explode by \n

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Igor

Igor

09/12/2009 21:59:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag.

Ik wil graag een lijstje namen in kunnen voeren in een textarea gescheiden door een enter ("\n") of een ander teken (bijv. ";"), dit kan de gebruiker zelf aangeven in een select-veld, waarin de opties als value het scheidingsteken hebben.

Dit lijst wil ik vervolgens in php in een array zetten met behulp van de explode-functie. Met alle tekens gaat het goed, behalve met de \n.

(Het scheidingsteken komt in een functie binnen in de variabele $scheidings_teken).
Wanneer ik die variabele echo, krijg ik gewoon netjes \n
Maar als ik doe:
if($scheidings_teken == "\n") { echo 'true'; } else { echo 'false'; }
dan blijft hij gewoon false geven...

Ik denk dat ik de \n op de een of andere manier gecodeerd moet omzetten zodat de explode hem wel snapt ofzo?

Weten jullie wat ik moet doen...?
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 01:57:05
 

09/12/2009 22:02:00
Quote Anchor link
Explode doen op PHP_EOL.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
Igor

Igor

09/12/2009 22:02:00
Quote Anchor link
PHP_EOL???
 

09/12/2009 22:04:00
Quote Anchor link
Ja.
Constante waar altijd de goede new line in zit want dat is namelijk platform (windows, linux, mac) afhankelijk.
En ik zou dat kiezen Enter noemen ofzo, geen echte new line in stoppen.
 
Igor

Igor

09/12/2009 22:06:00
Quote Anchor link
Ah, zo:
$naampjes = explode(PHP_EOL, $namen);

Ok, maar ik heb ook te maken met andere scheidingstekens. Maar hoe kan ik dan een controle uitvoeren of dat de gekozen optie gelijk is aan "\n"?
Of bedoel je daarmee dat ik die value "enter" moet maken
 

09/12/2009 22:07:00
Quote Anchor link
Ja.
Die value Enter.
 
Igor

Igor

09/12/2009 22:25:00
Quote Anchor link
Ok, het werkt. Bedankt :D
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.