formulier afhandeling

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front end ontwikkelaar

Functie Het huidige team bestaat uit momenteel uit 5 back end developers verdeeld van senior tot junior. Omdat de gehele front end van applicaties anders gaan insteken zijn ze op zoek naar een ervaren Front end developer die hen kan helpen de juiste keuzes te maken. Je krijgt veel vrijheid om te bepalen hoe je dit wilt ontwikkelen en vrijheid in welke techniek je hiervoor wilt gebruiken. Je zult je dus bezighouden met architectuur, documentatie en natuurlijk ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten binnen de verschillende applicaties. natuurlijk heb jij ook mogelijkheden om te sparren binnen het team, maar ze gaan uit

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »
Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

01/04/2015 12:07:34
Quote Anchor link
Hallo,

Zelf krijg ik 2 dingen niet werkend.
Laat ik beginnen met de code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
if(isset($_POST['submit'])){
$amount =  $_POST['amount']; // Storing value amount
$orderid = $_POST['orderid'];  // Storing value orderid
}
//create empty error orderid
if (empty($_POST['orderid'])) {
    $emptyorderid = 'Vul het ordernummer in';
}

//create empty error amount
if (empty($_POST['amount'])) {
    $emptyamount = 'Vul het te betalen bedrag in';
}


?>


<html>
<body>
<form action="" method="post">
<input name="orderid"  placeholder="Voer bestelnummer in">
<input name="amount" placeholder="Voer het te betalen bedrag in">
<input type="submit" value="Proceed to payment">  
</form>


vraag 1:
Hoe kan ik php automatisch een euro symbool voor het bedrag laten plaatsen als het formulier gesubmit is?
Zelf had ik geprobeerd een variable hiervoor te maken die ik laat echoen voor de variable $amount
Het eurosymbool wil ik ook pas laten zien als er wel een bedrag is ingevuld anders niet.

Vraag 2:
Stel ik vul het ordernummer is maar geen bedrag en ik duw op submit, dan word de error amount getoont d.m.v. een echo variable emptyamount. Dat werkt prima, alleen verliest hij de waarde van het orderid uit de input.
Is er een mogelijkheid om deze vast te houden tot dat het formulier foutvrij is?
Moet ik dan werken met een input type button?

Mvg,

Yoeri
Gewijzigd op 01/04/2015 13:25:45 door Yoeri Achterbergen
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 16:50:50
 
Rick B

Rick B

01/04/2015 13:50:53
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
if(isset($_POST['send'])) {
    $amount =  trim($_POST['amount']); // Storing value amount
    $orderid = trim($_POST['orderid']);  // Storing value orderid

    if (empty($orderid) || empty($amount])) {
            echo 'Vul een ordernummer en bedrag in';
    }

else {
        $ammount = "&euro;".$ammount;
        // rest van je code
    }
}

?>


<html>
<body>
<form action="" method="post">
<input type="text" name="orderid" placeholder="Voer bestelnummer in" value="<?php if (isset($orderid)) echo $orderid; ?>">
<input type="text" name="amount" placeholder="Voer het te betalen bedrag in" value="<?php if (isset($ammount)) echo $ammount; ?>">
<input type="submit" name="send" value="Proceed to payment">  
</form>
Gewijzigd op 01/04/2015 14:09:27 door Rick B
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

01/04/2015 13:57:09
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php

// initialisatie!
$amount = '';
$orderid = '';
$emptyamount = '';
$emptyorderid = '';

if(isset($_POST['submit']))
{

    //create empty error orderid
    if (empty($_POST['orderid'])) {
            $emptyorderid = 'Vul het ordernummer in';
    }

    //create empty error amount
    if (empty($_POST['amount'])) {
            $emptyamount = 'Vul het te betalen bedrag in';
    }


    $amount = '€ ' . number_format($_POST['amount'], 2, ',', '.'); // Storing value amount
    $orderid = intval($_POST['orderid']);  // Storing value orderid
}

?>


<html>
<body>
<form action="" method="post">
<input name="orderid"  placeholder="Voer bestelnummer in" value="<?php echo $orderid; ?>">
<input name="amount" placeholder="Voer het te betalen bedrag in" value="<?php echo $amount; ?>">
<input type="submit" value="Proceed to payment">  
</form>


