form disabled in IE?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Martijn

Martijn

20/12/2007 23:00:00
Quote Anchor link
Hey,

Ik heb een overlay div als je op een link klik en daarin laad ik een form mbv ajax.

de CSS van de overlay zit er zo uit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
.overlay-show
{
    display: block;
    position: absolute;
    left: 0px;
    top: 0px;
    width: 100%;
    height: 100%;
    z-index: 100;
    background-image: url("../Graph/add_bg.png");
    background-color: transparent;
}

/* IE6 Transparante PNG hack */
* html .overlay-show
{
    z-index: 100;  
    filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src="Graph/add_bg.png", sizingMethod="scale");  
}


De div wordt door de volgende javascript functie geshowt of verborgen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
function hideOverlay()
{
    var div = document.getElementById('overlay');
    
    if(div.style.display == "none")
    {
        div.style.display = "block";
        LoadPage('notitie-toevoegen.php','overlay');
    }
    else
    {
        div.style.display = "none";
    }
}


Even voor de duidelijkheid nog, de div 'overlay' is dus 100% breed en hoog. Deze heeft als achtergrond plaatje een doorzichtige .png In deze div wil ik een formulier tonen die geladen wordt via mbv ajax.

Het probleem is dat het in FF prima werkt, maar in IE 7 geeft het een probleem. In IE 7 wordt de overlay div keurig geactiveerd en zie ik ook netjes mijn formulier. Punt is alleen dat ik nergens op kan klikken. Het lijkt alsof IE 7 mijn formulier blokkeer :S Heel vaag.

Je kan het hier werkend zien. Klik op notities en dan rechtsboven op het plusje om notitie toe te voegen. Je zal zien dat t in FF wel goed gaat, maar in IE dus niet

http://www.demaffia.nl/tmp/start/index.php

Hopelijk kunnen jullie me helpen :)

Thnx alvast :)
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 23:51:58
 
Joren de Wit

Joren de Wit

20/12/2007 23:09:00
Quote Anchor link
Het formulier is ook in IE7 bij mij gewoon actief hoor. Of bedoel je soms de checkboxen onder 'Afgerond'? Die zijn in FF trouwens ook gewoon geblokkeerd...
 
Martijn

Martijn

20/12/2007 23:20:00
Quote Anchor link
Kan je in het formulier in de tekstboksen typen? En op opslaan klikken? Ik namelijk niet :S
 
- -

- -

20/12/2007 23:30:00
Quote Anchor link
Lol? Inderdaad, de overlay word in een keer geheel zwart en niets doet het... vaag ook hij laad de plaatjes niet?
 
Martijn

Martijn

20/12/2007 23:32:00
Quote Anchor link
Ja lekker vaag he haha Ja het plaatje is een .ico en die pakt IE blijkbaar niet, maar das niet echt een ramp, daar kan ik wel een gif oid van maken. Het gaat mij meer om de werking van het formulier...
 
- -

- -

20/12/2007 23:34:00
Quote Anchor link
Raad je gebruikers aan om verstandig te doen.

Laat ze FireFox downloaden. Probleem opgelost, en je helpt je bezoeker!
 
Martijn

Martijn

20/12/2007 23:38:00
Quote Anchor link
Haha is een idee, maar ik ben meer benieuwd waardoor dit nou komt. Erg appart dit.
 
- -

- -

20/12/2007 23:44:00
Quote Anchor link
Nee sorry, was inderdaad een klein beetje offtopic. Dank rijgen we weer het "welke browser is de beste" verhaal en dat is al genoeg voorbijgekomen.

Heb net even hier gekeken, maar dat werkt wel gewoon. In princiepe haal je precies hetzelfde binnen... Trouwens dat klopt niet helemaal, want je css word niet helemaal binnengehaald, je hebt een andere lettertype in je overlay

Kan het zijn dat je 2 verschillende css pagina's laad? en dat die in conflict staan?
 
Martijn

Martijn

20/12/2007 23:49:00
Quote Anchor link
Hmm ik heb het even vergeleken in FF, de link de jij gaf en die ik eerder gepost heb. Bij mij in FF zijn beide forms hetzelfde, ook lettertype. Maar idd in IE is het weer anders :S En ik gebruik maar 1 css bestand en daarin declareer ik geen font family :S.
 
Wouter K

Wouter K

20/12/2007 23:57:00
Quote Anchor link
er zit nog een error als je een topic wilt aanmaken,

Zet toch alles in een form en alles komt goed !

BTW IE ZUIGT het internet
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.