ereg() om type te achterhalen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roberto Beer

Roberto Beer

06/10/2007 13:50:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben een functie aan het schrijven die SQL database typen vertaalt naar HTML form input types.

Dus een varchar(80) wordt een <input type="text" maxlength="80" name="veld">

Maar nu zijn er ook sql types zonder ronde haakjes () achter het typenaam, zoals datetime en noem maar op.

Daarom wil ik graag een functie die eerst checkt of de 'syntax' van het SQL type overeenkomt met aaaaaa(00). Ik weet dat de ereg() functie daarvoor geschikt is, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik vind het er ingewikkeld uitzien.

Volgende stap is om de aaaaaa van de (00) te scheiden in een tweedelige array. veld['type'] = "aaaaaa" en veld['lengte'] = 00, maar daar kom ik nog wel uit lijkt me.

Mijn vraag dus: kan iemand me helpen bij het schrijven van de ereg()-functie?

alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 11:09:16
 
Jelmer -

Jelmer -

06/10/2007 14:08:00
Quote Anchor link
Ik denk dat het makkelijker gaat met regular expressions. Andere oplossing is om het gewoon aan je database te vragen.
 
Roberto Beer

Roberto Beer

06/10/2007 14:37:00
Quote Anchor link
Bedankt Jelmer.

Ik gebruikte de functie SHOW FIELDS van SQL, maar deze is beter. Geen gedoe met haakjes wegwerken idd!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.