Toevoeging op 01/04/2015 14:05:06:

Weet je zeker dat je empty() wilt gebruiken voor amount? daarmee kan / mag het bedrag niet gelijk aan 0 zijn namelijk.
Gewijzigd op 01/04/2015 14:03:31 door Frank Nietbelangrijk
 
Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

01/04/2015 14:40:55
Quote Anchor link
Dank voor jullie reactie.
De controle op de variable amount heb ik veranderd in
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if ($_POST['amount'] == ''){
    $emptyamount = 'Vul het te betalen bedrag in';
}

?>


Echter werkt het nog niet zoals ik het graag zou willen.
Als ik bij het bedrag niet invul geeft hij toch een euro symbool weer, dit mag alleen als er een bedrag is ingevuld.
Wat kan ik nu het beste doen om hierop een controle te maken?



Toevoeging op 01/04/2015 16:22:27:

Opgelost

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
//initialisatie
$eurosymbol = '€ ';

if ($_POST['amount'] == ''){
    $emptyamount = 'Vul het te betalen bedrag in';
    $eurosymbol = '';
}


$amount = $eurosymbol.number_format($_POST['amount'], 2, ',', '.');
?>
Gewijzigd op 01/04/2015 14:41:11 door Yoeri Achterbergen
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

01/04/2015 18:05:46
Quote Anchor link
Ik hoop dat je voor regel 5 nog wel even controleert of het formulier verzonden is? Ik begrijp nu tevens dat je het euro symbool enkel wilt tonen indien er nog geen bedrag is ingevuld? Al overwogen om dan met een placeholder te werken?

Ik hou zelf meestal gewoon een decimaal aan in een invoerveld. Ook zou ik dan van rechts naar links zoeken naar een punt of een komma. Indien een komma dan str_replace naar een punt. Alle overige karakters die geen cijfers zijn moeten er dan vervolgens uit. Leuke uitdaging :-)

Dit zijn dan dus geldige invoer mogelijkheden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
12
12.
12,
12.0
12,0
12.05
12,05
euro 12.05


uiteindelijk moet er een van deze uitkomen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
12.0
12.05


Het mooiste is om met javascript direct aan de gebruiker te tonen wat het uiteindelijke bedrag wordt.
Dan kan deze het namelijk nog direct veranderen als het niet goed gaat.
Gewijzigd op 01/04/2015 18:07:49 door Frank Nietbelangrijk
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

01/04/2015 18:19:46
Quote Anchor link
Waarom maak je een variabele $amount aan op regel 10, terwijl $_POST['amount'] misschien niet eens bestaat / goede waarde heeft? Ik zou dat dan in een else doen (na controle of $_POST['amount'] wel een geldige waarde heeft).

Verder zou ik de € niet in een variabele stoppen, maar bij de echo (hard coded) tonen.
Gewijzigd op 01/04/2015 18:21:25 door Obelix Idefix
 
Eddy E

Eddy E

02/04/2015 16:57:46
Quote Anchor link
Precies: je kan niet "€ 5.00" gebruiken om mee te rekenen.
Gewoon 5 of 5.00 wel. Dus dat 'euroteken' niet erbij opslaan. Dat kan je ook niet optellen en/of gebruiken om BTW te berekenen (bijvoorbeeld).

Met de functie money_format() (zie http://php.net/manual/en/function.money-format.php) is dit erg makkelijk.
Je vraagt een INT of DECIMAL (0,27374 is ook geldig!) en gebruikt een ROUND() om dit naar 2 decimalen op te slaan.
Euroteken komt pas bij de presentatie, via MONEY_FORMAT().
 
Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

08/04/2015 19:37:26
Quote Anchor link
Beste,

dank voor jullie reacties. Ik heb 2 outputs gemaakt, een variabel is voor te rekenen en de ander is voor te showen.
Nu loop ik nog tegen een ding aan en dat is zodra er gepost word word krijgt de pagina een refresh.
Als ik dus nu een functie (jquery) aan de button koppel, dan word deze uitgevoerd maar direct weer weggehaald omdat de pagina opnieuw word getoont.
Kan ik ook submitten zonder refresh?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/04/2015 19:57:33
Quote Anchor link
Jazeker, jQuery heeft hier een handige functie voor:
event.preventDefault();
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.