Groepen /subgroepen verwijderen QUERY probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »
Major Apollo

Major Apollo

05/04/2007 14:04:00
Quote Anchor link
Ik heb een tabel waar groepen/subgroepen inzitten. Tabel bevat 2 kolommen nl groepId en subgroepVan .

voorbeeld inhoud van de tabel:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
groepId          subgroepVan

1                   0
2                   0
3                   1
4                   3


Nu is de vraag, hoe bouw ik mijn SQL query op dat als ik een groep wens te verwijderen hij ook de subgroepen verwijderd.

Mijn Sql kennis is jammergenoeg niet groot genoeg en heb er geen idee van hoe ik dat moet aanpakken.

Bedankt alvast
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 21:02:43
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

05/04/2007 14:27:00
Quote Anchor link
Door met Foreign keys te werken. Daarvoor heb je of de InnoDB engine van MySQL nodig, of bv pgSQL gebruiken.
Een FOREIGN KEY zorgt ervoor, dat een subgroep alleen aangemaakt kan worden, als de opgegeven id voor de hoofdgroep ook echt bestaat. Ook kan je dan opgeven wat er moet gebeuren als dat id niet meer bestaat (dus wordt verwijdert).

Wat links:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/innodb-foreign-key-constraints.html
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/274/504/
 
Kalle P

Kalle P

05/04/2007 14:31:00
Quote Anchor link
kijk eens naar on cascade delete.
 
Major Apollo

Major Apollo

08/04/2007 19:15:00
Quote Anchor link
InnoDB is geen optie nu...

Heb wat gegoogeld op die cascade delete maar snap er niets van, kan iemand mij wat verderhelpen ?
 
Major Apollo

Major Apollo

11/04/2007 22:10:00
Quote Anchor link
steeds niets gevonden ... kan er me echt niemand helpen ?
 
Frank -

Frank -

11/04/2007 22:16:00
Quote Anchor link
Major Apollo schreef op 08.04.2007 19:15:
InnoDB is geen optie nu...

Heb wat gegoogeld op die cascade delete maar snap er niets van, kan iemand mij wat verderhelpen ?
Geen innoDB? Dan zul je een andere database dan MySQL moeten kiezen. De enige engine van MySQL die met relationele databases overweg kan, is innoDB.

Kortom, wat jij wilt, kun je niet in MySQL met SQL oplossen, dat zul je met PHP moeten doen (extra queries en controles maken).

Maar wordt alsjeblieft wakker en ga eens een goede database uitzoeken, bv. het reeds genoemde PostgreSQL. Ben je van een hele hoop gedonder en onzekerheid af.
 
Major Apollo

Major Apollo

12/04/2007 11:36:00
Quote Anchor link
Ok bedankt frank, kzal het moeten uitdokteren met een php routine dan.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

12/04/2007 12:09:00
Quote Anchor link
Het valt wel mee hoor. Je wilt een hoofdgroep verwijderen, dus ik neem aan dat je het id weet. Dan doe je gewoon eerst een DELETE query op je subgroepen met in de WHERE condition de hoofdgroep_id. Daarna verwijder je de hoofdgroep.

Ik snap dat de puristen dit niks vinden, maar dat het onmogelijk zou zijn klopt niet.
 
Frank -

Frank -

12/04/2007 13:12:00
Quote Anchor link
Jan, ik zei ook niet dat het onmogelijk is, maar dat je het met PHP moet oplossen.

Dus 2 queries versturen en checken of deze zijn gelukt. Mocht echter de 2e query mislukken, dan ben je de klos, er blijven restanten in de database achter die daar helemaal niet horen te staan. Die kunnen uiteindelijk ook weer voor problemen zorgen, afhankelijk van waar deze voor dienen. Je zult dit met de hand moeten verwijderen.

Gebruik gewoon innoDB of een betere database met FK's, dan bestaat dit hele probleem niet.
 
Jason de Ridder

Jason de Ridder

12/04/2007 13:37:00
Quote Anchor link
Frank, is het niet leuk als je een tutorial schrijft hoe je Postgres installeert op je server ism Apache en PHP?
 
Major Apollo

Major Apollo

12/04/2007 17:42:00
Quote Anchor link
Zal zeker InnoDb bestuderen eens ik de tijd daavoor vind.

Ik ben met aanpassingen bezig op een live server dus ik kon moeilijk zomaar gaan overschakelen op een ander DB systeem met het risoco dat alles platvalt ... plus dat het nog php4 is enz ...

In de realiteit is het meestal zo dat als een syteem werkt laat het dan zo, niet upgraden, geen zware aanpassingen .... (zelf denk ik daar ook wel anders over maja, de ervaring spreekt dit tegen)
 
Frank -

Frank -

12/04/2007 18:19:00
Quote Anchor link
Quote:
Ik ben met aanpassingen bezig op een live server dus ik kon moeilijk zomaar gaan overschakelen op een ander DB systeem met het risoco dat alles platvalt
Aanpassingen op een live-server? Dan neem je al het risico dat de boel plat gaat!

Zelf werk ik altijd met de volgende (uitgebreide) opzet:
dev => development en systeem testen
test => testen, functioneel en layout, geselecteerde testers
beta => testen in live-omgeving voor kleine groep
productie => voor alles en iedereen

Dat is voor nieuwe systemen de situatie, voor bestaande systemen waar onderhoud op wordt uitgevoerd, is er vrijwel nooit een beta-omgeving. beta en productie maken wel gebruik van dezelfde database, het zijn beide live-omgevingen.

Op deze manier kan er nooit wat misgaan met de data.

Upgraden is iets wat je eens in de zoveel tijd moet doen, maar dat kun je van te voren inplannen en uitgebreid testen. Ligt overigens aan de omvang van het systeem en de huidige status hoevaak je dat doet. Veel eenvoudige cms-jes kunnen prima 2 a 3 jaar zonder onderhoud werken, mits de oorspronkelijke opzet al goed is.

@Jason: Google eens op een tut, er zijn er duizenden te vinden. Ik denk niet dat ik daar iets aan bij te dragen heb. Komt bij dat er zo weinig aan te tutten valt... 2 weken geleden nog installatie op XP gedaan, downloaden duurt vele malen langer dan installatie!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.