Formulier wil niet versturen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jurgen B

Jurgen B

25/10/2008 23:32:00
Quote Anchor link
Dag mensen,

Ik zit hier met een klein probleem. Ben mezelf een beetje PHP aan het leren, en nu heb ik een scriptje gemaakt dat berichten uit de database haalt. Dat werkt na heel veel Googelen :P En nu wil ik via de pagina ook dingen versturen naar de database, maar daar heeft ie nog weinig zin in!!

Het vreemde is ook dat ik post gebruikt voor het versturen voor de gegevens, maar dat ie het toch in de URL zet!

Hier is de code ..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
<?php


include('config.php');
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' ){
$naam = $_POST['naam'];
$email = $_POST['email'];
$website = $_POST['website'];
$bericht = $_POST['bericht'];

$tijdstip = time();


$website="INSERT INTO berichten(naam, email, website, bericht, tijdstip)VALUES('".$naam."', '".$email."', '".$webiste."','".$bericht."','".$tijdstip."')";

if(!$res = mysql_query($website))
{

    trigger_error(mysql_error().'<br />In query: '.$website);
}

else
{
    $id = mysql_insert_id();
}

}

else {

$rijen_ophalen = "SELECT *
                    FROM berichten
                    ORDER BY tijdstip
                 "
;

$res = mysql_query($rijen_ophalen);

if(mysql_num_rows($res) >= 0){
    while ($rij = mysql_fetch_array($res))
        {

             echo 'ID nummer: '.$rij[id].'<br />';
             echo 'Naam:      '.$rij[naam].'<br />';
             echo 'E-mail:      '.$rij[email].'<br />';
             echo 'Website:      '.$rij[website].'<br />';
             echo 'Bericht:      '.$rij[bericht].'<br />';
             echo 'Tijdstip:  '.$rij[tijdstip].'<br />';
             echo '<br />';
             echo '<br />';
        }
}

else {
    echo 'Whoops, er staan (nog) geen berichten in het gastenboek';
}


$content .= <<<EOF

<form>
    <form action="{$_SERVER['REQUEST_URI']}" method="post">
        Naam:         <br /><input type="text" name="naam" value="{$naam}"></input><br />
        E-mailadres:<br /><input type="text" name="email" value="{$email}"></input><br />
        Website:    <br /><input type="text" name="website" value="{$website}"></input><br />
        Bericht:     <br /><textarea name="bericht" rows="8" cols="30">{$bericht}</textarea><br />
        <input type="submit" name="submit" value="Verstuur reactie">
</form>

EOF
;
echo $content;
}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen B
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 12:06:39
 
PHP Newbie

PHP Newbie

25/10/2008 23:35:00
Quote Anchor link
Je controleert nergens of je query wel gelukt is.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

25/10/2008 23:36:00
Quote Anchor link
Je hebt als form action PHP_SELF, dus kunnen er ook dingen in de url komen te staan en krijg je ze terug als GET variabelen. Verder is je script heel onveilig omdat je rechtstreeks gebruikersinput in je query zet.
 
Jurgen B

Jurgen B

25/10/2008 23:48:00
Quote Anchor link
@PHP Newbie: Dat doe ik doe toch door: if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' ){ ???

@Jan Koehoorn: Wat zou ik dan moeten doen? De URL als action opgeven? Over die beveiliging bedoel je waarschijnlijk dingen als stripslashes e.d. ??

Die moet ik nog toevoegen.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

25/10/2008 23:54:00
Quote Anchor link
Nee, daarmee controleer je of de pagina gesubmit is. Je controleert nergens of je query wel gelukt is.

Zie: http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/576/1496/
 
--

--

25/10/2008 23:54:00
Quote Anchor link
Jurgen B schreef op 25.10.2008 23:48:
@PHP Newbie: Dat doe ik doe toch door: if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' ){ ???

@Jan Koehoorn: Wat zou ik dan moeten doen? De URL als action opgeven? Over die beveiliging bedoel je waarschijnlijk dingen als stripslashes e.d. ??

Die moet ik nog toevoegen.
Daarmee controleer je alleen of er gepost is. Jij moet even zoeken naar de tutorial foutafhandeling van Blanche in het zoekvak hiernaast.

Je kunt als actie ook gewoon "" opgeven, dan zullen de gegevens naar dezelfde pagina worden gestuurd.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

26/10/2008 00:01:00
Quote Anchor link
Evert schreef op 25.10.2008 23:54:

Je kunt als actie ook gewoon "" opgeven, dan zullen de gegevens naar dezelfde pagina worden gestuurd.


Dat is niet valid. Gebruik dan action="#"
 
--

--

26/10/2008 00:02:00
Quote Anchor link
PHP Newbie schreef op 26.10.2008 00:01:
Evert schreef op 25.10.2008 23:54:

Je kunt als actie ook gewoon "" opgeven, dan zullen de gegevens naar dezelfde pagina worden gestuurd.


Dat is niet valid. Gebruik dan action="#"
Dat heb ik je vandaag eerder horen zeggen. :-)
Nu zal ik het ook onthouden.
 
