Versio

Exceptions

Overzicht Reageren

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

01/10/2009 21:43:00
Quote Anchor link
Hallo allen,
Ik zat me laatst weer eens iets vreemds te bedenken, en hoop dat jullie hier het antwoord op hebben.
Als ik met exceptions bezig ben, dan heb ik altijd de neiging om al m'n code in 1 try block te zetten, en deze dan op het eind af te vangen,
Maar is dit wel de juiste methode, of mag het ook gewoon zo.
Ander zou ik namelijk niet precies weten wanneer wel, en wanneer niet een try block te gebruiken.

Graag jullie mening hierover :)

Gegroet!

PHP hulp

PHP hulp

24/05/2012 14:43:14
Gesponsorde koppelingen:

Jan Willem van der Veer

Jan Willem van der Veer

02/10/2009 10:08:00
Quote Anchor link
Quote:
al m'n code in 1 try block te zetten, en deze dan op het eind af te vangen,
(...)
Maar is dit wel de juiste methode, of mag het ook gewoon zo.
Nee, naar mijn mening niet. Maar smaken verschillen. Je moet alleen fouten vangen die je verwacht. Het vangen van een hele blok code in een try-catch-finally is hetzelfde als error_reporting op E_NONE zetten.

Daarnaast kun je je fouten niet specificeren. Een database-fout ken en moet ik anders afhandelen dan bijvoorbeeld een runtime-fout vanwege division-by-zero. Bij een database-fout vertel ik de gebruiker dat de database niet helemaal werkt en dat z'n formulier niet opgeslagen is. Bij een runtime-fout met division-by-zero vertel ik de cliƫnt dat hij een verkeerde waarde in een specifiek veld heeft ingevoerd en dat ik daar niet zo tevreden over ben (afgezien van dat je dat al eerder had af kunnen vangen).

Overzicht Reageren

Get Adobe Flash player