Exception afhandeling
Goedenavond,
Ik ben bezig met een LDAP class en ik zet foutmeldingen in een exception. lees ik uit met een try, catch. Maar nu krijg ik dit soort errors
"exception 'ldapException' with message 'No LDAP support' in C:\xampp\htdocs\OOP\ldap\final\classes\ldap.php:66 Stack trace: #0 C:\xampp\htdocs\OOP\ldap\final\index.php(17): LDAP->__construct('@domain.lcal', 'DC=domain, DC=l...', 'server.domain.l...') #1 {main}"
Kan ik die ook zelf aanpassen? Dat ik heb in tabel laat zien. Of alleen "No LDAP support"
Alvast bedankt.
Ik ben bezig met een LDAP class en ik zet foutmeldingen in een exception. lees ik uit met een try, catch. Maar nu krijg ik dit soort errors
"exception 'ldapException' with message 'No LDAP support' in C:\xampp\htdocs\OOP\ldap\final\classes\ldap.php:66 Stack trace: #0 C:\xampp\htdocs\OOP\ldap\final\index.php(17): LDAP->__construct('@domain.lcal', 'DC=domain, DC=l...', 'server.domain.l...') #1 {main}"
Kan ik die ook zelf aanpassen? Dat ik heb in tabel laat zien. Of alleen "No LDAP support"
Alvast bedankt.
Gesponsorde koppelingen:
Ligt eraan hoe je je exception echo't. Als je vertrouwt op de standaard __toString method, krijg je dit. Je kan ook $exception->getMessage() gebruiken om alleen het bericht te krijgen. Of je maakt je eigen exception class, en definieert een nieuwe __toString method.
Ik heb
En lees het zo uit
En lees het zo uit
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
// Include LDAP class
include_once '/classes/ldap.php';
try {
// Domain suffix
$suffix = '@domain.lcal';
// Domain base (DC, DC)
$base_dn = 'DC=domain, DC=local';
// Domain controller
$domain_controller = 'server.domain.local';
// Make new LDAP object
$ldap = new LDAP( $suffix, $base_dn, $domain_controller );
}
catch(ldapException $e) {
// Show errors
echo $e;
}
// Include LDAP class
include_once '/classes/ldap.php';
try {
// Domain suffix
$suffix = '@domain.lcal';
// Domain base (DC, DC)
$base_dn = 'DC=domain, DC=local';
// Domain controller
$domain_controller = 'server.domain.local';
// Make new LDAP object
$ldap = new LDAP( $suffix, $base_dn, $domain_controller );
}
catch(ldapException $e) {
// Show errors
echo $e;
}
Gewijzigd op 09/06/2010 21:08:06 door Niels Kieviet
Ik heb net $e->getMessage geprobeerd en dat werkt. Ik heb ze allemaal gevonden.
Toch bedankt Jelmer voor je reactie!
Toch bedankt Jelmer voor je reactie!
Draait er wel een LDAP server?
Je zou even kunnen testen door:
telnet server.domein 389
te doen in je terminal/windows batch.
Je zou even kunnen testen door:
telnet server.domein 389
te doen in je terminal/windows batch.
Gewijzigd op 22/06/2010 13:58:58 door Jurgen Meijer
@Jurgen,
Die volg ik even niet? Ik controleer in mijn class of de ldap extensie is geinstalleerd. Anders gooi ik een exception met de foutmelding die je hier ziet
"No LDAP support"
Die volg ik even niet? Ik controleer in mijn class of de ldap extensie is geinstalleerd. Anders gooi ik een exception met de foutmelding die je hier ziet
"No LDAP support"