Gegevens uit database halen en vervolgens in formulier zetten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sander Drenth

Sander Drenth

20/06/2011 18:04:27
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben net met school begonnen met PHP en SQL. Nu moet ik voor school een media database maken.

Nu wil één ding nog niet lukken. Ik wil het volgende bereiken: Je hebt een dropdown menu met daarin namen van games/muziek die in de database voorkomen. Het is mij gelukt om die medianamen uit de database te halen en in de dropdown te zetten. Je moet namelijk op deze pagina eerst een bestandsnaam selecteren uit de dropdown menu om aan te passen of te verwijderen. Je klikt vervolgens op selecteer en dan wil ik dat hij de gegevens van dat media bestand uit de database haalt een in het formulier eronder invult, zodat die aangepast kan worden. Nu lukt het mij alleen niet om die gegevens (naam, omschrijving, releasedatum) in het formulier te krijgen.

Nu is het natuurlijk handig als ik mijn script hier ff kan plaatsen, maar hoe kan ik die overzichtelijk plaatsen?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 14:34:09
 
Roel H

Roel H

20/06/2011 18:21:48
Quote Anchor link
Gebeurt alles op 1 pagina? Je zou kunnen werken met Ajax, maar daar heb ik zelf geen verstand van. Je kunt een post doen, waarna je met $_GET de gegevens ophaald en in een formulier stopt.
 
Sander Drenth

Sander Drenth

20/06/2011 18:25:44
Quote Anchor link
Ja, dit alles gebeurt idd op één pagina. Maar ik zou ook graag 't script willen plaatsen, nu zie ik dat veel mensen dat doen in een soort apart schermpje, weet iemand van jullie hoe dat moet? Dan wordt het voor jullie ook duidelijker waar het probleem ligt. Ajax begin ik nu niet aan, aangezien ik dit niet ken en wij op dit moment alleen met PHP, HTML en SQL werken. Bedankt voor de snelle reactie
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.