Get vars from url

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

18/05/2010 23:45:43
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik ben momenteel bezig met een chat systeem
Nu heb ik zelf het hele chat systeem al gemaakt maar nu wil ik graag kijken of er een bericht gestuurd is als diegene niet een gesprek met diegene open heeft staan.
Dit alles lukt wel maar 1 probleem

Ik haal momenteel in checkmessages.php alle vars op met PHP. Hierbij kijk ik of er een nieuw bericht is en zoja ziet diegene dat in het scherm.

Nu is mijn probleem, De vars in het php bestand worden niet uniek opgehaalt.
Dus mocht ik bijv in checkmessages.php hebben staan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$test = rand(1,100);

en ik haal dan de var $test op
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
var test = "<? echo $test; ?>";
// niet netjes dit maar even als voorbeeld
alert(test);

krijg ik bijv het getal 67
De volgende 5 seconden moet hij opnieuw vars ophalen uit die pagina maar nu weer krijg ik het getal 67. Dus hij laat maar 1 keer die file en geeft me steeds dezelfde responce.

Mijn vraag is:

Hoe krijg ik het met jquery of ajax of wat dan ook voor elkaar dat ik elke 5 seconden een functie aan kan roepen(functiie heb ik al) en in die functie steeds unieke vars op kan halen in mijn php bestand. Oftewel dat hij steeds dat bestand opnieuw laat.

Bij voorbaard dank
Gewijzigd op 18/05/2010 23:51:22 door Tim Kampherbeek
 
PHP hulp

PHP hulp

11/05/2024 08:42:27
 

19/05/2010 00:01:31
Quote Anchor link
Misschien is het effe handig om te tonen hoe je het nu doet?
In principe zou je met jQuery's load gewoon een php bestand moeten kunnen laden waar niet veel meer in zit dan een echo van een rand.
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

19/05/2010 00:07:32
Quote Anchor link
Nou meer dan een rand zit er wel in:P

Hier een stukje van het ophalen

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
function checkMessages() {
<?php include("checkmessages.php"); ?>
    var check = "<? echo $message; ?>";
    var sender = "<? echo $sender_name; ?>";
// hier doe wat met de vars
}
setInterval( "checkMessages()", 5000 );


en hier de checkmessages.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?
$time_check
= $the_time - 10;
$message_check = (INFORMATIE KAN NIET VRIJGEGEVEN WORDEN MAAR DIT IS GEWOON EEN QUERY)
if(mysql_num_rows( $message_check ) > 0) {
$this_message = mysql_fetch_assoc( $message_check );

if($this_message['user_id'] != $_SESSION['user_name']) {
$sender_name = $this_message['user_id'];
}

else {
$sender_name = $this_message['user_name'];
}


$message = $sender_name ." zecht: ". $this_message['message'];
}

else {
$message = "No message given";
}

?>


en ik moet dus $message en $sender_name moet ik hebben
en vervolgens mij hij het eerste stukje dan uitvoeren

p.s. Dit is nog niet helemaal netjes gescript ik weet het maar moet eerst dit goed voor elkaar hebben voordat ik het ga verbeteren.
Gewijzigd op 19/05/2010 02:32:54 door Tim Kampherbeek
 

19/05/2010 00:10:57
Quote Anchor link
Logisch dat het steeds hetzelfde is. Je doet nergens een ajax aanroep. Dus je blijft steeds diezelfde javascript variabelen zien.
Je moet dus in die javascript checkmessage een ajax aanroep doen die bijvoorbeeld de gegevens in json (of xml) formaat terug krijgt. Dat kan je dan weer verder gebruiken.
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

19/05/2010 00:12:57
Quote Anchor link
Kun je me een voorbeeld geven?
 

19/05/2010 00:16:08
Quote Anchor link
Voorbeeld, gaat ook nog eens over een chat ding!
 
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

19/05/2010 00:25:31
Quote Anchor link
Heb je nog niet goed gelezen,

Mijn chat heb ik al helemaal klaar, die haalt bericht netjes op zonder refresh alles.

Maar nu moet ik dus alleen hebben dat als er een nieuw bericht is en de chat.php is niet geopend(dat stuk heb ik al) dat hij nieuwe data ophaalt. zoals je net als zij licht waarschijnlijk aan het stuk waar ik de functie aanroep.

Maar hoe roep ik deze functie dan steeds uniek aan op me php script?
 

19/05/2010 08:53:44
Quote Anchor link
Met een ajax request...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.