FastCGI Error 258
Beste iedereen,
Ik krijg de volgende foutmelding:
Ik krijg de volgende foutmelding:
Quote:
FastCGI Error
The FastCGI Handler was unable to process the request.
Error Details:
The FastCGI process exceeded configured activity timeout
Error Number: 258 (0x80070102).
Error Description: The wait operation timed out.
HTTP Error 500 - Server Error.
Internet Information Services (IIS)[/qoute]
Ik heb op dit probleem gegoogled en ben er achter gekomen dat het een server fout is. Nu heb ik mijn hosting gebeld en die vertelde mij dat dit te omzeilen schijnt met php door zelf een timeout in te stellen.
Op php.net kom je meerdere timeout's tegen en weet niet wat ik nu moet gebruiken. Kan iemand mij hier mee helpen?
EDIT: Het scipt is een spider-scriptje en werkt prima, maar hij vraagt meer tijd dan de time-out
The FastCGI Handler was unable to process the request.
Error Details:
The FastCGI process exceeded configured activity timeout
Error Number: 258 (0x80070102).
Error Description: The wait operation timed out.
HTTP Error 500 - Server Error.
Internet Information Services (IIS)[/qoute]
Ik heb op dit probleem gegoogled en ben er achter gekomen dat het een server fout is. Nu heb ik mijn hosting gebeld en die vertelde mij dat dit te omzeilen schijnt met php door zelf een timeout in te stellen.
Op php.net kom je meerdere timeout's tegen en weet niet wat ik nu moet gebruiken. Kan iemand mij hier mee helpen?
EDIT: Het scipt is een spider-scriptje en werkt prima, maar hij vraagt meer tijd dan de time-out
Gewijzigd op 19/12/2011 20:10:49 door Wouter W
Gesponsorde koppelingen:
Dan moet je er voor zorgen dat het script binnen de tijd het afhandeld, lopen funken met de tijdslimiet is geen oplossing.
Heb het weten te omzeilen door de loop op te slaan in een sessie en een refresh. Werkt, maar ideaal is anders.
Als iemand nog een antwoord op mijn vraag heeft, dan zou ik dat nog steeds graag willen horen :)
Als iemand nog een antwoord op mijn vraag heeft, dan zou ik dat nog steeds graag willen horen :)
Ja, een boze brief naar je hoster sturen en zeggen dat je zelf wel bepaald hoe lang je app nodig heeft.
Wat een onzin...
Wat een onzin...
LOL!!
Pim - op 20/12/2011 17:04:25:
Ja, een boze brief naar je hoster sturen en zeggen dat je zelf wel bepaald hoe lang je app nodig heeft.
Wat een onzin...
Wat een onzin...
De vraag blijft dat als een script over de tijdlimiet (en dat is geen 30 seconden) heengaat je jezelf niet moet afvragen wat er mis is met het script
Er zijn toch zat legitieme redenen om een script lang te laten duren. Denk aan een spider, denk aan optimalisatie van je DB of zoek-index. Denk aan het opwarmen van caches. Denk aan het downloaden van eoa dataset.
En dat van die boze brief, dat was gemeend.
En dat van die boze brief, dat was gemeend.
'Db optimalisatie' in een script???
Dat hoort in de Db zelf thuis
Ik ben het ok met Noppes eens dat je het script niet afhankeliijk moet maken van de instellingen van de hoster, maar dat je moet zorgen dat het binnen een bepaalde tijdslimiet blijft.
Dat hoort in de Db zelf thuis
Ik ben het ok met Noppes eens dat je het script niet afhankeliijk moet maken van de instellingen van de hoster, maar dat je moet zorgen dat het binnen een bepaalde tijdslimiet blijft.
Misschien het script verhuizen naar een cron-job?
Aad B op 21/12/2011 22:47:40:
Misschien het script verhuizen naar een cron-job?
Hoewel ik niet precies weet hoe je dat doet, heb ik het scipt nu wel automatisch aan het lopen door gegevens op te slaan in een sessie.
Hoe maak ik er een cron-job van?
Als je gebruik maakt van een host provider kan je deze messtal instellen via control panel, als je eigen webserver draait (ik neem aan een Windoos) dan via task scheduler e.g
"C:\\pad\naar\php\php.exe" -q "C:\\pad\naar\script\script.php"
Toevoeging op 22/12/2011 09:41:25:
Je kan dan natuurlijk niet met sessies werken
"C:\\pad\naar\php\php.exe" -q "C:\\pad\naar\script\script.php"
Toevoeging op 22/12/2011 09:41:25:
Je kan dan natuurlijk niet met sessies werken