File upload weigert
Hallo allen,
Beetje een raar probleem wat ik tegen kom:
Hij upload de foto wel naar een temp map, en ik krijg onderstaande melding terug.. (domain is niet wat daar echt staat)
Het vreemde is dat de map wel bestaat. (Ja, ook in de public html) Haal ik de filename weg in de move_uploaded file functie dan krijg ik de error dat ik geen rechten heb om de bewerking uit te voeren (op de map). De map echter (incl. inhoud) heeft alle rechten.
Ik heb dit nog niet eerder zo meegemaakt, vind het maar vreemd.
Beetje een raar probleem wat ik tegen kom:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){
//kijken of er een bestand is geselecteerd
if(isset($_FILES['foto'])) {
print_r($_FILES);
$uploads_dir = '/uploads';
$tmp_name = $_FILES["foto"]["tmp_name"];
$name = $_FILES["foto"]["name"];
move_uploaded_file($tmp_name, $uploads_dir."/".$name);
}
}
?>
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){
//kijken of er een bestand is geselecteerd
if(isset($_FILES['foto'])) {
print_r($_FILES);
$uploads_dir = '/uploads';
$tmp_name = $_FILES["foto"]["tmp_name"];
$name = $_FILES["foto"]["name"];
move_uploaded_file($tmp_name, $uploads_dir."/".$name);
}
}
?>
Hij upload de foto wel naar een temp map, en ik krijg onderstaande melding terug.. (domain is niet wat daar echt staat)
Code (php)
1
2
3
2
3
Array ( [foto] => Array ( [name] => P1010583.JPG [type] => image/jpeg [tmp_name] => /tmp/phpcUBsBj [error] => 0 [size] => 656407 ) )
Warning: move_uploaded_file(/images/P1010583.JPG) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: No such file or directory in /home/sites/domain.nl/public_html/schminkfoto.php on line 11
Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move '/tmp/phpegRuPY' to '/images/P1010583.JPG' in /home/sites/domain.nl/public_html/schminkfoto.php on line 11
Warning: move_uploaded_file(/images/P1010583.JPG) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: No such file or directory in /home/sites/domain.nl/public_html/schminkfoto.php on line 11
Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move '/tmp/phpegRuPY' to '/images/P1010583.JPG' in /home/sites/domain.nl/public_html/schminkfoto.php on line 11
Het vreemde is dat de map wel bestaat. (Ja, ook in de public html) Haal ik de filename weg in de move_uploaded file functie dan krijg ik de error dat ik geen rechten heb om de bewerking uit te voeren (op de map). De map echter (incl. inhoud) heeft alle rechten.
Ik heb dit nog niet eerder zo meegemaakt, vind het maar vreemd.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
Gesponsorde koppelingen:
uploads -> $uploads_dir = '/uploads';
images -> /images/P1010583.JPG
Directories verschillende namen?
images -> /images/P1010583.JPG
Directories verschillende namen?
Oow neej, dat is het niet hoor SanThe, dat was vanwege het proberen te werken met verschillende directories, ook nieuwe aangemaakt. Het moet naar images toe, maar dat wilde niet dus heb toen maar eens uploads geprobeerd.
Toch bedankt voor het meekijken en denken.
Toch bedankt voor het meekijken en denken.
En als je het zo doet:
Zoiets las ik op:
http://nl.php.net/move_uploaded_file
Daar had iemand ook dit probleem. Iets met current working directory.
Code (php)
1
move_uploaded_file($tmp_name, "/home/sites/domain.nl/public_html".$uploads_dir."/".$name);
Zoiets las ik op:
http://nl.php.net/move_uploaded_file
Daar had iemand ook dit probleem. Iets met current working directory.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Leen M
@Leen
Dankje leen, wel vreemd vind ik omdat hij toch al aangeeft in de public_html dir te werken, maar goed het is opgelost zo.
Dankje leen, wel vreemd vind ik omdat hij toch al aangeeft in de public_html dir te werken, maar goed het is opgelost zo.
Denk dat dat komt vanwege je eerste slash bij je dir. Dan ga je toch altijd helemaal naar voren? Tenminste als je in HTML een plaatje opgeeft als /images/plaatje.jpg en je zit in de map /pages/group/test/ ofzo, dan haalt hij hem nog op, omdat die eerste slash helemaal naar het begin van de mappen gaat.
-- Ja ik weet het, kan niet uitleggen :-P. --
Nooit geweten eigenlijk dat dat ook voor PHP enzo geldt. Als je het dan zo doet:
-- Ja ik weet het, kan niet uitleggen :-P. --
Nooit geweten eigenlijk dat dat ook voor PHP enzo geldt. Als je het dan zo doet:
@Jezpur
Ik weet precies wat je bedoeld, maar had ook al met / en zonder geprobeerd, zonder resultaat. Het is overigens dus wel opgelost met de opmerking van Leen. :)
Ik weet precies wat je bedoeld, maar had ook al met / en zonder geprobeerd, zonder resultaat. Het is overigens dus wel opgelost met de opmerking van Leen. :)