Grote dropdown / input text veld

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

E vH

E vH

24/04/2015 11:39:32
Quote Anchor link
Goedemorgen allemaal,

Op een website heb ik het volgende aangemaakt:

een dropdown, deze word gevuld met data.
Het probleem is, deze data kan variëren van 100 opties tot aan maar liefst 66666 opties.

Nu het het op zich nog wel te doen als je op een desktop computer zit.
Maar als mobiele gebruiker zit jij niet te wachten om even een nummer te selecteren uit een lijst van 66666 opties.

Graag zou ik de dropdown willen houden voor de desktop variant en een input veld ( met eventueel een autocomplete functie die via ajax een bestandje aanroept en controleert of deze waarde wel bestaat )

Hoe is zoiets aan te sturen?

Ik dacht zelf aan Jquery, je kunt elementen verwijderen en weer toevoegen en toch de naam behouden, maar ik heb hier geen kaas van gegeten.

Heeft er iemand suggesties / voorbeelden?
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 03:40:44
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/04/2015 11:53:00
Quote Anchor link
Ook op een desktop zit ik niet te wachten op 66.666 opties. Waarom niet gewoon overal een autocomplete nemen?
Of zijn de items in groepen verdeeld? In dat geval kan je ook denken aan een chained-selectbox.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

24/04/2015 12:37:04
Quote Anchor link
- Aar - op 24/04/2015 11:53:00:
Of zijn de items in groepen verdeeld? In dat geval kan je ook denken aan een chained-selectbox.


Pretty much this. Als je 52535738525892 opties hebt waar verder geen enkele structuur in zit (of waartussen je op geen enkele manier onderscheid kunt maken), dan zit er iets mis (of ontbreekt er het e.e.a.) in de organisatie van je data. Je dataset is te breed.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.