antwoord. Ik wilde eerst even met de gegeven tips aan de slag, voordat ik zou antwoorden. Ik wil graag Niek S ontzettend bedankten, de nl2br-functie doet z'n werk uitstekend! Bedankt!

@ Karl Karl, Bedankt voor de tips, hier kan ik meer mee. Ik zal binnenkort even kijken naar het efficiënter maken van de Datum en tijd. Ik had de nl2br functie wel gevonden, maar dacht dat deze niet op mij van toepassing was. Ik zit nu in het 3e jaar van Informatica op het Voortgezet Onderwijs, ik verwacht dus ook neit dat mijn code foutloos is, maar ben al lang blij dat het werkt zoals het nu doet. :)

Alex :)
 
Milo S

Milo S

22/09/2010 09:07:19
Quote Anchor link
Datum kan je netter weergeven met de mysql functie date_format...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php
$qry
= "SELECT
            veld1,
            veld2,
            veld3,
            DATE_FORMAT( datum, '%d-%m-%Y %H:%i' ) AS datum
        FROM
            tabel
        ORDER BY
            veld2 ASC"
;
            
if( $sql = mysql_query( $qry ) )
{

    # Alle data weergeven
    
    /*
    Hier moet je nog het volgende doen:
    1 - Kijken of er wel data is.
    2 - Data in while loop gooien
    3 - Data echoën
        Je datum kan je dan weergeven met: echo $rec['datum'];
    */

}
else
{
    # Fout in de query
}
?>


Wel, misschien kan je ook even kijken naar mysqli want mysql is al beetje verouderd. Kleine moeite om het in een keer goed te doen.
 
John Cena

John Cena

22/09/2010 10:51:20
Quote Anchor link
En, als je het valid wilt maken zul je sowieso nooit <br> maar eerder <br /> moeten gebruiken.

TipGebruik een.... jawel, validator!

Online validator
Firefox tool
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.