Frames, tabellen website, inline css, ...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 3 volgende »

Jasper DS

Jasper DS

20/04/2012 21:12:36
Quote Anchor link
Hallo,

ik wil aan mijn leerkracht webdesign het één en ander uitleggen, zo wil ik hem bijvoorbeeld overtuigen van het gebruik van html5 en css3.

Nu heb ik wel enkele goede uitleggen nodig die hem direct overtuigen. Dus als jullie mij willen helpen bij deze nobele opdracht zodat mijn klasgenoten ook deftige webdesign krijgen. :)

Waarom geen...
- Frames-website
- Tabellen-website
- inline css
- embedded css
- flash-buttons (kan gewoon met css)
...

Waar ik zelf al met kwam:
www.stylesheets.nl (!interessante site trouwens )
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 08:28:04
 
Mark Bos

Mark Bos

20/04/2012 21:19:48
Quote Anchor link
Vertel hem gewoon om mee te gaan met de tijd, thats all he needs to do. frames gebruik je zowiezo al niet meer dat is een hele oude manier en onlogisch om dat nog te gebruiken. de meeste dingen hebben toch te maken met functionaliteit die dingen die jij opnoemt zijn zowiezo slordig qua coding.

tja hoe moet je hem zoiets uitleggen zet html4 naast html5 en het word duidelijk.
 
Jasper DS

Jasper DS

20/04/2012 21:22:55
Quote Anchor link
Dat is het probleem, ik loop al vanaf september te discuteren met mijn leerkracht maar helaas helpt niets. Ik heb aan de hand van Wouter zijn tut over HTML in 2012 een nieuwe cursus geschreven maar helaas , ook dat baad niet. (mijn leerkracht is al naar de oudere kant)

Weet er iemand of je als leerling de leerplannen kan inkijken want dat is meestal de uitvlucht.
 
Mark Bos

Mark Bos

20/04/2012 21:28:15
Quote Anchor link
Vreemd als leerkrachten die dingen aanblijven houden worden er een hoop verkeerde dingen geleerd die niet meer van toepassing zijn, ik denk niet dat jij als leerling in de leerplannen mag gaan zitten spitten dat is niet voor leerlingen bedoelt.

Als je er echt zo mee zit kan je 1 of andere scholen comissie mailen denk ik..... en daar je klacht doen. of ze er aandacht aan besteden dat is vraag 2
 
Jasper DS

Jasper DS

20/04/2012 21:33:34
Quote Anchor link
@mark, aandacht aan besteden... hmm de oplossing van de leerkracht is nu dat ik gewoon mijn eigen zaakjes regel, de les niet volg en de andere leerlingen (onwetend) een totaal verkeerde basis krijgen en dat stoort me enorm.

Ik vond net een document uit 2002 (vrij oud)
daarin staat het volgende:
Quote:
2.2.5 Levenslang leren
Raamdoelstelling 6: Bereidheid ontwikkelen om op eigen initiatief levenslang bij te
leren en op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen.


Als dat punt al niet door de leerkracht nageleefd word vraag ik mij af hoe ze dit bij de leerling willen brengen.
Gewijzigd op 20/04/2012 21:33:53 door Jasper DS
 
Jeroen VD

Jeroen VD

20/04/2012 21:40:07
Quote Anchor link
Qua frames kun je het gooien op veroudering en zoekmachine vindbaarheid. Html en css heeft alles te maken met semantiek, en overzichtelijkheid.
 
Jasper DS

Jasper DS

20/04/2012 21:45:33
Quote Anchor link
Jeroen, inderdaad en daar loopt het mis de semantiek. Hoe kan ik als leerling mijn oudere leerkracht overtuigen dat het gewoon zo hoort?

Toevoeging op 20/04/2012 21:51:34:

Even kort uit zijn cursus HTML geplukt ->

Quote:
Hieronder volgen een zestal belangrijke attributen die in de <BODY> tag thuis horen:
- background
- bgcolor
- text
- link
- alink
- vlink


Mijn reactie daarop was:
"meneer, we kunne dit toch ineens veel beter met css doen?"
 
Jeroen VD

Jeroen VD

20/04/2012 21:56:02
Quote Anchor link
Spoiler: binnenkort komt er een uitgebreide tutorial over semantiek van wouter en mij. Dan zal je het een en ander duidelijk worden, en je leraar hopelijk ook.

Maar kaart de scheiding van structuur, presentatie en logica eens aan. Die is heel belangrijk
 
Jasper DS

Jasper DS

20/04/2012 21:58:34
Quote Anchor link
Dan nu nog overtuigen om hem te lezen.. Dat is bij de vorige website die ik hem gaf nog niet gelukt.

Heeft er nog nooit iemand anders in deze situatie gezeten? Wat kan ik hier tegen doen?
 
Jeroen VD

Jeroen VD

20/04/2012 22:00:53
Quote Anchor link
Ik ongeveer in dezelfde. Maar ik gaf de leraar les, ipv andersom. Gebruik harde feiten.
 
