gd image > image

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

TnT -

TnT -

25/04/2006 09:40:00
Quote Anchor link
Ik heb een GD image die omgezet moet worden naar een image. dit moet aan de hand van een code. want ik ben een script aan het maken die .odt (openOffice writer) vult. weet iemand hoe ik dit kan doen.
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 19:19:20
 
Jelmer -

Jelmer -

25/04/2006 10:21:00
Quote Anchor link
OpenOffice gebruikt toch niet een eigen vorm van compressie voor plaatjes? Lijkt mij sterk. Dus dan zou je gewoon imagejpeg of imagegif kunnen gebruiken, de uitvoer eventueel opvangen met ob_start en ob_end_contents() en dat op een of andere manier in je document stoppen. Misschien dat je het nog door base64_encode() moet halen... ik heb geen idee.

Maar dat staat neem ik aan allemaal wel in de documentatie.
 
TnT -

TnT -

25/04/2006 10:44:00
Quote Anchor link
idd daar was ik ook net achter gekomen dat ik die kan gebruiken. nee mijn bedoeling is dat ik met een script de odt bestand. verander naar zip en dan het image in de zipbestand copieer. daar na de de zip terug veranderen naar odt en dan via tbsOOo de odt vul.
 
B a s
Beheerder

B a s

25/04/2006 11:17:00
Quote Anchor link
Je kunt hier ook eens naar kijken.. Misschien kun je ook je uitleg iets aanpassen want komt niet erg duidelijk over :)
 
TnT -

TnT -

25/04/2006 12:24:00
Quote Anchor link
de bedoeling is van een chart een afbeelding te maken. dit ga ik waarschijnlijk doen doormiddel van de imagepng() functie. deze afbeelding ga ik in een .zip file zetten. die ik gemaakt heb van een .odt bestand hierin staat al een afbeelding die ik dan overschrijf waardoor de nieuwe afbeelding in het openoffice bestand komt te staan. dan verander ik de .zip weer naar .odt en ga ik de data van de website in de .odt bestand pompen.

dit lukt al. mij gaat het er om hoe ik van de chart afbeelding(die ik uit data maak) een echte afbeelding kan maken. dit kan ik waarschijnlijk doen met imagepng().
 
TnT -

TnT -

03/05/2006 11:57:00
Quote Anchor link
ik ben ondertussen nog steeds er nie achter hoe ik dit het beste kan doen, heeft iemand een idee. het probleem is dat ik er vanalles over kan vinden, maar dan hebben ze al een afbeeldingen die ze scalen enz. maar ik heb data als een afbeelding en ik krijg deze foutmelding
De afbeelding “http://.../analyse_simulatie_doc.php” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door TnT -
 
Eric Cartman

Eric Cartman

03/05/2006 12:05:00
Quote Anchor link
Een nieuwe afbeelding maken met imagecreate en dan alle pixels er 1 voor 1 in zetten met setpixel... Het kost wel veel tijd omdat elke pixel afzonderlijk in de afbeelding gezet moet worden, maar het werkt wel...

Trouwens, je kunt ook de .odt uitpakken zodat je verschillende xml-bestanden overhoudt.. Misschien dat je op die manier er plaatjes bij kunt zetten en de .odt weer kunt inpakken... Ik weet niet of het kan en al helemaal niet hoe het zou werken, maar het is vast wel ergens te vinden...
 
TnT -

TnT -

03/05/2006 12:07:00
Quote Anchor link
oke dank ik dat zou ik eens gaan proberen dan. dat met de .odt doe ik al omdat content erin te zetten.
 
Eric Cartman

Eric Cartman

03/05/2006 12:12:00
Quote Anchor link
Kan je dan niet gelijk je afbeeldingen erin zetten? Dat zou een stuk handiger zijn dan de file eerst in een zip te zetten, alle pixels er 1 voor 1 inzetten, weer uitpakken...
 
TnT -

TnT -

03/05/2006 12:19:00
Quote Anchor link
ja dat wil ik dus ook gaan doen, alleen het probleem zit hem in dat ik geen officeele afbeelding heb, maar een afbeelding die ik maak uit data. dus een gd. en ik kan hier niet 123 een afbeelding van maken(ik weet iedergeval niet hoe)

wanneer ik die afbeelding gemaakt heb zet ik ze pas in de zip en maak ik er weer een odt van
 
Eric Cartman

Eric Cartman

03/05/2006 12:23:00
Quote Anchor link
Maar ik wel :c)

Je maakt je afbeelding met GD.. Als hij volledig geconstrueerd is, sla je de foto ergens op:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
imagejpeg($je_GD_image, $uiteindelijke_opslagplaats, $eventuele_kwaliteit);


Als je er dan voor zorgt dat $uiteindelijke_opslagplaats een plaats is in de uitgepakte .odt zou je het er wel in kunnen krijgen denk ik. Allen ik zou niet weten hoe..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.