Eregi_replace
Ik heb de volgende code:
De kleur donkerrood wordt (dmv css) doorgegeven aan de $text. Alleen wil ik de afsluitcode </span> ook in de eregi_replace code. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar soms zag ik $text nergens meer verschijnen of werdt de hele $text de kleur donkerrood.
Kortom, ik kom er ff niet uit. Thx voor de hulp :-)
De kleur donkerrood wordt (dmv css) doorgegeven aan de $text. Alleen wil ik de afsluitcode </span> ook in de eregi_replace code. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar soms zag ik $text nergens meer verschijnen of werdt de hele $text de kleur donkerrood.
Kortom, ik kom er ff niet uit. Thx voor de hulp :-)
Gesponsorde koppelingen:
Regular expressions is het antwoord
Sterker nog: het is de vraag.
Zo doe ik het
$bericht = preg_replace("/\[b\](.*?)\[\/b\]/si", "<span class=\"bold\">\\1</span>", $bericht);
het werkt altijd :)
$bericht = preg_replace("/\[b\](.*?)\[\/b\]/si", "<span class=\"bold\">\\1</span>", $bericht);
het werkt altijd :)
Uhm... bij mij niet
k heb de volgende code
en hij vervangt niks.
Zal wel weer aan mijn phpverstand liggen waarschijnlijk :(.
Hoe moet dit wel goed?
k heb de volgende code
en hij vervangt niks.
Zal wel weer aan mijn phpverstand liggen waarschijnlijk :(.
Hoe moet dit wel goed?
op dit moment vervang je dus ^1 door <span class="tdred"></span>
lijkt me weinig nuttig?
sowieso hoe vaak krijg jij ^1 als input?
lijkt me weinig nuttig?
sowieso hoe vaak krijg jij ^1 als input?
Is idd niet nuttig, ik wil dat <span class="tdred">$text</span> de output wordt. Ik probeerde het bericht van Jaap te veranderen zodat ie goed werd, maar hij vervangt niks. Ik weet dat de code fout is en daarom vraag ik om de oplossing.
PS input ^1 komt bij mij best veel voor.
PS input ^1 komt bij mij best veel voor.
Wel bij Call of Duty , denk jij dat & [ / b ] veel voor zou komen als dat niet de standaard voor UBB codes was?
;) :P
;) :P
Gewijzigd op 09/05/2004 19:31:00 door Bo az
idd call of durt ;)
Met de code
kan ik slechts 1 letter achter elkaar vervangen (wel met </span> achter deze letter), maar niet meerdere letters 8er elkaar.
Iemand een id?
Met de code
kan ik slechts 1 letter achter elkaar vervangen (wel met </span> achter deze letter), maar niet meerdere letters 8er elkaar.
Iemand een id?
\^1(.?)
Error : Warning: Delimiter must not be alphanumeric or backslash in c:\Webserver\www\Cracked servers\stats.php on line 47
Wat is hier fout aan, oftewel hoe krijg ik alle letters achter elkaar goed?
Wat is hier fout aan, oftewel hoe krijg ik alle letters achter elkaar goed?
Mark: het was gewoon een standaard regex
als je die met ereg gebruikt werkt het direct, als je het met preg gebruikt dan moet je er / voor en achter zetten
als je die met ereg gebruikt werkt het direct, als je het met preg gebruikt dan moet je er / voor en achter zetten
Dan nog vervangt ie maar 1 letter. :-(
Quote:
dat vroeg je toch?kan ik slechts 1 letter achter elkaar vervangen
Uh... eigenlijk niet.
Sorry, misschien beetje onduidelijk.
Maar heb je een id?
Sorry, misschien beetje onduidelijk.
Maar heb je een id?
Gewijzigd op 10/05/2004 15:43:00 door Mitch
Bedankt, het werkt.
Alleen alweer volgend probleempie :-|
Als iemand meerdere keren ^1 invoert, bijvoorbeeld ^1sad^13tr, kapt de replace de tweede ^13tr eruit, zodat ik alleen "SAD" in het rood zie, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Hoe los ik dit op?
Alleen alweer volgend probleempie :-|
Als iemand meerdere keren ^1 invoert, bijvoorbeeld ^1sad^13tr, kapt de replace de tweede ^13tr eruit, zodat ik alleen "SAD" in het rood zie, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Hoe los ik dit op?
Probleem inmiddels opgelost...
Code werkt nu goed!
Thx all
Code werkt nu goed!
Thx all