Jurgen B

Jurgen B

26/10/2008 00:03:00
Quote Anchor link
Heb beide punten aangepast. Er veranderd alleen nog niets. De code heb ik aangepast in mijn openingspost.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

26/10/2008 00:03:00
Quote Anchor link
Quote:
Dat is niet valid. Gebruik dan action="#"

En dat is weer niet veilig. Gebruik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<form action="<?php echo $_SERVER['REQUEST_URI']; ?>">
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Jurgen B

Jurgen B

26/10/2008 00:04:00
Quote Anchor link
Oke gedaan! ;)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

26/10/2008 00:12:00
Quote Anchor link
Mooi, maar is het probleem nu opgelost?
 
Jurgen B

Jurgen B

26/10/2008 00:16:00
Quote Anchor link
Nee ;) Er veranderd nog steeds helemaal niets. Zie mijn oude bericht:

Heb beide punten aangepast. Er veranderd alleen nog niets. De code heb ik aangepast in mijn openingspost.

Overigens doet ie nog steeds dit wat ik echt totaal niet snap!

http://localhost/gastenboek/index2.php?naam=dfhgfhgffhh&email=&website=&bericht=&submit=Verstuur+reactie
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen B
 
--

--

26/10/2008 00:18:00
Quote Anchor link
PHP Newbie schreef op 26.10.2008 00:01:
Evert schreef op 25.10.2008 23:54:

Je kunt als actie ook gewoon "" opgeven, dan zullen de gegevens naar dezelfde pagina worden gestuurd.


Dat is niet valid. Gebruik dan action="#"
Het is dus wel valid: zie hier. Lekker puh! :-)

Met dank aan Karl voor het testen. :-)
 
PHP Newbie

PHP Newbie

26/10/2008 00:20:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 26.10.2008 00:03:
Quote:
Dat is niet valid. Gebruik dan action="#"

En dat is weer niet veilig. Gebruik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<form action="<?php echo $_SERVER['REQUEST_URI']; ?>">


Juist dat is niet veilig. Had daar vanmiddag nog een voorbeeldje over gezien. Ik kan nu een link maken die er ongeveer zo uitziet:

www.site.nl/formulier.php?p="; action="www.eenanderewebsite.nl"

Wanneer ik die link naar mensen stuur denken ze dat ze bijvoorbeeld hun gegevens invoeren op de site van ideal maar stiekum sluis ik ze door naar mijn site.

Graag hoor ik van je waarom de "#" niet veilig is.

Evert schreef op 26.10.2008 00:18:
PHP Newbie schreef op 26.10.2008 00:01:
Evert schreef op 25.10.2008 23:54:

Je kunt als actie ook gewoon "" opgeven, dan zullen de gegevens naar dezelfde pagina worden gestuurd.


Dat is niet valid. Gebruik dan action="#"
Het is dus wel valid: zie hier. Lekker puh! :-)

Met dank aan Karl voor het testen. :-)


Dan is dat afhankelijk van het doctype, want ik heb er wel eens errors op gekregen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

26/10/2008 00:21:00
 
Jurgen B

Jurgen B

26/10/2008 00:25:00
Quote Anchor link
Ja dat doe ik normaal ook, maar de URL die ik poste is de URL die ik krijg na het versturen van het formulier
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

26/10/2008 00:29:00
Quote Anchor link
Maak eens dit van je insert query:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
    $sql
= "
        INSERT INTO berichten
        (
            naam,
            email,
            website,
            bericht,
            tijdstip
        )
        VALUES
        (
            '"
. mysql_real_escape_string ($_POST['naam']) . "',
            '"
. mysql_real_escape_string ($_POST['email']) . "',
            '"
. mysql_real_escape_string ($_POST['website']) . "',
            '"
. mysql_real_escape_string ($_POST['bericht']) . "',
            '"
. mysql_real_escape_string ($_POST['tijdstip']) . "'
        )
        "
;
?>
 
PHP Newbie

PHP Newbie

26/10/2008 00:30:00
Quote Anchor link
Dan voert hij op de een of andere manier toch een method="get" uit i.p.v. een post. Kijk eens in je broncode hoe het formulier daar staat.
 
Jurgen B

Jurgen B

26/10/2008 00:39:00
Quote Anchor link
Ja ik snap er echt niets van. Ik heb het aangepast hoor Jan. Zo is het veiliger he?

Als ik in de bron kijk krijg ik dit te zien:
<form>
<form action="/gastenboek/index2.php" method="post">
Naam: <br /><input type="text" name="naam" value=""></input><br />

E-mailadres:<br /><input type="text" name="email" value=""></input><br />
Website: <br /><input type="text" name="website" value=""></input><br />
Bericht: <br /><textarea name="bericht" rows="8" cols="30"></textarea><br />
<input type="submit" name="submit" value="Verstuur reactie">
</form>
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

26/10/2008 00:41:00
Quote Anchor link
Je gebruikt een sluittag voor input, terwijl die helemaal niet bestaat.
Edit: bovendien open je twee keer de form tag!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.