Jasper DS

Jasper DS

20/04/2012 22:04:42
Quote Anchor link
Ja, maar ik ben nu zo op het punt dat ik het eigenlijk een beetje beu ben om alles te verbeteren... Daarom dat ik er nu voor wil zorgen dat hij zijn kennis beschaaft en dat wil ik doen door duidelijk aan te duiden dat wat hij doet fout is.
 
Jeroen VD

Jeroen VD

20/04/2012 22:14:30
Quote Anchor link
Ik ken het gevoel... Maar het beste wat ik ervaren heb is een opdracht helemaal perfect te maken, en dus regel voor regel aaangeven waarom dit beter is.
 
Jasper DS

Jasper DS

20/04/2012 22:16:08
Quote Anchor link
meestal gaat het dan dus zo: "Ja Jasper maar jij staat al op een heel ander niveau dan je klasgenoten, ze moeten eerst de basis leren en dat doen we zo." dan probeer ik er nog op in te gaan dat die basis fout is maar meestal tevergeefs.
 
Jeroen VD

Jeroen VD

20/04/2012 22:19:30
Quote Anchor link
O ja dat verhaal ken ik. En die zijn meestal hardleers. Ik heb toen een keer een les voorbereid met dus zo juist mogelijk programmeren, met vooral de semantiek in het achterhoofd. Heb het daar eens over met je docent.
 
Jasper DS

Jasper DS

20/04/2012 22:21:11
Quote Anchor link
al gedaan. Ik maakte zelfs een cursus. :)

Ik ga het allemaal nog eens duidelijk proberen maken maar ik wil met nog meer informatie naar de leerkracht gaan over bovenstaande punten.

Hoe staan jullie trouwens over het gebruik van dreamweaver en het "bijeen sleuren" van een website in de design mode?
 
Jeroen VD

Jeroen VD

20/04/2012 22:25:09
Quote Anchor link
Ik ben niet van dreamweaver. Ik doe alles in pure code. Maar dat is mijn voorkeur, misschien veranderd die nog.
 
Chris -

Chris -

20/04/2012 22:27:50
Quote Anchor link
PHP Jasper op 20/04/2012 21:58:34:
Dan nu nog overtuigen om hem te lezen.. Dat is bij de vorige website die ik hem gaf nog niet gelukt.

Heeft er nog nooit iemand anders in deze situatie gezeten? Wat kan ik hier tegen doen?


Eh, ja, ik zat in die situatie. Op dat moment ben ik gestopt met mijn opleiding en ben ik gaan werken. Ik kreeg betaald en leerde in 2 maanden meer dan ik in 2 jaar op die school had geleerd :)
 
Jasper DS

Jasper DS

20/04/2012 22:31:37
Quote Anchor link
Stoppen met de opleiding is geen optie voor mij. ;) Maar je hebt wel een punt met in het 2 maanden meer leren dan wat je op school leert.

Ik krijg van de zelfde leerkracht Java, een volledig nieuwe taal voor mij. Na 2 maand deed ik wat de leerlingen van een jaar hoger nu zien. Dit kan toch gewoon niet kloppen?
 
Jeroen VD

Jeroen VD

20/04/2012 22:32:10
Quote Anchor link
Misschien is dat niet zijn hoofdvak, maar een vak van zijn totale opleiding. Ik doe bijvoorbeeld vwo en had informatica als bijvak
 
Jasper DS

Jasper DS

20/04/2012 22:34:17
Quote Anchor link
Dan geef je dat niet als vak hé? Ik vind dat een leerkracht de juiste leerstof moet geven en niet die van vijf jaar geleden. Mijn oefeningen die ik krijg zijn nog met onderandere "Belgische franken" toen de euro uitkwam zat ik in het 1ste leerjaar, dat is 11 jaar geleden. Met andere woorden, die oefeningen zijn 11 jaar oud.
 
Chris -

Chris -

20/04/2012 22:35:41
Quote Anchor link
Tja, een motie van wantrouwen kun je in de politiek gebruiken, maar niet op school. Tijdens school zat ik (ruim) boven het niveau van de leraar waardoor ik erg snel stopte. Ik was niet van plan hem te gaan betalen én hem les te gaan geven.

Je kan op school aangeven bij het bestuur dat de kwaliteit van de lessen te laag liggen. Je zou zelfs kunnen proberen om een extern persoon bij de les erbij te laten zitten, en zijn mening aan de school te geven. (Ik zeg wel zijn, maar ik ken een paar vrouwelijke Java ontwikkelaars :)). Geld overigens ook voor PHP/HTML. Ik ga hier verder niet te veel op in omdat ik niets te maken wil hebben met "smaad" of iets, maar ik ga zelf waarschijnlijk binnenkort ook langs op een school om daar het een en ander duidelijk te maken.
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.