Exim & PHP & @home

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hein

Hein

27/07/2006 20:40:00
Quote Anchor link
Als op m'n website een bericht geplaatst wordt, krijgen de gebruikers die zich aangemeld hebben automatische een bericht. De mail adressen komen uit een MySQL bestand.
Maar exim kan 15 mails uit een loop niet verzenden. Het ligt waarschijnlijk aan de mailserver van @home. De helpdesk van @home zegt dat alles mag.
Ze zeggen ook dat je een eigen mailserver mag opzetten, maar ze blokkeren poort 25 inkomend.

Onderstaand de script.
Als ik de uitvoering vertraag met sleep() dan worden de mails wél verzonden. Weet iemand hier ites meer van?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
    // nu volgt het gedeelte waarin de gasten mail krijgen
    $sql= "SELECT * FROM Gasten";
      
    if (!$result=mysql_query($sql)){
      //echo '<br>querie in tabel Gasten mislukt';
    }else{
      //echo "<br>querie in tabel Gasten geslaagd";
      if ($myrow = mysql_fetch_array($result)) {
        do{
          echo "<br><h4>Nu gaan we mailen naar ".$myrow['naam']."  met adres  ".$myrow['email']."</h4>";
          $to = $myrow['email'];
          $from = "De drie randonneurs<[email protected]>";
          $sub = "Nieuwe avonturen van de drie randonneurs";
          $msg = "Hallo ".$myrow['naam'].".  De drie randonneurs hebben zojuist een bericht geplaatst op http://stef.no-ip.org  ";
          mail($myrow['email'], $sub, $msg, "From: $from");
          sleep(120);
        }
while ($myrow = mysql_fetch_array($result));
      }
else {
        //echo "<br>Geen gegevens gevonden in tabel Gasten";
      }
    }
      
?>


Hein
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 23:32:00
 
Gerben G

Gerben G

27/07/2006 20:45:00
Quote Anchor link
om hoeveel email adressen gaat het??
 
Hein

Hein

27/07/2006 23:42:00
Quote Anchor link
Toen ik de vraag stelde 15, nu 16
Overigens werkt sleep(60) ook, maar ik durf niet sleep(10) te zetten, omdat ik vermoed dat @home dan weer weigert te versturen.
Of verslikt exim zich in een snelle PHP loop.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hein
 
Willem vp

Willem vp

28/07/2006 07:05:00
Quote Anchor link
Hein:
Ze zeggen ook dat je een eigen mailserver mag opzetten, maar ze blokkeren poort 25 inkomend.
Dat hoeft niet onwaar te zijn. Het zou kunnen dat inkomende mail via een proxy moet. In dat geval moet je bijvoorbeeld in DNS een MX 0 record voor je domein aanmaken met hun mail server en een MX 10 record met je eigen mail server. Mail van buiten wordt eerst op de MX 0 afgeleverd (hun server) en die stuurt het dan weer door naar de MX 10 (jouw server). Maar diezelfde helpdesk zou je dat moeten kunnen vertellen ;-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.