header('Location: url') werkt niet maar headers nog niet verzonden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »
Pepijn de vos

pepijn de vos

16/10/2008 21:34:00
Quote Anchor link
ik heb deze code op een site staan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
header('Location: ' . $ideal->getBankUrl());
$content .= '<a href="' . $ideal->getBankUrl() . '">ga naar bank</a>';
?>

de header doet niks, ik zie gewoon die link, en dan gebeurd er niks.(link later toegevoeg als debug)
ik heb error reporting aan staan, en dit is echt niet de klassieke 'warning: headers could not be sent: output started at /bla/bla.php on line 123'(uit mijn hoofd)

de header werkt gewoon niet, en als ik de link aan klik kom ik alsnog uit waar ik heen moest.
getest in safari en firefox, geen browser dingetje dus...

kan iemand hier iets me?
moet ik nog meer code plaatsten?
dit geheel zit in een wordpress plugin en maakt gebruik van de mollie api.

PHP hulp

PHP hulp

22/03/2025 16:51:43

Kristoff

kristoff

16/10/2008 21:36:00
Quote Anchor link
als je de fout output started krijgt dan is het een teken dat je reeds iets hebt afgedrukt voor je header.
Je kan header alleen gebruiken en als je nog niets geecho't hebt als je html in php gebruikt hebt of je nog geen html voor je php hebt staan.

edit woeps verkeerd gelezen. sorry voor de reactie. ik dacht dat je de fout wel kreeg.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door kristoff

Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

16/10/2008 22:09:00
Quote Anchor link
plaats helemaal bovenaan in je script dit
Code (php)
1
<?php ob_start(); ?>
is en onderaan dit
Code (php)
1
<?php ob_end_flush(); ?>
eens, probeer dan nog is.

16/10/2008 22:12:00
Quote Anchor link
Paradox&#8482; schreef op 16.10.2008 22:09:
Code (php)
1
<?php ob_start(); ?>
is en onderaan dit
Code (php)
1
<?php ob_end_flush(); ?>

Ieuw, ieuw, ieuw.
Dit:
Afbeelding
is ob. Ob_* hoef je eigenlijk nergens op een website te gebruiken (uitzonderingen daargelaten).

Zet eens
Code (php)
1
2
3
4
<?php
ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);
?>

helemaal bovenaan.

Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

16/10/2008 22:16:00
Quote Anchor link
Karl schreef op 16.10.2008 22:12:
Code (php)
1
<?php ob_start(); ?>
is en onderaan dit
Code (php)
1
<?php ob_end_flush(); ?>

Ieuw, ieuw, ieuw.
Dit:
Afbeelding
is ob. Ob_* hoef je eigenlijk nergens op een website te gebruiken (uitzonderingen daargelaten).

Zet eens
Code (php)
1
2
3
4
<?php
error_reporting(E_ALL);
?>

helemaal bovenaan.

:/ bij mij werkt het dan toch tenminste?
Wat is er zo mis met "ob" ?

16/10/2008 22:24:00
Quote Anchor link
Paradox&#8482; schreef op 16.10.2008 22:16:
Karl schreef op 16.10.2008 22:12:
Code (php)
1
<?php ob_start(); ?>
is en onderaan dit
Code (php)
1
<?php ob_end_flush(); ?>

Ieuw, ieuw, ieuw.
Dit:
Afbeelding

Zet eens
Code (php)
1
2
3
4
<?php
error_reporting(E_ALL);
?>

helemaal bovenaan.

:/ bij mij werkt het dan toch tenminste?
Wat is er zo mis met "ob" ?

Omdat je het probleem omzeilt, als je een headers allready sent foutmelding krijgt, dan moet je zorgen dat er geen content boven de headers staat.

Pepijn de vos

pepijn de vos

17/10/2008 16:36:00
Quote Anchor link
jongens, ik zeg toch dat ik die error wel krijg als ik er een echo voor zet, maar zo niet.

ik krijg dus GEEN ERROR en ik heb GEEN OUPUT voor die header toch WERKT het NIET.

de periode dat ik dat soort fouten niet snapte ben ik nou toch wel voorbij...

ob_start gebruik ik voor functies die niet van mij zijn waarvan ik de output niet in de browser wil hebben maar in een var of database.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door pepijn de vos

- SanThe -

- SanThe -

17/10/2008 16:55:00
Quote Anchor link
Zit de juiste waarde wel in $ideal->getBankUrl()?

En wat gebeurt er als je die waarde even letterlijk neerzet?
header('Location: hierdusdewaardetypen'); .

Pepijn de vos

pepijn de vos

17/10/2008 17:14:00
Quote Anchor link
ik zeg ook al dat als ik daarna diezelfde waarde in een <a> zet dat hij wel werkt, dus met de link is niks mis, maar ik zal het eens proberen als je daar blij van word.

PHP Newbie

PHP Newbie

17/10/2008 17:27:00
Quote Anchor link
pepijn de vos schreef op 17.10.2008 17:14:
ik zeg ook al dat als ik daarna diezelfde waarde in een <a> zet dat hij wel werkt, dus met de link is niks mis, maar ik zal het eens proberen als je daar blij van word.

Volgens mij zit jij met een probleem, proberen wij je te helpen. Je hoeft ons dus niet blij te maken hoor.

Ik denk dat je toch wat meer code prijs zult moeten geven. Echo anders die link even.

Pepijn de vos

pepijn de vos

18/10/2008 13:00:00
Quote Anchor link
tuurlijk php newbie, ik bedoelde dat ik niet helemaal geloofde dat dat het zou zijn.

ik heb gekeken wat er in die link staat:
Code (php)
1
<a href="https://ideal.abnamro.nl/nl/ideal/identification.do?randomizedstring=12345678901trxid=12345678901234">ga naar bank</a>

maar dan een ander getal... dat is elke keer anders!

ik heb ook geprobeerd om gewoon http://www.google.nl in de redirect te typen, werkte niet.

en ik heb geprobeerd om urlencode op die functie te doen, maar toen deed de link het ook niet meer... met htmlentities deed de link het nog wel, maar de header nog steeds niet.

ik wil best wat code geven, maar ik heb geen idee waar het zit, en dus ook niet wat relevant is, en ik kan moeilijk heel wordpress hier gaan posten.
wat ik wel nog even kan doen is mijn plugin op een andere (versie van) wordpress zetten, misschien zit er ergens een bugje dat hij de header sloopt ofzo?

oja, dit stond er nog op de php site:
Quote:
The second special case is the "Location:" header. Not only does it send this header back to the browser, but it also returns a REDIRECT (302) status code to the browser unless some 3xx status code has already been set.

Leroy Boerefijn

Leroy Boerefijn

18/10/2008 15:53:00
Quote Anchor link
pepijn de vos schreef op 18.10.2008 13:00:
oja, dit stond er nog op de php site:
Quote:
The second special case is the "Location:" header. Not only does it send this header back to the browser, but it also returns a REDIRECT (302) status code to the browser unless some 3xx status code has already been set.

misschien wordt er ergens anders al geredirect oid...

Pepijn de vos

pepijn de vos

18/10/2008 17:25:00
Quote Anchor link
als er ergens anders al geredirect word zou ik die link toch niet zien?
maar in mijn plugin doe ik verder niks met de header, dus moet het iets met wordpress zijn, ik ga eens testen of het met een andere installatie wel werkt.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.