Gebruik van PHP zonder browser

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan de Vrije

Jan de Vrije

03/06/2012 21:04:15
Quote Anchor link
Ik wil graag een batch programma (in .bat bestand) maken met een call naar een PHP-rogramma, maar ... ik wil er helemaal geen browser bij gebruiken! Wie kan mij advideren, hoe ik het beste kan doen?
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 11:44:04
 
- SanThe -

- SanThe -

03/06/2012 21:11:43
Quote Anchor link
.bat klinkt als Windows.

Waarschijnlijk wordt het dan iets als: php.exe -f bestand.php
Ik weet het uiteraard niet zeker.
 
Eddy E

Eddy E

03/06/2012 21:21:11
Quote Anchor link
Miniscuul bat-programma schrijven die iets.php aanroept (in geminimaliseerde browser)?

Volgens mij heeft Explorer (ja, Windows-bak) ook de optie om onzichtbaar te draaien (Explorer-taak).
 
Jan de Vrije

Jan de Vrije

03/06/2012 21:26:42
Quote Anchor link
Volgens mij heeft Explorer (ja, Windows-bak) ook de optie om onzichtbaar te draaien (Explorer-taak).

Hm, hoe doe je het dan? Graag er een voorbeeldje van maken.
 
Wouter J

Wouter J

03/06/2012 21:36:04
Quote Anchor link
Je hoeft voor PHP geen browser te gebruiken. Je kan het met PHP CLI doen (zoals SanThe aangaf).

Maar je kan het ook gewoon zo maken: http://nl3.php.net/manual/en/features.commandline.usage.php (example 1 als voorbeeld)_
 
Jan de Vrije

Jan de Vrije

04/06/2012 21:38:15
Quote Anchor link
Wauw, wat een simpele oplossing! Heel hartelijk bedankt voor jullie tips/adviezen!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.