Gehacked via sql?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »
Henk ter Horst

Henk ter Horst

01/10/2007 20:59:00
Quote Anchor link
Kun je php bestanden of gewoon elk bestand wijzigen of verwijderen via sql injectie of ander soort hackmethode zonder dat je het wachtwoord hebt.

Want ik ben namelijk net gehacked en ze hadden alleen de index.php gewijzigd in Hacked by Angel,Mr hacker en allemaal rotzooi.

Mijn wachtwoord was in de 15 cijfers/letters/hoofdletters dus het is echt onmogelijk te raden.

Is er dan een mogelijkheid dat er in het script een fout is waardoor mensen je scripts kunnen wijzigen??


Alvast bedankt.

Quote:
een bestand genaamd meldaan.php zat een trojan bestand in. Kan dit gedaan zijn door de hackers?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk ter Horst
 
PHP hulp

PHP hulp

12/05/2024 11:52:54
 
M Ypma

M Ypma

01/10/2007 21:43:00
Quote Anchor link
alles kan als je het niet beveiligd...laat je code eens zien...
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/10/2007 21:48:00
Quote Anchor link
Even deze tut lezen.
 
Henk ter Horst

Henk ter Horst

01/10/2007 21:53:00
Quote Anchor link
Ik heb een oude source.

De nieuwe source staat in een subdomein en daar zijn ze niet weten binnen te komen omdat deze allemaal werkt met de dingen die in dat tut staat van wat Jan hier geplaatst heeft.

Mijn vraag was dus alleen of het mogelijk is ook om php bestanden gewoon te wijzigen. Ik zal nu wel veiliger moeten gaan werken om zulke dingen niet opnieuw te krijgen.
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

01/10/2007 21:59:00
Quote Anchor link
Ik denk dat je host dit soort dingen moet oplossen.
 
Henk ter Horst

Henk ter Horst

01/10/2007 22:04:00
Quote Anchor link
Ik hoop liever dat het een host probleem is dan mijn script probleem.

Ik begrijp wel dat mijn oude source te hacken valt want dat was bagger maar de nieuwe is echt met elke veiligheidsoptie gemaakt.

Maar ik heb me host gemailed, dan maar even kijken wat ze zeggen.
 
PHP erik

PHP erik

01/10/2007 22:12:00
Quote Anchor link
Quote:
maar de nieuwe is echt met elke veiligheidsoptie gemaakt.
Ja dag, daar geloof ik niks van. Dan zou je hier ook deze vraag niet hoeven stellen als je alles van beveiliging weet...
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

01/10/2007 22:13:00
Quote Anchor link
Ik heb even je postgeschiedenis bekeken, ik vind het het een gewaagde uitspraak om te zeggen dat je script subliem veilig is...
 
Henk ter Horst

Henk ter Horst

01/10/2007 22:17:00
Quote Anchor link
Het kan wel zijn dat ik natuurlijk niet alle beveiling heb ingesteld. Maar zoiets is bij mij nog nooit gebeurd. Zoveel lui probeerden de site te hacken als test en zelfs heb ik zo'n programma gebruikt om te controleren of je site via sql of iets anders te hacken is en het kwam uit dat het niet te hacken was dus verder weet ik het ook niet.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk ter Horst
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

01/10/2007 22:21:00
Quote Anchor link
Tja, er lopen heel veel jongens rond die denken dat ze echte hackers zijn omdat ze een keer een tooltje van kazaa hebben gedownload. En het eerste programma wat de kwetsbaarheid van een SQL server goed test moet volgens mij nog uitgevonden worden. Afgezien van het proberen in te loggen met en root account zonder password dan...

Ieder stukje PHP is anders, daar kan je geen standaard 'test programma' op los laten. Goed testen is jezelf ervan overtuigen dat je code veilig is, alle voorgedefineerde variabelen worden gecontrolleerd, leg userinput tegen array's aan etc etc.

Gezien de namen van die hackers gok ik overigens dat je een standaard stukje software draaid, PHPBB ofzo. Oude versie gok ik.
 
Henk ter Horst

Henk ter Horst

01/10/2007 22:28:00
Quote Anchor link
Ik heb geen PHPBB.

Maar ik kijk even in mijn logbestanden en zie dat ip adressen via robots.txt wat proberen te doen en in meldaan.php een trojan in word geplaatst. Dus het kan zijn dat de lek in meldaan.php zit. Zelfs mijn antivirus heeft een trojan gevonden in meldaan.php
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

01/10/2007 22:32:00
Quote Anchor link
Pak dan de code van meldaan (voordat je het geupload hebt, ik neem aan dat je backups hebt) en laat die nakijken door iemand.
 
Henk ter Horst

Henk ter Horst

01/10/2007 22:48:00
Quote Anchor link
Ik heb alles al gebackupped naar een externe schijf. Heb meldaan ook aangegeven bij hosting. Kijken wat hun ervan zeggen.
 
- -

- -

02/10/2007 06:26:00
Quote Anchor link
Je hosting zegt dat je geen klant meer bent: jij bent verantwoordelijk voor de stabiliteit van hun servers. Ik zou de AV maar eens goed gaan doorlezen...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.